Ik moest op m'n tiende volgens mij rond 20:00 naar bed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
20.00 uur lijkt me een geschikte tijd, voor door de week. Weekend kan in overleg bepaald worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
rond 8 - 9 uur is normaal. een kind van 10 moet zeker 8 uur slapen aan 1 stuk.
weekenden precies hetzelfde, maar dan kan een kind uitslapen en dus ietsje later naar bed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Rond de 19:00 uur moest ik me klaar maken om naar bed te gaan. Na douchen of badderen tandenpoetsen, misschien even boekje lezen, maar om 20:00 uur lampje uit en slapen. Soms werd het 20:30 uur, maar dan had je mazzel :D
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bij mij was het toen half negen, na het journaal namelijk. Het werkt soms wel goed om bijvoorbeeld vlak voor het slapen gaan iets te hebben wat er standaard is, koffie drinken, journaal kijken of whatever. Het kind weet dan duidelijk wanneer het tijd is, en hoeft niet proberen te rekken voor een tv-programma of zoiets.

succes ermee
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij heeft 10 uur slaap nodig.
Zie het interessante grafiek op wikipedia
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ter aanvullig, het maakt niet uit hoe laat, als er maar regelmaat in zit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de vraag is: "hoe laat moet een jongen van 10 naar bed ?" en niet "hoe laat moet een jongen van 10 naar bed als hij 8:30 op school moet zijn?"
Dit hangt af van hoeveel slaap het kind in kwestie nodig heeft. Een kind neemt slaap naar behoefte. Als je een kind om 20.00 uur naar bed stuurt en hij gaat snel slapen en hij is de volgende morgen niet wakker te krijgen, heeft hij te weinig geslapen, is het kind dan al om 6.00 uur actief dan kun je proberen hem een uurtje later naar bed te doen. Je merkt het vanzelf wel wanneer een kind slaap tekort komt. Er bestaan wel globale richtlijnen, maar de ene mens heeft meer slaap nodig dan de andere. Dit is bij kinderen net zo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als z'n ouders zeggen dat hij naar bed moet. Klinkt stom, maar ieder kind verschilt. De ene heeft meer slaap nodig als de andere. Als hij de volgende dag blijkbaar niet uitgeslapen is, gaat hij te laat naar bed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is natuurlijk afhankelijk van hoelaat hij ook weer wakker moet worden. Maar een kind van tien heeft rond de 9-10 uur slaap nodig om goed te kunnen functioneren