Wat is de voornaamste reden dat mannen vreemdgaan?

Ze gaan vreemd maar beweren nog steeds te houden van hun vrouw/vriendin. Nogal dubieus.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (13)

Niet alleen mannen, ik ken meer vrouwen die zijn vreemdgegaan dan mannen, gek genoeg. Ik denk dat sommige mensen moeite hebben met trouw omdat ze vinden dat er meer vis in de zee is en op een zwak moment....
Ik heb het nooit begrepen; als iemand één keer vreemd is gegaan blijft hij/zij altijd gebrandmerkt: het kan altijd weer gebeuren....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat je vraag wat kort door de bocht is, niet alleen mannen gaan vreemd hoor..
En als reden zal het wel te maken hebben met of dronkenschap of een gebrek aan spanning o.i.d. in de relatie. Maar geen ervaring mee dus kan het niet met zekerheid zeggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja bij hun eigen vrouw vriendin hebben ze zekerheid als je een keer vreemd gaat niet. Niet alleen mannen gaan vreemd hoor en vaak is de reden dat ze iets denken te vinden bij de ander watz e bij hun eigen vrouw niet vinden. Vaak zit er al iets mis in de relatie, of ze het nou door hebben of niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik wil er wel even bij zeggen dat meer vrouwen vreemd gaan als mannen! Kan even geen bron vinden maar het is echt zo!
"Er bestaan verschillende motieven die ten grondslag liggen aan vreemdgaan. Soms vindt men de vaste partner (seksueel) niet interessant (meer). Dit kan komen doordat er een zekere sleur of routine in de seks is gekomen en wil men "iets nieuws", maar het kan er ook mee te maken hebben dat men seksuele voorkeuren heeft waar de partner niet aan mee wil werken, bijvoorbeeld anale seks. Verder kan iemand ook simpelweg een bredere seksuele voorkeur hebben dan de partner biedt, bijvoorbeeld omdat iemands partner blond is en hij op zowel blonde als Aziatische vrouwen valt. Ook kan het te ver uit elkaar liggen van de levens van beide partners leiden tot vreemdgaan met iemand met wie men simpelweg meer gemeenschappelijk heeft. Verder zijn sommigen trots op het feit dat ze vreemdgaan en doen het om er later over op te scheppen te vrienden en collega's. Ten slotte moeten ook vooral verliefdheid en de spanning of de kick van het gevaar betrapt te worden niet worden onderschat."
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dit is biologisch bepaald. een mens heeft twee oerdrangen; overleven en voortplanten. en aangezien een man zaad genoeg heeft, moet hij ervoor zorgen dat hij dit bij zoveel mogelijk verschillende vrouwen verspreidt. dan heeft hij het meeste kans op nageslacht.
andersom is dit bij vrouwen hetzelfde. wanneer zij kinderen van verschillende mannen heeft, hebben die meer kans om te overleven. dus ja, ook vrouwen gaan vreemd!
(het is natuurlijk niet zo dat wanneer mensen vreemdgaan ze zich bewust zijn dat ze dit doen voor hun nageslacht , maar het ligt er wel aan ten grondslag.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
menselijke dommigheid
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De mens is ontwikkeld uit een soort waarin langdurige zorg voor kinderen nog niet noodzakelijk was. In die omstandigheden kon de vrouw het opvoeden wel alleen af en lag de prioriteit voor mannen bij zoveel mogelijk nageslacht creëren. Later werd door de langzame ontwikkeling van het kind tot volwassene de zorgfunctie van de man steeds belangrijker en daarmee een monogame relatie. Onze hersenen hebben zich aangepast aan de ontwikkelingen, maar bij die aanpassingen zijn de oorspronkelijke lagen behouden en de aanpassingen zijn daar bovenop komen te liggen.
Zo kan het voorkomen dat oude reacties optreden die in de huidige situatie geen nut hebben of zelfs ongewenst zijn.
Bijvoorbeeld: stress geeft natte handpalmen; dat is handig als je in een boom wilt vluchten voor een leeuw, maar niet als je op een examen zit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het leven kort is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dezelfde reden als waarom vrouwen vreemdgaan: omdat het kan.

Ik ben er overigens van overtuigd dat mensen van meer dan één persoon tegelijk kunnen houden. Vreemdgaan is alleen wel wat mij betreft een totaal onethische manier om daarmee om te gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eeuwige trouw is natuurlijk gezien niet zo logisch en hoewel de moderne mens alles onder controle probeert te houden, zijn onze instincten daar nog te sterk voor.
De enige echte liefde kan bij uitzondering wel voorkomen, maar gelukkig kunnen de meeste mensen meerdere keren verliefd worden.
Of je daar sexueel iets mee doet is je eigen keuze, evenals of je daar eerlijk over bent of niet.
Vrouwen gaan ook vreemd, maar dat is bedreigender, dus daar wordt vaak een excuus voor verzonnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het te makkelijk om te redeneren vanuit een oerdrang in de tijd dat mannen nog in berenvellen rondliepen. Dat is alweer even geleden en verklaart tevens niet waarom vrouwen massaal vreemdgaan.

Het zal vast te maken hebben met sleur in de relatie, niet perse alleen seksueel overigens. Het idee dat je bij een ander iets vindt wat in je relatie mist; het gras lijkt altijd groener aan de overkant.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er mensen zijn die met hun gezonde verstand hiervoor kiezen. Ik vind het persoonlijk een van de kwalijkste, on-etische en meest egoïstische dingen binnen een relatie, met vaak enorme gevolgen die tot bijzonder nare situaties kunnen leiden (lijden).

Als mens zijn we toch inmiddels voldoende ontwikkeld om niet achter onze eigen vleeswaren aan te lopen zonder rekening te houden met de ander.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze willen wel een wat anders.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Precies zoals JCA zegt, mensen willen weleens wat anders. Ik bedoel je eet toch ook niet elke vis met bonen en droge rijst. Een lekkere delicatesse kan 1 keer per week geen kwaad ;)