Wat betekent onvoorwaardelijke liefde voor jou?

En geloof je dat liefde in een relatie op zo'n niveau mogelijk is?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Onvoorwaardelijke liefde bestaat. Laat ik daar mee beginnen. Wat ik eronder versta ... tja daar moet ik even wat uitleggen. Een dier geeft bijvoorbeeld onvoorwaardelijke liefde. Hoeft daar niets voor terug maar houd van je. Dat wij zo'n dier terug liefhebben is leuk maar geen voorwaarde van het beessie om jou lief te hebben. Mensen (sommige, lang niet allemaal) kunnen ook onvoorwaardelijk liefhebben. Zelf al wordt je gekrenkt dan nog kun je iemand liefhebben, onvoorwaardelijk liefhebben. Dat kan wel betekenen dat je bijvoorbeeld een relatie niet wilt voortzetten. Maar bijvoorbeeld een ex-vriend of ex-vriendin kan ik nog steeds liefhebben ook al zou ik er geen liefdesrelatie meer mee willen hebben. De relatie veranderd, de liefde voor die ander niet.
Maar goed dat is slechts mijn visie en hoeft niet als waarheid door te gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik heb gisteren 'The fly' gezien... Geen enkele onvoorwaardelijke liefde is opgewassen tegen zo'n relatie :P...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onvoorwaardelijk is wel heel erg definitief. Onvoorwaardelijk wil zeggen zonder voorwaarden. Kan dat wel? Zou jij alles van je partner goedvinden. Echt alles?
Vreemd gaan, je beliegen en bedriegen.
Dat zou onvoorwaardelijk zijn.
Ik denk dat niemand dat kan opbrengen.
Wat wel kan is dat je de fouten van je partner uit het verleden accepteert en er nooit gebruik van maakt in een ruzie of zo.
Als je dat met onvoorwaardelijk bedoeld dan zeg ik ja dat is onvoorwaardelijk liefde.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat is liefde zonder er ook maar iets voor terug te verwachten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onvoorwaardelijke liefde voor mij betekent ook letterlijk onvoorwaardelijke liefde. Wat er ook gebeuren mag, hoe diep je me eventueel ook ooit zult kwetsen, die liefde is sterker dan alles en absoluut.

Er is verder wat mij betreft maar één relatie mogelijk die een dergelijke onvoorwaardelijkheid herbergen kan en dat is de relatie moeder-kind.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onvoorwaardelijk is de liefde bij iedereen in de eerste maanden. Daarna beginnen we elkaars kleine zwakheden te kennen en is meer sprake van compromissen mist voorwaarden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Liefde die alles overwint, lastig. Maar Pride and Prejudice is wel het ultime voorbeeld van een (uiteindelijk) sterke liefde (van Mr. Darcy's kant dan..). Als mij dat toch eens zou overkomen..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is voor mij dat je elkaar steunt en respecteerd zonder het altijd met elkaar eens te zijn, bij elkaar kunt zijn maar elkaar ook los kunnen laten. Ik denk ook dat moederliefde het dichtst bij onvoorwaardelijke liefde komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, ik denk dat onvoorwaardelijke liefde mogelijk is en omdat je relatie niet nader beschrijft (natuurlijk kun je het hebben over een liefdesrelatie met een partner), zou ik zeggen, dit is liefde die je voor je kind voelt, waarbij je weet dat jij verantwoordelijk bent voor hem/haar en dat alles dat hij/zij doet een leerproces is. Ik zal zeker onvoorwaardelijk van mijn aankomende dochter houden (en eventuele volgende kinderen).
Ik houd ook onvoorwaardelijk van mijn vrouw. Ik kan persoonlijk wel voorkeuren hebben en als persoon zal ieder wel fouten hebben, maar mijn liefde is dat niet, daar heb ik geen zeggenschap over.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik vraag me af of je onvoorwaardelijke liefde heb tussen volwassenen, zoiets kan je wel van huisdieren en kinderen verwachten. Een volwassene wil altijd iets terug denk ik, op welke manier dan ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tot de dood je scheidt.