Blijkbaar kan hij zodanig telkens net een andere kant op peddelen met zijn pootje dat hij toch rechtuit kan varen. Het is ook mogelijk met een roeispaan aan één kant rechtuit te varen, als je het goed kan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
heb nog nooit een eend gezien met 1 poot
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De eend compenseert het gemis van een poot tijdens het zwemmen door uit te rekenen welke correctie de draaiing van de aarde geeft in combinatie met het aantal slagen die de eend maakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Normaal gesproken zwemt een eend met 1 poot en gebruikt hij de andere om te stabiliseren.
Een eend met 1 poot zal dus onstabieler zwemmen. Na verloop van tijd zal de eend stabieler leren zwemmen.