Wat is meer geaccepteerd; een jonge vrouw met een ouwe vent of een jonge kerel met een oude vrouw?

Op nu.nl las ik dit:''Een jonge jongen en een oudere vrouw, zoals in de film The Reader, is oké voor Amerikanen'', zegt Ball. ''Andersom is het niet oké. Ze houden er een dubbele moraal op na, terwijl het altijd verkeerd is als de machtsverhouding uit balans is.''
http://www.nu.nl/film/1961787/film-towelhead-gaat-puriteinse-amerikanen-te-ver.html

En bij dr Phil (ja dat kijk ik soms, ja het is slecht) zag ik gister dat juist relaties tussen oude mannen en jonge vrouwen in Amerika normaler zouden zijn dan wanneer een oude vrouw het doet met een jonge vent (want dan zou die jongen het doen voor het geld).

Wat is er nu meer 'sociaal geaccepteerd', in Amerika en in Nederland? En hoe denk je over de motieven die mensen hebben om zo'n relatie te beginnen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Ik denk dat het allebei niet wordt geaccepteerd, maar ik denk dat in beide gevallen de vrouw erop word aangekeken. Als zij de jongste is doet ze het voor het geld als zij de oudste is is ze naief om te denken dat zó'n knul voor haar kan vallen.

Zelf weet ik niet wat ik er van vind. Sowieso moet iedereen doen wat ie niet laten kan, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je kan vallen voor iemand die echt veel ouder is dan jij. Krijg daar toch een beetje het gevoel bij dat het óf om t geld of om een vader/moeder complex gaat, maar wie ben ik om daar uberhaupt iets van te vinden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik vind leeftijdsverschil niet zo belangrijk in een relatie, tot op zekere hoogte. Een 60+'er met een 20 jarige vriend(in) lijkt me een beetje ongezond. Maar ach, wie ben ik om er wat van te zeggen.

Zolang beide gelukkig zijn, is er niets mis mee; wanneer het alleen om het geld zou gaan, wel.

Ik denk trouwens dat er meer jonge meiden met een oude vent hebben, dan andersom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar waarom zou dat dan zo zijn dat er meer jonge meiden voor gaan dan jongens? zijn ze meer in it for the money? of letten ze minder op uiterlijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een oude vent heeft ervaring, een oude vrouw is uitgerekt. Om het maar eventjes onbeleefd te zeggen. Ook denk ik dat er meer vrouwlijke 'golddiggers' zijn dan mannelijke.
ik ben jong (24) met een man van 21 jaar ouder, als ik dit vertel zijn mensen altijd eerst een beetje afhoudend en later als ze ons dan samen zien is dat over. een vriendin van mij heeft een relatie met een 19 jarige jonge, zij is 30 ik ken niemand van onze vriendenkring die daar nu aan gewent is.
(en nee mijn man is geen miljonair)
x

Toegevoegd op 20-05-2009 14:37:52
het is puur omdat ik jongens van mijn leeftijd niet kan uitstaan, al mijn vrienden zijn 30+
x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan doe je toch iets verkeerd als ie geen miljonair is. Of heb je de looks niet mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ghihi, dan vraag ik me af hoeveel dubbeldates je hebt met je vriendin en die 19jarige vriend.. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou krullenkop ik kan je zeggen dat dat er 1 is nu in 1 jaar tijd. en het gaat bij mij niet om de looks deboender, het gaat om liefde.
x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha ik snap hem nu deboender, ach de look, ik ben zo een standaard type blond blauwe ogen en te grote Hollandse tieten haha dus ik heb geen idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is een dubbeldate een cross-date?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is een cross-date? Zoiets als een dubbeldate?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
cross-date? als je daarmee bedoeld dat het snel afgelopen was de dubbel date is het antwoord ja
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vriendin van me viel ook altijd op oudere mannen. Wij lachen met die oude geile bokken, dansen konden ze niet, wel een auto, handig. Dat was 20 jaar terug. Ook al is hij geen miljonair, toch hoef je niet door heel het traject heen van samen iets opbouwen, ervaringen opdoen en leren van elkaars fouten door onvolwassenheid. Dat sla je over, en dat is makkelijk. Jonge mannen zijn ook eikels, dus ik begrijp het wel. Alleen zit er op de lange duur wel een heel groot nadeel aan. Samen oud worden zit er niet in. Oude mannen vallen trouwens alleen op jonge vrouwen vanwege hun karakter..... TUURLIJK !! Jong is speels, te kneden, avontuurlijk etc. Maak jezelf niet teveel wijs en hang niet alles op aan je idee dat je jongere mannen niet kunt uitstaan. Die opmerking maakt mij als veertiger al duidelijk dat jij nog helemaal in het bakje "verliefd bakvisje" past.
Als de oude man de jonge vrouw accepteert dan is dat voor mij voldoende om ervan af te blijven met mijn mening... Zo ook een oude vrouw met een jonge man, ik laat het helemaal aan hen over, ze zullen wel weten wat kan of niet kan, gelukkig hoef ik daar niet over te oordelen en doe ik dan dus ook niet...

En dat geldt niet alleen voor samengaan of samenleven, dat geldt voor alles wat een ander doet...

De motieven, daar kan ik ook geen zinnig woord over zeggen, ook dat moet je vragen aan de desbetreffende betrokkenen...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met grote leeftijdverschillen is het toch een beetje zo dat het niet gelijkwaardig is. De jongere zoekt geborgenheid (als bij een ouder) en dat een oudere best een groen blaadje lust snap ik ook. Maar die jongere heeft eigenlijk recht op samen met een soort van leeftijdsgenoot een gezin stichten, samen groot worden en alles ervaren.
Ik heb er een beetje moeite mee als de leeftijdverschillen echt heel groot zijn. Er is dan in mijn gevoel geen sprake van gelijkwaardigheid en gelijke kansen.
Dat ze het oprecht menen met hun liefde voor elkaar geloof ik heel zeker wel. Maar de jongere mist naar mijn gevoel veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een poosje bevriend geweest met een meisje die min of meer dezelfde opleiding deed als ik. Ze had wat gezondheidsproblemen en we konden gezamelijk met de trein.

Ik was een jaar of 19 en zij in de 20 schat ik. Ze had al een paar keer een relatie gehad en die waren meestal een aantal jaar ouder of zelfs getrouwd...
We hadden het er al eens over gehad dat het er op leek dat zij eigenlijk een vader-figuur zocht.

Een tijdje na de opleiding werd ik uitgenodigd op haar verlovingsfeest. Het was allemaal een beetje vaag, maar zij leek wel enthousiast.
Een grijzende man wordt aan mij voorgesteld... dat bleek haar verloofde te zijn.... Hij was achterin de 50 ofzo. Daar had ze dus niks over gezegd. Met moeite bedwong ik mijn schrik- en afschuwreaktie.

Ik heb haar niet vaak meer gesproken. Man hee, je bent jong... Die ouwe vent, had mijn vader kunnen zijn. Ik had geen zin om daar vrienden mee te worden.

Een paar jaar later was ze al weduwe.... Uh... tja...
Rijk..? Nee, niet dat ik weet.

Geaccepteerd... nee wat mij betreft niet. Een verschil van 10 jaar of een keer 15 jaar kan bij uitzondering voorkomen. Dat kan heel goed werken bij intelligentieverschil.
Maar als je niet oppast heeft het met de zoektocht naar een vader- of moederfiguur te maken.

Toegevoegd op 23-05-2009 00:59:22
Met 20 jaar of meer verschil zit je in zulke verschillende leeftijdsfasen als het goed is. Dat het niet gezond is om dat te matchen.