Hoeveel potentiële relatie- of huwelijkspartners heeft een man of vrouw in Nederland?

Als een relatie uit gaat, zeggen veel mensen: "Er is nog veel meer vis in de vijver...". Maar hoeveel precies eigenlijk? Hoeveel vrijgezelle mannen of vrouwen zijn er in Nederland tussen de 20 en 25 jaar, hoeveel tussen de 25 en 30 jaar, hoeveel tussen de 30 en 35 jaar, enzovoort? Waar vind ik dit soort recente demografische gegevens?

N.B.: De website van het Centraal Bureau voor de Statistiek www.cbs.nl vond ik altijd erg gebruiksonvriendelijk. Er is gewoon veel te veel informatie op te vinden. Wat je werkelijk zoekt, is lastig terug te vinden. Ik zoek dus eigenlijk een andere bron dan www.cbs.nl.

Picture for question
15 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Nederland telt zo'n 2,1 miljoen vrijgezellen (éénpersoons) huishoudens. En deze vrijgezellen zijn voornamelijk tussen de 23 en 40 jaar...

En hiervan zal een percentage ongetwijfelt een vorm van relatie hebben. Het CBS kijkt in deze voornamelijk naar uit hoeveel personen een huishouden bestaat en uit hoeveel geregistreerde partnerschappen...

Het is moeilijk te bepalen op basis van de CBS gegevens, of er daadwerkelijk sprake is van een vrijgezel zijn...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit kun je vinden op de website van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Alleen, ik kwam er net achter dat deze site down is vanaf mijn locatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, ik was ookal met die site bezig. Doet het niet.
Er zal bij het getrouwde/gerelateerde deel ook een groep zijn die mogelijk wel zoekende is, de zogenaamde opportunisten. Je zou moeten hopen dat iemand dit een keer heeft onderzocht onder een representatieve groep.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk dat er wel een paar ware tussen zitten, maar dat kan overal in de hele wereld zijn.
ik weet zeker dat er maar 1 is die altijd en eeuwig een plekje in je hart heeft.