Partners vullen elkaar aan, hebben wij dat nodig in ons leven?

Partners vullen elkaar aan.. iets wat heel mooi is. We zullen ervan profiteren zeg maar... alleen is dat nodig dat wij iemand moeten hebben die ons aanvult?
Want als die aanvulling weg valt..dan mis je uiteindelijk toch iets. Op dat punt wil ik dus weten of we dat dus daadwerkelijk nodig hebben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

De natuur zit zo in elkaar dat wij mensen niet kunnen blijven bestaan zonder partner. Immers, zonder partner (van de andere sexe) is geen voortplanting mogelijk.

Waar jij op doelt is iets anders, maar de hang naar het hebben van een partner zit in onze genen. Als de partner wegvalt dan is dat een gemis, hoe dan ook. Zelfs als je elkaar niet aanvult, maar volkomen gelijkgestemd zou zijn.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Partners vullen elkaar aan, maar het moet ook niet zo zijn dat je je afhankelijk van de ander gaat opstellen. Een mens is ook nog een eigen individu dat zich zelfstandig moet kunnen redden. Partners gaan elkaar ook steeds meer aanvullen omdat er sprake is van liefde en toewijding. Er zijn ook partners die elkaar helemaal niet aanvullen, of slechts een beetje.
Als de aanvulling wegvalt zul je een nieuwe invulling aan je leven moeten geven, en dat lukt het best als je sterk in je schoenen staat ook als individu. Want ware liefde is mooi, maar je moet jezelf niet volledig wegcijferen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
mooi gezegd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal eens,maar je boort me wel een antwoord door de neus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach Peter, jij geeft al zoveel antwoorden, ben ik ook eens een keertje eerder ;-)
Dat verschild per persoon.
Er zijn met heel gelukkig alleen.
Maar er zijn er ook veel die hun geluk willen delen.

Het is heel prettig als je iemand in je leven heb met wie je kan lachen en huilen. Iemand die er altijd voor je is. Maar dat hoeft niet per se je partner te zijn.

En wat algemeen bekend is: Samen sta je sterker.
Samen kun je harder lachen. Samen kunt je beter huilen. Samen weet je meer dan alleen. Samen kun je delen.

Dus ja, je vult elkaar aan. Maar nee, het is geen noodzaak.
Alleen kan je ook zeker sterk genoeg zijn om de wereld aan te kunnen. Je kan het dan alleen niet met je parter delen. Maar natuurlijk wel met vrienden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk een partner is een deelnemer aan je leven... Als dat niet anvullen is dan is het geen partner in de eerste plaats...

En het is pas een echt goede relatie als er een wederzijds aanvullen is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik denk dat als het een goede relatie is dat je elkaar zeker aanvult. Meer nog: je hebt er wat aan als de ander je niet alleen aanvult maar ook tegenover je durft te staan en je (liefdevol) de waarheid zegt. Dan kom je verder. Aanvulling nodig hebben is niet een bevestiging van jezelf zoeken, maar een compleet maken.