waarom kunnen mannen alle apparaten bedienen behalve de stofzuiger en de wasmachine?

Al staat de wasmand vol tot aan het plafond dan zetten ze hem nog niet aan, maar laat je een papiertje in de auto slingeren........

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Antoni
14 jaar geleden
Welkom bij goeievraag.nl!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik ben ook een man en ik weet het prima. Maar eens omgekeerd: Hoe komt het dat vrouwen alle apparaten kunnen bedienen, behalve de stereo, de video, enz. Nou een beperkt aantal vrouwen bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, ik ben een vrouw en stel alle aparaten zelf in, ik blijf bij sommige aparaten net zolang wurmen, dat ik het voor elkaar krijg ;)
Donoontje pauwerrrrrrrrr...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er niet zo'n last van... :/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mannen weten ook niet hoe een strijkijzer werkt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha, ja inderdaad, wel de auto uitzuigen maar niet het huis. En de auto wassen, maar niet het wasgoed. Ik ga gelijk met hem praten nu! wordt vervolgd......

Antwoorden (21)

ik denk dat mannen van de stofzuiger en de wasmachine afblijven omdat vrouwlief toch altijd commentaar heeft. Het is nooit opgeruimd genoeg naar haar zin, of de was is verkeerd gedaan, verkeerde temperatuur, verkeerde kleuren bij elkaar enz. enz.
Logisch dat een man denkt: "Zoek het lekker zelf uit".
Wanneer je als vrouw het perfectionisme een beetje los kunt laten zal de man deze dingen echt wel gaan doen hoor, want hoe dacht je dat alleenwonende mannen dat deden? Die gebruiken die apparaten ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Miischien moet je en andere man zoeken, want ik ken genoeg mannen die prima met wasmachine en stofzuiger om kunnen gaan en dat ook gewoon doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Moet zijn: "Misschien moet je een',
iets te snel getypt net!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn man kan dat gelukkig gewoon goed. Ik denk dat het ook heel veel in het "willen doen"zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist omdat ik het mijn taak (ahum) vind om mijn zonen niet onder jouw categorie mannen te laten vallen, heb ik ze vanaf 13 jaar geleerd om zowel wasmachine als stofzuiger te bedienen.

Mijn idee is dat het dus een keuze van de opvoedende ouder(s) is geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal goed Penny +1
Veel mannen denken nog in een klassiek mannen-vrouwen patroon en beschouwen dit als typisch vrouwenwerk. Zij zijn dus niet geinteresseerd in het aanleren van deze apparaten.
Gelukkig zijn zo'n mannen in de minderheid (denk ik toch :-) )

Jammer genoeg... zeker als men met beiden gaat werken, is het belangrijk de taken te verdelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien dat je je man teveel verwent door alles voor hem te doen. Daar wordt je man wellicht wat lui van. Het kan ook zijn, dat je hem in alles corrigeert, zodat hij denkt, dat laat ik aan mijn vrouw over.

Zeker niet alle mannen denken zo, zoals je hier suggereert. Zeker voor alleenstaanden niet, want daar is er niemand die het voor je doet. Dus dan leer je vanzelf die apparaten bedienen. En om nou te zeggen dat het moeilijk is, nee, dat ook niet. Het is meer de wil om je handen uit de mouwen te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stofzuigen is een van de weinige dingen waar ik ronduit een hekel aan heb, dus degene die hier in huis het meeste stofzuigd dat is mijn man.

Hij is niet zo goed in was sorteren. Op kleur lukt hem nog wel maar niet op het soort textiel, dus dat doe ik dan ook liever zelf omdat dat een paar keer hopeloos mis is gegaan. Maar als ik even geen tijd heb dan stopt hij ook zelf gerust de spijkerbroeken in de machine als daar een bij zit die hij aan wil hebben.

Ik denk dan ook eerder dat het 'sommige' mannen moet zijn, en dat je je dan moet afvragen waarom hij die zogenaamd niet 'kan' bedienen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij moet je dat aan mannen vragen en niet aan vrouwen ;o)

De stofzuiger heeft twee knoppen (bij ons): aan en uit en weet ik uitstekend te bedienen. De wasmachine heb ik zelf uitgezocht en is ook iets minder ingewikkeld dan het instellen van een router.

Ik vermoed dat kunnen en willen hierbij goed uit elkaar moeten worden gehouden. En soms is het ook zo dat als mannen deze taken niet uitvoeren ze toch worden gedaan. Dan is het vooral luiheid.

De meeste mannen zullen toch wel anders piepen als er van alles wordt gewassen, behalve de onderbroeken en sokken van manlief omdat die een lagere prioriteit hebben ;o)

Ik denk dat het doodnormaal is om bepaalde taken te hebben in huis en dat je die verdeelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buitengewoon insinuerende vraag . Mjin man heeft er gelukkig totaal geen problemen mee . Ik méér ; onze droger snap ik nog steeds niet.

Maar als ze jou zo gek hebben gekregen te geloven dat mannen die apparaten daadwerkelijk niet snappen, zal je man natuurlijk van de gelegenheid gebruik maken ze niet te bedienen ; en geef hem eens ongelijk ??

Beetje stereotype man die je hier lijkt te beschrijven.
Gewoon wegdoen en een nieuwe nemen ;-D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet het zelf eens niet meer doen en je moet eens kijken hoe snel hij leert als er geen schone kleren voor hem zijn dan weet hij precies hoe het werkt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet prima hoe de stofzuiger werkt, da's namenlijk onderdeel van het 'takenpakket'.
De was machine MAG ik niet eens aanraken... dus al zou ik het willen (...)

Voorts vind ik jouw vraag nogal stigmatiserend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zou een antwoord van mijn man kunnen zijn :-) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marije?
Jij hier? ;-) /me checked wat zijn vrouw aan het doen is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha! Nee, ik heb wel een zusje die Marijke heet. Scheelt maar èèn lettertje, maar die denkt er net zo over dus :-P Kwestie van opvoeding he? ;-)
De enige problemen met een apparaat dat ik heb,is de PC! De rest gaat me prima af! Volgens mij generaliseer je een beetje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk ook dat het in het 'willen doen' zit.
Als zij met een ander apparaat werken lijkt dat stoer te zijn. Als zij met een stofzuiger of wasmachine werken denken ze dat, dat iets voor vrouwen is.
Zo zit dat een beetje in elkaar denk ik.
Ik weet zeker; Mannen kunnen daar echt wel mee omgaan!

Maar veel (ik denk zeker de helft) van de mannen wil/kan dat echt wel hoor!

Ik denk dus dat het gewoon komt doordat ze het meer vrouwenwerk vinden en het daarom niet willen of denken dat de vrouw het wel doet!

Groetjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Raar om een feit in je vraag te zetten die je niet hard kan maken.
Alsof het wetenschappelijk bewezen is dat een man dat niet kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms is het gewoon genoeg dat wij mannen het ding voor de vrouw hebben uitgevonden.

Kijk, als er een stuur op de vaatwasser zat dan zou ik het wel eens willen probren. Maar een stuur zit er niet op, dus...

Maar ik parkeer wel in als het mijn vrouw niet lukt, ik rij wel effe achteruit de oprit af voor ze, ik draag de wasmand, wel eens, naar beneden... en zo

Als de vrouwen eens wat meer zouden emanciperen dan vonden ze zelf eens wat uit, bijv. een zelfleegende vaatwasser, automatische wasmachinestrijkerophangdinges... ik noem maar wat...

wij mannen hebben al bijna een inparkeerautomaat voor "ze" klaar !

Kijk, ik bedoel maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kunnen ze wel.... als het moet... ze doen het gewoon niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kom je aan hun trots, het is beneden hun waardigheid om zoiets te bedienen... Daarom alleen al...

En de auto daar weten ze alles van af... Natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mijn man stofzuigt lig ik in een kramp van het lachen maar ik ga het hem niet zeggen want dan doet hij het nooit meer.Hij houdt de stofzuiger met één hand vast, schuift hem als een vreemd voorwerp voor zich uit, terwijl hij met zijn gedachten bij een gedicht, een tekstregel of iets anders niet-tastbaar is.
De wasmachine kan hij goed bedienen maar ik heb hem toch vriendelijk gevraagd geen blouses van mij bij zijn zwarte spullen te steken.Dat doet hij al jarenlang prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha een héél herkenbaar onderwerp..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze zeggen...mannen komen van mars en vrouwen van venus...hihihi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mannen moeten ook stofzuigen en de was doen. Ze kunnen deze apparaten wel bedienen. Veel mannen die vrijgezel zijn, moeten wel.