Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom word er bij een aanschaf van een hardeschijf...

Waarom word er bij een aanschaf van een hardeschijf altijd vertelt 120 gb, (of een ander aantal) en dan kijk je bij je schijf dan heb je nog maar 111 te besteden terwijl die leeg is?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
650

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

de groote die is de winkel wordt aangegeven is een gigabyte. dit is een getal met de macht 10. dus 10,100,1000. een computer rekent met de macht 2 dus 2,4,8,16,512,1024. dit heet eigelijk ook een gibibyte maar wordt vaak gewoon gigabyte genoemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit vroeg ik me ook af met mijn Iphone, ik had een 16gb gekocht en de vrije ruimte bedroeg maar 14,6.. gb..

Er wordt ook ruimte gebruikt voor de applicaties die de PC werkend houden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mischien een ontzichtbare bootsector of je bios kan maar zoveel aansturen/herkennen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de hardeschijf zelf ook bestandjes en/of programma'tjes nodig heeft om te functioneren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat er programmas op de harde schijf staan die ervoor zorgen dat de harde schijf draait. Daardoor verlies je altijd een aantal gig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding