Stel iemand die je heel goed kent en vaak bent stinkt vreselijk uit zijn mond. hoe kan je dat het best laten weten?

je kent die persoon goed en die wil je dus niet kwetsen. maar buiten hem om heeft iedereen het erover. omdat hij zo sterk ruikt. wat doe je hiermee.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Door eerlijk te zijn. Neem hem even apart bij je en vertel het hem voorzichtig. Geef als tip wat vaker een smintje ofzo te nemen en misschien naar de mh te gaan voor een goede check en schoonmaakbeurt, vertel dat het ook iets medisch kan zijn.
Klinkt hard maar dit is het minst kwetsend, mits je het goed brengt. Vertel er ook bij dat je het vervelend vind om te zeggen maar dat je het voor hem doet.

Wanneer je het niet zegt en hij erachter komt dat de mensen zo over hem praten is dat kwetsender...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Stuur hem op hyves of zo dat filmpje van jeff dunham en peanut waar bij peanut op een gegeven moment zegt dude you need a tictac ;)
geef hem een doosje tictac erbij ;) een dubbele hint moet ie toch snappen .
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed begin +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou me persoonlijk daar toch niet zo prettig bij voelen als het mijn zo duidelijk gemaakt werd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@YviB , ja is even slikken, dus de manier waarop is best belangrijk.
capthavoc
14 jaar geleden
Nou ja ik denk dat het wel een manier is die wat schokkend is maar soms werkt dat het beste
misschien zelf beter dan het maar zeggen omdat je hem dan toch zelf de zaak laat oplossen. zelfstandig zonder schaamte.
geeft toch een beter gevoel uiteindelijk.
zeker als het gaat om een collega of zo, als het je man of vriend is het wellicht iets anders.
Als je echt om diegene geeft, moet je toch eerlijk zijn...
Het werkt het beste om het tussen neus en lippen door te zeggen, en er geen big deal van te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon zeggen...

De waarheid is bitter in het begin, maar zoet op het einde...

Een leugen precies andersom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel moeilijk hoor, maar doch vertellen, want het stoot erg af. Dan heeft die persoon tenminste een keus om daar achteraan te gaan of te laten en 5 meter afstand houden tot een gesprekspartner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik probeer me even voor te stellen hoe ik zou willen dat iemand het mij duidelijk zou maken.

Als het iemand zou zijn met wie ik echt een goede band heb dan zou ik het het prettigst vinden als diegen het inderdaad voorzichtig zou brengen in een 1 op 1 gesprek. Het zou mij ook goed doen als ik zou merken dat zo'n persoon zou laten blijken mij te willen helpen met een oplossing. Bijvoorbeeld door te verwijzen naar een website. In ieder geval niet zomaar de boodschap droppen en dan vlug ergens anders over praten. Wel ook open staan om er met diegene over te praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg gewoon eerlijk;"Mag ik je iets zeggen, niet boos worden hoor, ik bedoel het goed en het is geen kritiek, maar je ruikt uit je mond. Als dat bij mij ook het geval zou zijn, dan zou ik degene die mij waarschuwt er dankbaar om zijn,want ik zou het vreselijk vinden als er achter mijn rug om over gepraat zou worden in plaats van mij erop aan te spreken. Ik hoop dat ik je niet beledigd heb, want dat is niet mijn bedoeling. Ik zeg het je omdat ik je graag mag". Dan kan die vriend het je toch niet meer kwalijk nemen maar is je hoogstwaarschijnlijk dankbaar.

Toegevoegd na 4 minuten:
Misschien vraagt hij je wat hij eraan kan doen. Zoek dan samen een oplossing. De mondhygiéniste kan al heel veel doen, vaak alles want het komt vaak door tandsteen en plaque. Als het door de maag komt zal ze het hem ook zeggen en moet hij naar de huisarts.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel praktisch antwoord +1
Zorg dat je onderstaande site open hebt staan als je hem vraagt even bij je te komen omdat je hem iets wilt vragen.
Probeer vervolgens zijn aandacht op het scherm te vestigen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of stuur een kaartje via http://www.slechteadem.info/ecard/keuze/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geef hem gewoon een pepermuntje doe ik ook welis bij iemand
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je tanden een paar dagen niet poetsen en veel fast-food eten en cola en dan lekker in zn gezicht blazen.
Weet hij ook hoe het ruikt en poetst gelijk zn tanden en jij natuurlijk ook:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon de waarheid zeggen werkt vaak het beste. Het is heel moeilijk om bij jezelf te ruiken of je uit je mond ruikt. Ik zou liever hebben dat iemand me waarschuwde dan dat er achter mijn rug over gesproken werd.

ik heb iets soortgelijks meegemaakt met een collega, die nogal naar zweet rook. Iedereen had het er al over dat je kon ruiken of hij er was en dat je wel kon ruiken dat hij een broer van die en die was, maar niemand die ooit iets tegen hem zei.
Op een gegeven moment zat ik achter een pc en moest hij een papiertje uit een bakje boven mijn hoofd pakken, die oksel zwerfde toen redelijk in de buurt van mijn reukorgaan. Toen heb ik hem gewoon (beetje bot) gevraagd of hij wel eens van deodorant gehoord had.
Hij schrok zich lam... Ik heb me verontschuldigd voor de botte opmerking en hem eerlijk verteld dat iedereen hem eigenlijk nogal vond ruiken.
Hij waardeerde het enorm dat ik het hem verteld heb en heeft er iets aan gedaan. Ik heb hem nooit meer geroken.