Zijn gevoelens altijd betrouwbaar?

Ik vraag me af of je gevoelens van binnenuit altijd betrouwbaar zijn. Ik bedoel, ik wist zelf al toen ik mijn vriend net leerde kennen dat ik met deze jongen oud wil worden. Het voelt alsof dat ook allemaal echt gaat gebeuren en het vertrouwen in elkaar is dan ook steeds sterker en sterker geworden. Nu vraag ik me dus af of je vanaf het begin wel zeker kan zijn over je gevoelens.. is het niet raar dat ik dit vanaf het begin al voelde en dat het vanaf het begin al gelijk heel vertrouwd was? Ik kan ook nog steeds niet uitleggen waarom ik van hem hou. Alleen wel wat eigenschappen maar het is het gevoel van alles totaal. Met hem heb ik een toekomst met hem ben ik samen één. Ik vraag me af dus of je vanaf het begin hier wel op kan vertrouwen, als het zo voelt is het toch goed.

Toch zijn er namelijk genoeg mensen die dit ook roepen en bij wie het toch overgaat.. vandaar dat ik deze vraag stel. Bijmij voelt dat echt niet zo. Voelde het bij die mensen dan toch iets anders? Ik snap er geen hout van..=p . Ik ben niet bang maar vind het een raar idee dat, dat misschien ook wel ooit kan gebeuren. Niet dat ik het zo voel en ervaar maar vraag het mij toch af wat het verschil in mijn gevoel is en die van de ander.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (8)

Gevoelens zijn absoluut niet altijd betrouwbaar! Als je bijvoorbeeld verliefd ben, loop je met je hoofd in de wolken, maar de werkelijkheid vertroebelt! Daarom kun je soms beter naar je verstand dan naar je gevoel luisteren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie het ongeveer zo:
Gevoel zijn 2 woorden aan elkaar geplakt, namelijk gedachten en voelen.
Het voelt op dat moment goed. Daarom denk jij, daar kan niks meer tussenkomen. Maar het kan zijn dat diegene gaat verhuizen, of dat diegene jou bedrogen heeft. . Je zult je rot voelen. Al jouw energie in die persoon gestoken en nu is het over. Hoe jij je voelt kan altijd veranderen. Dat had je toen alleen niet gedacht.

Dus nee, gevoelens zijn niet betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk ben je zeker van je relatie. Als je dat niet bent moet je er gauw mee stoppen.
Dit zegt echter niets over hoe lang die relatie stand zal houden.
Mijn eerste partner was in de tijd dat ik hem leerde kennen alles voor mij. Ik wist zeker dat ik oud met hem wilde worden. We maakten plannen voor de toekomst en alles voelde goed, we waren zeker van wat we wilden.
Na ruim 19 jaar was een en ander echter veranderd en ondanks allerlei pogingen om het gevoel van vroeger terug te krijgen lukte dat niet en zijn we uit elkaar gegaan.
Zegt dat dan dat mijn gevoel in eerste instantie niet te vertrouwen was? Nee natuurlijk niet. We zijn 19 jaar samen geweest. Je kunt niet eens iets zeggen over wat er morgen gebeurt, laat staan over 19 jaar.
Nu met mijn nieuwe man weet ik het weer helemaal zeker. We maken weer plannen, ook voor over 10 jaar, over 20 jaar. Waarom ook niet, dat houdt het leuk en plezierig. Maar voor hetzelfde geld wordt hij straks door een vrachtwagen aangereden en was dat het. Of gaan we over 10 jaar ook wel weer uit elkaar. Wie zal het zeggen. Wil ik dat nu weten? Nee, ik wil nu genieten van de zekerheid.

Dus om kort antwoord te geven op de vraag "Zijn gevoelens altijd betrouwbaar?": Ja, voor zolang als het duurt. Geniet ervan!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je stelt een vraag en je beantwoordt hem zelf ook meteen. Ja, jouw gevoelens zijn goed. En ook ja, er zijn situaties denkbaar waardoor liefde overgaat.

Je zult het altijd moeten doen met het gevoel dat je nu hebt, omdat het het enige is dat telt. Je bent zeker, maar hou er rekening mee dat dit zekere gevoel echt gebonden is aan dit moment.
Belangrijkste reden waarom mensen na verloop van tijd uit elkaar gaan is omdat er iets is veranderd. Het kan zijn dat er een onbalans ontstaat in het huwelijk (de een heeft veel meer succes dan de ander), of er is een financieel probleem waarover je het niet eens bent... Shit happens, om het zo maar te zeggen.

Maar als je het gevoel hebt dat je vriend echt de echte is, gewoon doen. Want dat is de enige reden om in zee te gaan met iemand.
14 jaar geleden
Je hebt vertrouwen in je zelf dan sta je met beide benen op de grond.Blijf maar lekker in dat gevoel staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal zijn gevoelens betrouwbaar, maar wat jij met je gevoel doet, hoeft dan weer niet betrouwbaar te zijn...

Wat jij voelt telt, wat een ander voelt dat telt niet en doet er niet toe... Jij voelt goed en daarom klopt wat je voelt met de werkelijkheid... Vandaar dat je voelde dat je met je vriend wilde oud worden, en dan gebeurt dat ook, bij leven en welzijn...

Maar dat isa niet bij iedereen zo... De een zegt heel wat anders dan hij voelt...

Dus wat je voelt is betrouwbaar, maar wat je ermee doet weer niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak zijn gevoelens betrouwbaar, maar niet altijd. Logisch is dat als je bij iemand geen goed gevoel hebt je de relatie beëindigt. Dit is bij jou niet het geval. Gelukkig maar.
Of je zeker kunt weten dat hij degene is met wie je oud zult worden geloof ik niet. Niemand weet dat soort dingen zeker. Je kunt uit elkaar groeien. Een ieder groeit in zijn relatie, ook in persoonlijkheid. Ook zijn er karaktertrekken die je nu nog leuk vindt, maar die later wel kunnen gaan irriteren.
En een relatie kan in erg zwaar weer komen, door bijvoorbeeld ziekte van een van de partners, of een gehandicapt kind of iets anders. En hoe je daar samen mee omgaat, en of je elkaar dan weet te steunen zegt veel over je gevoel voor de ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je vraagt je af of het raar is, ik vraag me af hoe het anders kan :) daar waar jij het over hebt gevoel is enige juiste criteria