echte liefde kent geen voorwaarden. Echte liefde is puur. Pas als je werkelijk kan zeggen dat je iemand liefhebt en niet kijkt naar zijn/haar tekortkomingen dan is er sprake van echte liefde. Als het verder gaat dan het vleselijke zeg maar. Van sommige exen houd ik nog steeds als mens. Niet meer als geliefden, maar als mens. Dan is er in mijn ogen sprake van echte liefde. liefde zonder voorwaarden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onvoorwaardelijke liefde is inderdaad het meest zuiver. Velen kunnen het niet aan en nog meer kennen het niet eens. Meeste willen er iets terug van krijgen. Sommige verwarren liefde met relatie. En niemand begrijpt het echt. Het gaat om geven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"En niemand begrijpt het echt." Dat ben ik niet met je eens. De mensen die werkelijk onvoorwaardelijk lief kunnen hebben begrijpen het wel.

Andere antwoorden (12)

wanneer je bereid bent door dik en dun te gaan (ïn alle tijden")voor die ander, die zo goed bij jou past!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is de bereidheid tót een teken van liefde, of dat je het dan ook werkelijk doet als het van je gevraagd wordt?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bereid zijn is in dit verband ook het werkelijk doen als de ander het vraagt. het moet natuurlijk wel binnen grenzen blijven, maar die heb je samen al (lerenderwijs) gesteld
echte liefde: ik weet werkelijk niet wat dat is...

Maar als ik de ander kan laten in alles wat die doet, komt het er wellicht dicht bij...

Ik vermoed: true love is carelessness...

Toegevoegd op 26-04-2009 13:03:35
Het is niet persoonsgebonden...
Het hangt niet af van de ander, het is iets in mijzelf...
Een ander kan naar niets aan toevoegen of afhalen...
Het is er of het is er niet...

Het fijne weet ik er niet van...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zie wie het vraagt, lieve Marianne :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Haha :D
Waarom ikke lief?
Ik denk dat elke vorm van liefde échte liefde is. Anders zou het geen liefde maar iets anders zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij bepaal je dat zelf. (Echte) liefde is een gevoel en daar kan niemand anders over oordelen.
Het is natuurlijk mogelijk dat je gevoel over een bepaalde persoon in de loop van de tijd veranderd. Zo kan een vriendschap overgaan in liefde en liefde overgaan in haat of erger, onverschilligheid.
Misschien geldt voor jou wel dat liefde pas echt is als het eeuwigdurend is. Maar dan moet je je wel realiseren dat je dan nooit zult weten of de liefde echt is, want er kan op ieder moment een eind aan komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Echte liefde is onvoorwaardelijk
Het gaat om de mens ín de mens, ongeacht zijn positie,
uiterlijk of wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij is niets onvoorwaardelijk. Het is alleen zo dat je niet altijd de voorwaarde weet waaronder het zou bezwijken. Die is zeg maar nog niet voorgekomen.
Echte liefde is als je op den duur iemand helemaal kan laten gaan. Pas dan ga je zo ver dat je alles voor iemand doet.

Echte liefde is dan ook niet aan te raden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als dergelijke vragen niet opkomen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Da`s een goeie :D
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
;)
In één van Shakespeare's gedichten staat: Ware liefde is ongrijpbaar voor verleidingen..
Maar dat gaat dus vooral over vreemdgaan..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als de liefde niet van plastiek is...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je antwoord zit al in je vraag. Wanneer je het voelt... is het echt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zolang er sprake is van "dit is geen liefde en dat wel" of "die is wel lief en die niet" kan er geen sprake zijn van Echte Liefde.
Echte Liefde is universeel, ze ziet alle dingen zoals ze zijn zonder oordeel en heeft niet de behoefte om iets te veranderen. Ze ziet in alles zich-Zelf want er bestaat niets buiten haar. Ze is het Ene waarin alle vormen verschijnen en verdwijnen en heeft iedereen lief zoals zich-Zelf. Ze is zich-Zelf genoeg en heeft niets nodig om om haar te vullen, ze is vol en heel. Dat is Echte Liefde en Dat is wie we wezenlijk zijn. Voor Haar is iedereen haar gelijke. Al het andere wat eruit ziet als liefde gaat om persoonlijk gewin en ruilhandel, dat is wat de wereld verstaat onder liefde........
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zou wel kunnen vervallen nu in het optekenen van tal van evidente zaken die zouden kunnen wijzen op het bestaan van "échte liefde" maar wanneer je het geluk hebt de in al je vezels gloeiende warmte daarvan te ervaren weet je het vanzelf.