Waar komen potentiële partners elkaar vaak tegen?

Is dit op de werkplek,is dit op een sportclub, of kan dit ook zomaar op straat zijn, bij vrienden?

Maakt het wat uit waar je die gene tegenkomt en zegt het wat over de relatie die gaat volgen?

Aangezien er ook genoeg mensen zijn die elkaar zomaar op straat tegen komen en een super goede relatie hebben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ja, waar een relatie begint is denk ik niet geheel onafhankelijk van de ontmoetingsplek.
Veel relaties beginnen naar mijn idee toch op plekken waar een geprek voeren mogelijk is.
Dat kan werkelijk overal zijn. Zelfs in de bus of in de rij voor de toiletten. Hoewel dat laatste vast niet zo vaak voorkomt.

Maar ontmoetingen in een uitgaansgelegenheid lijken minder kans van slagen te hebben voor een echte relatie. Ik maak vaak mee in mijn omgeving dat zo'n begin vaak maar een korte relatie volgt.
Dat komt waarschijnlijk omdat je elkaar pas echt kan leren kennen op andere plaatsen. En ja, dan kan dan best tegenvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

tja zelfs in een supermarkt kan de vonk overslaan.Als er maar een vonk is .Maakt niet uit waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ander antwoord is niet nodig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt
Ik denk dat je elkaar vaak tegenkomt op een plaats waar je iets gemeenschappelijks hebt. Dat kan overal zijn. Het werk, hobby, vrienden. Daar kun je allemaal mensen tegenkomen die interessant zijn.
Wanneer je samen over die overeenkomst praat, kun je een band ontwikkelen. Langzaam wordt het dan ook steeds breder en ontdek je meer overeenkomsten of meer verschillen. Ik denk dat je door je eigen interesse in anderen goed kunt merken of iemand bij je past. Het gemakkelijkst is dan natuurlijk als je iemand vaker ziet. Als je in dezelfde setting zit, spreek je elkaar gemakkelijker aan dan zomaar op straat. Ik kan me echter goed voorstellen dat mensen elkaar daar aanspreken en in gesprek raken.

Zelf ben ik mijn vriend op mijn hobby, scouting, tegengekomen. Dat gaf een overeenkomst (waardoor het gelijk al een band schept, net als wanneer je ergens hetzelfde over denkt) en we leerden elkaar via via kennen en tja dan raak je aan de praat... je kent dat wel :-)

Toegevoegd na 2 minuten:
Belangrijkste conclusie van mijn betoog: als je een overeenkomst scoort (zelfde werk, zelfde mening, zelfde hobby) zie je elkaar sneller staan en kom je elkaar vaker tegen. Dat schept een band die uit kan groeien tot liefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
I understand..maar hoe kan je op basis van een mening elkaar vaker tegen komen dan? =p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoelde niet dat je elkaar door een mening tegenkomt :-), maar wel dat je als je in een groepsgesprek / discussie zit, dat men dan zijn of haar mening uit(dat kan bij vrienden, op het werk oid zijn).
Het kan zijn dat je je in die mening kunt vinden of juist helemaal niet. Als je je wel in andermans mening kunt vinden, kun je daarover verder praten; van 'goh waarom vind jij dat?'. Als je het niet met elkaar eens bent kun je juist kijken naar elkaars mening. Op die manier leer je elkaar ook beter kennen op een andere manier. Eerder was iemand bijvoorbeeld je nog helemaal niet opgevallen, maar door een mening valt iemand je ineens wel op. Begrijp je wat ik bedoel? Sorry voor de verwarring in mijn 1e verhaal :-)
Potentiële partners kunnen elkaar ook tegenkomen bij wederzijdse vrienden of kennissen die al een vermoeden hadden dat deze 2 mensen goed bij elkaar zouden passen. Het zogenaamde koppelen. En dit werkt best wel vaak. Iemand heeft 2 kennissen/vrienden/collega's (of wat dan ook) die elkaar niet kennen, die beiden alleen zijn. Die iemand kent die 2 ook goed genoeg om te weten dat ze misschien wel bij elkaar passen, en brengt ze samen tijdens een etentje, een verjaardag, of misschien een blind date.
Dat koppelen kan niet iedereen, eigenlijk is dat alleen mogelijk als mensen zich echt voldoende verdiepen in een ander om zodoende te weten wat/wie bij hem/haar past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overal, overal....waar de meiden zijn daar is het bal. :-))
Ik heb mijn partner in de disco ontmoet, maar ik neem aan dat er vele ontmoetingen hebben plaatsgevonden in de kerk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In bed...

Maar minder dan je denkt in disco´s hoor...

Vaker werk, vaker sportclub... En het meest via vrienden en vriendinnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In bed kom je elkaar niet snel voor het eerst tegen hoor!
Dat kan op elke willekeurige plek zin. Het is wel zo dat op een plaats die je beiden regelmatig frequenteert de kans groter is elkaar vaker tegen te komen.De plaats waar en de manier waarop,zegt niets over de eventuele relatie.