Eeuwig zoeken naar de perfecte partner?

Natuurlijk is het zo dat je niet met een lijst aan eisen aan moet komen en potientiele partners moet gaan afwijzen op ieder puntje dat er niet op voor komt.
Natuurlijk is het zo dat je je aanpast aan de mindere kanten en om iemand gaat houden compleet met de mindere kanten.
Ook is het natuurlijk zo dat "de prins het op het witte paard niet bestaat".

Maar...

Stel dat je een partner gevonden hebt en met diegene een relatie begonnen bent, helemaal verliefd op diegene bent, en er ook werkelijk een toekomst in zit.
Je wilt diegene niet kwijt, maar er bestaat een mindere kant van diegene in zijn of haar karakter, waarin je werkelijk wat mist, maar waarvan je ook weet dat je het nooit zult kunnen veranderen en de ander het ook nooit zal veranderen.
Namelijk, een andere visie op relaties en liefde waardoor jullie allebei eigenlijk heel anders tegen de relatie aan kijken.

Hoewel je hart bij diegene ligt en je er niet aan moet denken om diegene vrijwillig te verlaten, maar dit maakt wel dat je nooit werkelijk zo gelukkig zult worden als je zou kunnen...

Wat zou je doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Je zoekt naar je perfecte partner zolang je die niet hebt gevonden...

En ga niet zoeken, liever kun je wakker zijn en die ander herkennen, als die naar JOU toe komt en jou gevonden heeft...

Dus ik zou niets doen en mij laten vinden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en zo is het gebeurd...
ik was niet op zoek en toch vond ik jou...

Andere antwoorden (4)

De perfecte partner bestaat niet, in een relatie is het geven en nemen.
Ieder heeft wel een mindere kant.
Zolang die partner een andere visie erop na houd, en hij/of zij heeft dat ook eerlijk laten merken dan is aan jou de keus of je daar in mee wilt gaan of niet.
Het ligt er maar aan hoe belangrijk bepaalde voorwaarde in een relatie zijn. Iedereen heeft daarin zijn grenzen.
Grenzen kun je verleggen, maar als dat je ongelukkig maakt dan moet er wel heel veel overblijven wat je wel gelukkig maakt. Maak eens een lijstje met allemaal voordelen en daarnaast een rijtje met allemaal nadelen.
Is de rij nadelen langer, dan zou ik mij nog maar eens gaan bedenken of die relatie wel zo goed voor je is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Perfecte mensen bestaan niet ; perfecte partners en perfecte relaties ook niet, En voor zover ze in het begin al prefect lijken, zullen er op de lange duur krasjes en deukjes in komen, die het of mooier zullen maken door de tekenen des levens, of het veranderen in ouwe troep. 't Is bijna net als met meubels : goedkope troep wordt snel ouwe troep, maar ouderwetse degelijkheid wordt mooier met de jaren ;-)

Dat wat je bij je huiige partner mist kun je wellicht bij een ander wel vinden, maar die zal weer andere dingen hebben die je minder bevallen. Elk voordeel heb zijn nadeel, en dat geldt ook in karakters en dus relaties. Om perfect te kunnen zijn, moeten mensen tegengestelde eigenschappen in zich verenigen, en dat zie je niet veel.

En zo sta je uiteindelijk elke dag voor dezelfde keus : ga ik verder met wat ik heb, dat veilig, bekend en goed genoeg is, of spring ik in het diepe op zoek naar iets beters, met het risico dat ik voor altijd kwijt ben was ik had ?

En welke keus je maakt, hangt natuurlijk af van je eigen persoonlijkheid. Ik kan wel zeggen : houen wat je hebt, je weet niet wat je krijgt , maar een ander zal zeggen : niet geschoten is altijd mis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Theebeker? Heb je een pseudoniem?

Ik zal in eerste instantie eerlijk zijn naar mezelf. Als er voor mijn gevoel onoverkomelijke aspecten in mijn relatie zitten waarvan ik weet dat ik nooit echt voor 100% het geluksgevoel zal ervaren, dan zal ik er een punt achter zetten en op zoek gaan naar iemand die me dat gevoel wel kan geven.
Het is ook niet eerlijk naar je huidige partner toe dat je je vastklampt, terwijl je weet dat je nooit echt 100% gelukkig zult zijn.

Verder raad ik je aan contact op te nemen met de hierboven genoemde vraagsteller Theebeker om alle antwoorden op haar vragen, die een gelijke strekking hebben aan de vraag hierboven, samen door te nemen en kijken of je tot een oplossing komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Misschien wordt het een gezellig theekransje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als iemand het gevoel niet 100% kan geven dan zet je er een punt achter en je gaat verder zoeken? veel succes....... die vind je nooit. En ALS je diegene vind dan zal diegene dat ook van jou eisen....100% geven wat diegene nodig vindt.... zoveel geluk kun je niet eisen van het lot ...... Ik zou zeggen: ga goed aan de slag met je eisen-lijstje en wegingen en oordelen..... en op het moment dat je tot in je botten voelt dat je er nu eentje gevonden hebt waarbij je niet eens op het idee komt om op je lijstje te kijken, dan zit je goed.....
Wie is perfect?