Wanneer weetje of je relatie voor altijd kan zijn?

Wanneer weetje dit , dat dit de partner is met wie jij altijd je leven gaat delen..
Natuurlijk kan je zeggen, dat weetje nooit! Je weet immers nooit wat je overkomt. Dat is waar, ongelukken, ziektes of andere erge omstandigheden buiten je relatie om kunnen een invloed hebben. Wanneer weetje dat wat je heb , wat er ook gebeurd er samen sterk in blijft.
Ergens moet dat toch wel in je relatie duidelijk zijn dat je weet.." wat er ook gebeurd, wij blijven bij elkaar en horen bij elkaar" ..
Ik ben van mening dat je dit ergens kan weten en dat daar een basis voor is.

Veel mensen zeggen, je weet niet wat je overkomt dus geen ene relatie is zeker.. dan zou je dus continu in twijfel moeten leven. Je weet immers toch niet wat er gaat gebeuren, ik denk dat het niet zo zit en ergens wel een basis van zekerheid zit waardoor je samen alles kan overleven.

Kan iemand misschien hier iets over uitleggen?

(dit was de laatste vraag over dit onderwerp,aangezien ik binnenkort vertrek ;-) )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat het je laatste vraag hierover was..Ik vond je vragen altijd erg interessant. Hoop dat het je ook daadwerkelijk geholpen heeft.
zondag
14 jaar geleden
Vertrek? Waarnaartoe? Kan je na je vertrek geen vragen meer stellen? Waarom niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was je de reincarnatie van Lollypop , of Rainbow ? Die hadden ook al van die relatievragen... Reincarneer maar gauw terug bij GV !

Antwoorden (12)

Geen enkele relatie is voor altijd, geloof me nou maar...
Een relatie heeft een begin en derhalve ook een einde...

Meer kan ik er niet over zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Mensen willen hun eigen mening bevestigd zien.
en vinden de harde werkelijkheid onaangenaam om te horen of te lezen.
Als de dood je inderdaad scheid, voor de rest zijn er geen geranties.

wel heb je eigen verantwoordelijkheid in het aangaan van een relatie, zo ook de ander. en dat kan wel degenlijk het verschil maken in weg te lopen of te blijven in een relatie in sommige gevallen. in andere gevallen kan je je compleet in je recht staan de relatie te vebreken en is het juist gezond dat te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteindelijk zijn al jouw vragen een uiting van je eigen onzekerheid. Niet erg trouwens, maar lijkt me zo lastig voor je. Je weet nooit 100% of een relatie voor altijd zal zijn, maar zolang je samen beide wel die intentie hebt, is er geen reden voor twijfel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Theebeker: In één van je vorige vragen meldde je dat je zeker weet dat jouw relatie voor altijd is. Waarom twijfel je er dan nu weer aan.

Ik herhaal wat ik je eerder gezegd hebt: Geniet van het heden, blijf niet piekeren. Stel dat het over gaat en je hebt gedurende je relatie alleen maar lopen piekeren... dan kun je er niet eens leuk op terug kijken.

Je weet nooit of een relatie voor altijd is, tenzij je je partner vastbind op bed en hij kan niet los komen, dan bepaal jij hoe lang hij bij je is, maar of dat is wat je wilt.

Laat het los: Ga leven, ga genieten !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doe ik al.. geloof me maar.
Alleen ik ben bezig met een klein onderzoekje en daar van is mijn stelling dat er toch iets is.. wat beide partners bind voor het leven..
zondag
14 jaar geleden
@C4th +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
En Theebeker; dat mysterieuze iets IS er niet, en als het er al is, is en blijft het zo mysterieus dat je het niet gaat vinden. Het enige dat partners, eender welke partners, bindt voor het leven, is inzet, communicatie, acceptatie, respect en wilskracht. En liefde.
Vaak heb je heel sterk het gevoel met deze persoon wil ik oud worden, door te geven en te nemen in een relatie krijg je een sterke relatie, elkander respecteren. Door veel problemen te krijgen kunnen mensen uit elkaar groeien maar ook heel erg goed naar elkaar toegroeien.
Als de basis zuiver is en je verliest elkaar in mindere periode niet uit het oog kom je heel erg ver. En blijf elkaar verrassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer neem je veel van die persoon dan en geef je veel? Dan doe je ook niet zomaar.. bij deze wel en bij die niet. Dat zit toch iets in denk ik dan..
En welke mensen verliezen elkaar in mindere periode's uit het oog, wat voor soort mensen zijn dit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de 1 wat minder in zijn vel zit neemt de ander dit voor lief en blijft je steunen en natuurlijk ook andersom dan geef je veel en steun je de ander.
En sommige mensen kunnen er niet tegen als de ander zich even niet prettig voelt en gaan dan hun eigen gang en verlies je elkaar uit het oog in plaats van elkaar te steuen. Theebeker, ik begrijp dat je weggaat. Je gaat toch niet emigreren, kom gewoon nog eens even gezellig terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha.. ja , ik zal heus nog wel een kijkje nemen of miss terug komen op een ander account. Ik ben erg druk met school en kan hier geen tijd meer aan geven. Verder.. om welke rede dan ook, zodra mensen uit elkaar groeien is er ook geen wederzijdse klik.. anders gebeurd dit toch niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook al groeien mensen uit elkaar ze zullen ook een klik met elkaar hebben gehad. Door heel erg veel verdriet kunnen mensen ook uit elkaar groeien. Er zijn mensen die hun kind hebben verloren en alle lief en leef met elkaar hebben kunnen delen maar dit niet omdat ze met hun verdriet geen raad meer weten en niet weten hoe dit moeten verwerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar je deelt dat soort dingen dan toch juist samen..? Je gaat dat toch niet ieders appart verwerken dan heb je waarschijnlijk daarvoor ook niet erg samen met elkaar geleefd. Anders overkomt je dit waarschijnlijk niet in mijn ogen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms kan je dingen niet samen verwerken. omdat ieder zijn eigen verdriet heeft en niet meer toekomt aan het verdriet van een ander. Zo heeft de 1 rust nodig en blijft thuis en de ander wil gaan stappen om het te verwerken. Zo doet iedereen het op zijn eigen manier. maar wat daar tussen in zit moet goed zijn.
Helaas , je hebt nooit die zekerheid . Waarom niet ? omdat het altijd beter kan . Zie www.goeievraag.nl/vraag/.21838
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus dan kan ik altijd van partner naar partner hoppen omdat het altijd beter kan?..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor, je gáát voor je relatie. Maar het is toch verstandig in je achterhoofd te houden dat er een mogelijkheid is , voor jou of voor je relatie, dat die "ander" die jou zo diep gaat raken , ook in je leven komt . Maar je hebt dan nog steeds de keuze , en de ander ook.
Als je zijn zweetvoeten volkomen kan accepteren is het voor altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je relatie de ergste ruzies kan doorstaan en je het allerliefste bij elkaar bent omdat je het met niemand leuker hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je deze 5 dingen verwerkt. Dan heb je de kans daarvoor.
1-> Verfris je minnaar.
2-> Geniet kleine momenten met grote invloed.
3-> Deel je gevoelens.
4-> Ken de echte debat.
5-> Verwijder sombere gedachten. . .

Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit zijn mijn antwoorden op een andere vraag. Toch maar een plusje haha
Als mensen dit van tevoren wisten waren er vast niet zoveel scheidingen!!
Niets is zeker in dit leven, niemand weet of de relatie voor altijd kan zijn. Maar je moet er in ieder geval voor gaan met het gevoel dat het voor altijd is. Iedere dag weer, dan heb je volgens mij de meeste kans dat het ook voor altijd blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Theebeker;

Natuurlijk weet je dat nooit 100% zeker en dat is maar goed ook. Anders zou je er in een relatie ook geen moeite meer voor hoeven te doen om het leuk te houden en werd het al gauw een dooie boel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn eerste liefde was overweldigend! Ik dacht toen op mijn 17e echt dat dit eeuwige liefde was! Gaandeweg werd ik realistischer :)

Ik zou heel graag willen geloven in 1 ware en eeuwige liefde, maar mijn liefdesleven heeft al bewezen dat dit niet kan... It's the right time, right place...

Mijn relatie nu is geweldig en vaak zeggen we tegen elkaar: dit is voor altijd en blahblah; heel lief en romantisch!
Hetis gewoon fijn om zulke woorden van elkaar te horen en we menen dat nu ook. Maar diep in mijn hart weet ik dat er zoveel factoren zijn die een eeuwig liefde in de weg kunnen zitten.
Ik hoop dat we samen heel gelukkig blijven en ik schat onze kansen zeer hoog in! Maar gaat het toch een keer voorbij dan... ben ik blij dat ik het heb mogen meemaken en hoop ik dat ik liefde uiteindelijk nog een keer mag beleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
It’s the right time, right place…
Was dat bij je vorige relaties niet zo dan? Hoezo dat je toen dat het voor altijd was, waar basseerde je dat op?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel, ook bij mijn vorige relaties was het zo!
Dat bedoel ik juist: je ontmoet iemand omdat je op dat moment op die plek in het leven staat en je voelt dat je met diegene iets moois kan beleven. Maar soms veranderd er iets in je leven; je krijgt een inzicht, je leert meer, er gebeurd iets heftigs, je verhuisd, whatever... en dan past het langzamerhand niet meer. Dat merk je vanzelf. Waarom dacht ik dat mijn eerste liefde voor altijd was? Omdat dat de eerste keer was dat ik echt verliefd was en dat deze liefde ook beantwoord werd. Het heeft met leeftijd te maken en met, in zekere zin, naieviteit. Maar omdat ik nu minder naief ben dan op mijn 17e, betekent niet dat ik nu minder geniet van mijn relatie of dat ik er sceptisch tegenover sta. Wel realistischer.
Ik denk nu dat er meer mensen zijn die bij je passen in de verschillende fasen in je leven. Het zou prachtig zijn als het er maar 1 was, maar ik heb bijvoorbeeld ook op verschillende plaatsen in de wereld gewoond, dat maakt het al een stuk ingewikkelder :) Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu ook met volle overtuiging kan zeggen: wat ik nu heb/voel, is voor altijd! Ik denk dat ik alleen uit zelfbescherming en ervaring er aan toevoeg: 'dat hoop ik, ins'hallah' Ik denk overigens dat je heel veel kan overleven samen in een relatie, maar het 'goede' moet natuurlijk wel het 'kwade' overwinnen. Geen enkele relatie is rozengeur en manenschijn; er kunnen moeilijke tijden aanbreken waarin je je minder verbonden met elkaar voelt etc. Maar ik denk dat je ook vanzelf wel voelt wanneer het 'op' is en dat het dan beter is te stoppen met de relatie, dan door te borduren op iets wat niet meer beter gaat worden.