Hoe worden kogellagers gemaakt? Hoe krijgen ze de kogels zo hard, precies van maat en hoe komen ze tussen die lagerschalen terecht?

Ooit moeten binnen- en buitenschaal en de kogels los van elkaar bestaan hebben. Toen kwam er iemand en toverde ze in elkaar tot een super precies en onlosmakelijk geheel.... HOE ????

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
6K

Het beste antwoord

Via de link die ik heb toegevoegd staat een filmpje van discovery channel's "how it's made" over de maak van een kogellager.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik zou zeggen: hoe worden soepballetjes gemaakt. voor antwoord zie url
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is een uniek en mooi productieproces van vooral freezen en polishen. Heb een audit mogen doen bij SKF. De hardheid hangt af van de legering in het staal. (Molybdeen , wolfraam enz.) De kwaliteitsdienst waakt over de toleranties. De klant( hier de autoconstructeur) bepaalt de diameter en de toegelaten afwijkingen.