Mijn vriendin heeft een ander gezoend. Zou ik haar nu moeten verlaten?

We zijn gister precies 7 maanden bij elkaar en we hadden altijd grootse plannen tot een tijd geleden toen het opeens een stuk slechter ging. Maar de laatste tijd ging alles toch weer wat beter en toen ze met school op kamp was zoende een andere jongen haar en zij zoende hem terug. Er waren dan wel geen tongen in het spel maar toch.

We zien elkaar niet vaak maar ze betekend alles voor me. Toch blijkt ze er geen spijt van te hebben, ookal wil ze niet dat ik haar verlaat.

Wat zou ik doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.7K

Het beste antwoord

'zou ik haar nu 'moeten' verlaten?

Tuurlijk niet - waar staat dat je wát dan ook zou moeten?
En wat een enorme woorden voor een zoentje, vooral als ze alles voor je betekent.
Je kunt nóg zo veel om elkaar geven, je wordt nooit elkaar's eigendom. En er zullen altijd nog héél veel leuke mensen op de wereld zijn : zou je dan met een blinddoek door je leven willen gaan? Wees ietsje realistischer, en claim je vriendin niet zo angstvallig. Ik zou tenminste hoogtevrees krijgen, als een man (of 'mijn' man) zó op elke slak zout zou leggen....

Dit is niet van mezelf, maar heeft me al vaak geholpen, als ik me onzeker voelde (míjn gevoelens, dus míjn probleem.....) :

if you love it, set it free
if it returns, it does so of it's own free will
if it doesn't, it was never yours to begin with.....

Zo is het met gevoelens van liefde ook - ze worden vrijelijk gegeven, nooit afgedwongen of geforceerd.
Juist daardoor zijn ze zo waardevol.

Een zoentje doet daar echt geen afbreuk aan, waarom zou ze daar spijt van moeten hebben? Ze heeft toch niets van je afgepakt? Of denk je, dat er maar een beperkte hoeveelheid zoentjes in een mens zitten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat jij zegt heeft wel wat. Maar als je afspraken maakt dan moet je - en zeker in een relatie - je er toch aan houden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afspraken zijn theorie, je weet immers nooit van tevoren wat er morgen of volgend jaar op je weg komt? Je kunt nóg zoveel situaties uitdenken, en daar afspraken over maken, en misschien komt het volledig anders.....dat maakt het leven nou juist zo boeiend, vooral als je naast degene die van jou houdt mag mee-leven in zijn / haar leven. Je kunt tenslotte niet het leven leven van iemand anders....
Voor elkaar kiezen is een dagelijkse aangelegenheid (voor mij....) en daardoor wordt het nooit vanzelfsprekend, dat iemand er voor kiest bij mij te willen zijn. En dat is reden voor heel veel blijheid en geluksmomenten. Je kunt je nóg zo voornemen, je beloftes na te komen, en er je allerbeste best voor doen. Één ding geeft het leven nooit : garantie. Het feit, dat je samen afspraken maakt, geeft aan, dat je er allebei heel veel voor over hebt ze na te komen. Laat dat nou in 99,99 % van alle situaties in je leven en haar leven waar zijn - moet je dan gaan stilstaan bij die ene muggeprik van teleurstelling (jóúw gevoel, ben je zelf verantwoordelijk voor wat je ermee doet.....), en daardoor iets wat zó goed is, uit je leven stoten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben bij haar gebleven. Dit antwoord gaf toch wel een soort van doorslag!

Andere antwoorden (7)

mijn oma zei altijd:
een zoen is stof
dat veeg je of .
klopt grammaticaal niet helemaal, maar je snapt het idee.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik zou er met haar over praten, wat is voor haar de betekenis hiervan geweest?
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat snap ik maar ze blijkt er geen spijt van te hebben en ze vind die jongen wel 'leuk'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een intense zoen geeft stof tot nadenken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zegt dat het niks voor haar betekende. Maar die jongen zit bij haar op school en ik zie haar niet vaak (zij is 17 en ik ben 18).
Vraag of het een incidenteel was of iets structureels... Het kan een proberen zijn, een buitenshuis oefenen... Dat kan, maar is er dan wel nog de keuze bij jou te blijven daar... Als het een vergissing was, dan vergeef haar en laat haar beloven dat niet meer te doen... Maar als het vuur onder de relatie uit is, dan is dit een teken om er toch een streep achter te zetten, hoe pijnlijk het ook is... Een relatie moet van beide kanten komen en als het door een partij gedragen wordt, dan is het een doodgeboren kindje... Dus hoe sneller jij de knoop doorhakt hoe beter...

Kijk haar aan en voel het vuur, ontwijkt ze je of ontloopt ze je, dan is dat pijnlijk genoeg het begin van het einde...
Maar als het een slippertje was, dat mag en vergeef haar dat...

Jij bent de enige die precies weet wat je moet doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
plusje xinix.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kom je toch aan al die kennis? :P Ze vond die jongen leuk en daarom hadden we al een tijdje een break, maar wijs als ze is, besloot ze om bij mij te blijven. Vorige week op kamp werd ze wakker gemaakt door die jongen en die begon haar te zoenen. En ze kuste hem terug (zonder tongen gelukkig). Normaal zou ik haar hier voor kunnen vergeven maar het zit me in het feit dat ze er niet echt veel spijt van heeft en dat ze die jongen nog steeds leuk vind.
Als ze er geen spijt van heeft zou dat mij stemmen tot nadenken. Als ze jou echt heel leuk vind hoeft ze geen ander te zoenen, zeker als ze weet dat jij dat niet leuk vindt.
Ze wil niet dat je haar verlaat, maar weet je zeker dat ze een relatie met je heeft om jou? Of gaat het haar alleen om de gezelligheid en had je ook iemand anders kunnen zijn? Oftewel hoe vervangbaar ben jij voor haar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt eraan hoe vrij jij jullie relatie wil laten zijn. Vind je zoenen al vreemdgaan of niet? Jij moet de beslissing maken of JIJ het erg vind en of jij dus vind dat je het moet uitmaken of niet. Dat kunnen wij jou niet vertellen. Ik persoonlijk zou niet happy zijn als mijn vriend een ander zoent maar er geen big deal van maken zolang hij maar daarna weer bij mij is en verder geen aandacht aan die andere zou besteden. Andersom zou dat ook zo zijn. Daar is ons vertrouwen sterk genoeg voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry hoor maar als ze er geen spijt van heeft vind ze het dus oke wat ze heeft gedaan en zal ze het weer doen...jij houd waarschijnlijk meer van haar dan zij van jou en dat jij het niet oke vind is je goed recht het is ook niet oke wat ze heeft gedaan maar egoistisch om niet aan jou te denken en je gevoelens op dat moment
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ander zoenen is een begin van het einde van jullie relatie.
Als je een ander zoent, hecht ze weinig waarde aan jullie verkering.
Zoenen is een emotie uiten naar de ander toe.
Misschien zien jullie elkaar inderdaad te weinig, maar ook dat is geen motief om dan maar een ander te gaan zoenen.
Het zou nog kunnen dat ze dronken was, dan is het minder erg, want dan weet je meestal niet zo goed meer wat je doet.
Is dat niet het geval, dan zou ik er geen tijd meer in steken, zeker niet omdat ze er ook nog eens geen spijt van heeft.
En je weet het nu van 1 keer, maar zijn er al niet andere keren al geweest?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was je ooggetuige,of heeft ze het je verteld? Misschien wilde ze jou wel jaloers maken!