Ben je wel eens vreemd gegaan?

En dan heb ik het over een geslachtgemeenschap, of een intieme contact met iemand anders dan je partner...dus geen geflirt ofzo...ook al vind ik dat zelf wel vreemdgaan...

ik zelf heb trouwens nooit ''overspel'' gepleegd...ik geloof in vertrouwen....het is de basisfundering van een relatie...soms lijkt het alsof steeds meer mensen vreemdgaan tegenwoordig...
Waar zou dat aan liggen...lust...nieuwsgierigheid...

Hoe denken jullie erover..?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Nee ik ben nog nooit vreemdgegaan.

Afhankelijk van hoe het gebeurt kan ik me overigens wel voorstellen dat sommigen het doen. Het is nooit juist binnen een bepaalde context en het vertrouwen dat wordt geassocieerd met een relatie, maar het gaat wel om verwachtingen die je hebt en / of afspraken die je maakt.

Ik kan er dus begrip voor opbrengen dat het gebeurt als beide partners het ermee eens zijn. In de praktijk werkt dit denk ik meestal toch niet omdat het nu eenmaal zwaar valt als het toch plaatsvindt. Daarom is het misschien inderdaad beter om het niet te doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik ben nog nooit vreemd gegaan. Lust, spanning en 'de trend' zijn denk ik de dooddoeners voor een goede relatie. De eerste twee kunnen ook voor een goede relatie zorgen. Maar goed, elk voordeel heeft zijn nadeel.

Als je niet klaar bent om je aan iemand te binden, doe dit dan gewoon niet..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben wel eens vreemd gegaan, toen ik nog jong was ;). Was een meisje waar ik al 'verliefd' op was voordat ik iets met m'n vriendin kreeg. Vandaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vreemd gaan heeft met je relatie te maken en daarnaast met jezelf als persoon.
Wanneer mijn relatie slecht was, ben ik wel vreemd gegaan, dit lijkt egoisties maar je leeft maar 1 maal.
Liever spijt hebben van plezierige dingen die je in het leven gedaan hebt, dat spijt krijgen over de plezierige dingen die je niet hebt gedaan in het leven.
Op het moment dat je vreemd gaat, vergeet je wel (gedeeltelijk) je sorres "thuis", je kan ook naar de kroeg om te gaan drinken, roken of jezelf voor de trein gooien.
Ik kies voor vreemdgaan (maar dat is puur persoonlijk).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
sorry, maar dat is ook heel egoïstisch, als je alleen aan fun denkt, dan waarom begin je aan een relatie zoiezo...denk je niet aan de pijn die je je partner aandoet? Kun je beter toch gewoon single blijven en er op los gaan...het feit dat je dan dus een relatie hebt, bewijst dat je wel op zoek bent naar meer...je kan het niet allebei hebben vind ik....fun of een relatie...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nog een aanvulling...fun = relatie eigenlijk...het kan niet altijd 'fun' zijn, wil niet zeggen dat je gelijk moet opgeven...maar je probeert het samen juist op te lossen om betere tijden samen te hebben...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben het met je eens. Ga lekker je gang als je niet (meer) getrouwd bent, maar gebruik vreemdgaan niet als excuus of ontsnapping uit een moeilijke periode. Als problemen niet kunnen worden opgelost, ga dan scheiden en leef je daarna uit, als je daar behoefte aan hebt.
Nee ik ben nog nooit vreemd gegaan