Een verslaving hoeft niet direct negatief te zijn.
Vrijwilligerswerk kan een verslaving zijn of je baan of hobby kan een verslaving zijn. Niets mis mee toch?
Maar ik neem aan dat jij bedoelt roken, drank, drugs?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of de verslaving aan Goeievraag?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zie ik niet als een verslaving :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
denk dat we als het zou moeten allemaal ook wel overleven zonder goeievraag. Zonder daarvoor naar een afkick kliniek te moeten. . . mag ik hopen ;)
Als het echt een verslaving is, kun je er weinig aan doen.

Echter, je kunt ook gewoon besluiten om hulp te zoeken, maar dat is niet altijd even makkelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niets tot het de spuigaten overloopt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stoppen met het geen waar je aan verslaafd bent.

Klinkt misschien een beetje dom en voor de hand liggend maar soms is dat de enige manier.

Voor mij was samenwonen een goede manier om een verslavingspatroon te doorbreken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In stand houden die hap!

Ik rook, ik drink, ik zit op goeievraag.nl, ik houd van sex, ik ben verslingerd aan mijn werk, ik sluit geen dag af zonder een flink stuk chocolade, ik koop in elke stad waar ik kom wel een paar nieuwe schoenen, ik moet minimaal één Sudoku per dag oplossen en ik kan nog wel even doorgaan zo.

Zolang een verslaving je geen dingen laat doen die je anders eigenlijk liever niet gedaan had ben ik van mening dat ze op geen enkele wijze destructief hoeft te zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
er aan toegeven
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meestal als je ergens verslaafd aan bent is het al te laat.

Ik ben nogal verslaafd aan roken en ik kan er eigenlijk weinig tot niets aan doen. Maar mocht er een middel komen die echt werkt waarmee ik binnen een paar weken van het roken af ben en ook blijf dan neem ik dit middel zeker.

Ook zou het me aardig wat euro's kosten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voornamelijk instand houden en niet over praten...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lid geworden van deze website. Mijn verslaving is dat ik altijd alles wil weten en zo veel mogelijk informatie tot me wil nemen en deze ook nog het liefst met andere deel. Dit delen doe ik alleen als er om gevraagd wordt en op deze website wordt er veel om gevraagd... perfecte uitlaatklep dus. En zo val ik er niemand in "real life" mee lastig!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon doorgaan. dan is het geen verslaving meer maar een hobby
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
volhouden, want het is zo lekker
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat ik doe aan mijn eigen verslaving? Lekker mee door gaan. Fotografie is mijn grote verslaving. Niet anders.
Mensen die wel een ernstige verslaving hebben: hulp zoeken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik er wat aan kon doen, was 't geen verslaving meer...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
toegeven aan de verslaving, aangezien het mij veel plezier oplevert en niet remt in mijn dagelijks functioneren.