Waarom word er bij een aanschaf van een hardeschijf...

Waarom word er bij een aanschaf van een hardeschijf altijd vertelt 120 gb, (of een ander aantal) en dan kijk je bij je schijf dan heb je nog maar 111 te besteden terwijl die leeg is?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

de groote die is de winkel wordt aangegeven is een gigabyte. dit is een getal met de macht 10. dus 10,100,1000. een computer rekent met de macht 2 dus 2,4,8,16,512,1024. dit heet eigelijk ook een gibibyte maar wordt vaak gewoon gigabyte genoemd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit vroeg ik me ook af met mijn Iphone, ik had een 16gb gekocht en de vrije ruimte bedroeg maar 14,6.. gb..

Er wordt ook ruimte gebruikt voor de applicaties die de PC werkend houden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mischien een ontzichtbare bootsector of je bios kan maar zoveel aansturen/herkennen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de hardeschijf zelf ook bestandjes en/of programma'tjes nodig heeft om te functioneren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat er programmas op de harde schijf staan die ervoor zorgen dat de harde schijf draait. Daardoor verlies je altijd een aantal gig.