Vinden alle mannen het moeilijk om over hun gevoelens te praten?

Lijkt het maar zo dat mannen het moeilijk vinden om hun gevoelens te uiten om over zoiets te praten of zijn er ook mannen die er totaal geen moeite mee hebben?

Hoe komt het dat de meeste mannen hier moeite mee hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 nu kun je weer een vraag stellen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Het beste antwoord

Sommige mannen kunnen uitstekend over hun gevoelens praten. En andere mannen zijn er ook buitengewoon in geinteresseerd. Het is waar dat opvoeding een probleem kan zijn.

Als 70'er jaren kind die auto- autoritair werd opgevoed , kan ik prima praten over mijn diepste drijfveren, en meevoelen over die van een ander . Wel is het zo dat mijn "opening " naar mijn gevoelsleven door een vrouw werd bewerkstelligd.

Dus opvoeding kan de oorzaak zijn . Wel hebben mannen vaker mannelijke psychologiesche kenmerken die vanuit de genen lijken te komen : moeilijker zich kunnen inleven in de ander, denken liever systematisch dan op een emotionele manier , liever "doen " dan er over praten en houden van machines ( gadgets, apparatuur, computers, alles wat niet terugpraat ).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi hoor, goldenten, +1 voor het bovendste gedeelte. Met het laatste stukje ben ik het niet mee eens, mijn man kan zich uitstekend inleven in de ander.

Andere antwoorden (5)

Dat komt door hun opvoeding. Jongens krijgen al vroeg geleerd dat ze stoer moeten zijn. Een man mag niet huilen.
Dat zit er (nog) zo ingebakken bij veel mannen. Dat verandert wel maar langzaam.
Er komen steeds meer mannen die wel hun gevoel kunnen uiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat haten ze... Als ze het al überhaupt kunnen... Ze voelen zich meteen aangevallen en in hun kruis getast... Nee je moet niet met gevoelens bij mannen aankomen...

Mannen zijn van Mars, daar hebben ze zelfs geen woord voor "gevoel"... Ze denken meteen dat ze niet voldoen, dat ze niet echt zijn, dat ze zich moeten verantwoorden, dat ze moeten veranderen enz enz...

Nee mannen en spreken over gevoel is niet compatibel...

En als jij als man je hier niet in herkent, dan moet je maar een minnetje geven... En alle vrouwen die zich hier wel in herkennen, mogen een plus geven...

Soit... Je m´en fous (An injection expressing a state of disinterest or lack of caring. Often used in an urban context, this short phrase is uttered when one wants to appear as one does not care about a situation that has just occurred.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet je helaas teleurstellen XiniX.
Mijn man praat wel degelijk over zijn gevoelens en daar ben ik blij mee.
Wel zo prettig als je dingen kunt delen..
En in zijn kruis getast...! tja..;)
Om hier nou een minnetje voor te geven , nee hoor :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en als zelfstandignaamwoord:
"dit in nu eens zeker en vast een klaar geval van jemenfoutisme..."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
huh?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is jemenfoutisme?
Wie reageert nu op wie :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb totaal geen idee meer...
Zoals je ziet loopt het hier storm met mannen die graag een antwoord geven.
Mannen hebben wel gevoel maar tevens een bij de opvoeding opgelegd spreekverbod.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste mannen hebben daar inderdaad veel meer moeite mee dan vrouwen! Er zijn natuurlijk een hoop uitzonderingen die de regel bevestigen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jongens/mannen worden in onze cultuur van jongs af aan gestimuleerd om sterk te zijn, zichzelf te redden. Als je een probleem hebt dan ben je een man als je je eigen oplossing
vindt. Pas als dat echt niet lukt zoek je iemand om mee te praten.
Daar komt bij dat er biologische aantoonbare bewijzen zijn dat jongens gevoel en verstand veel meer scheiden dan meiden. Jongens vinden het bijvoorbeeld logischer dat je gevoelens die niet gebaseerd zijn op keiharde bewijzen moet negeren.
Om mannen toch aan het praten te krijgen moeten ze zelf de toon van het gesprek mogen kiezen. Dat wil zeggen dat je hen niet mag overvallen met het verzoek ‘vertel eens over je gevoelens’.