Waarom willen wil vrouwen een man die langer is dan zijzelf?

Begrijp ik niet. Een dame mag wat mij betreft best langer zijn dan ik, wat maakt dat nu uit?
IOf ziet er iets achter wat ik niet begrijp?

Toegevoegd na 2 minuten:
wil=veel

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb als man liever een vrouw die kleiner dan mezelf is..
dan kan je het beschermende gevoel geven en kan de vrouw in je weg kruipen..
meer knuffel gehalte als de vrouw kleiner is dan ik zelf ben !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben groter dan mijn man,we hebben daar zelf helemaal geen problemen mee, maar het valt me wel op dat ik voor een foto altijd een beetje lager ga staan zodat we in elk geval even groot lijken.Geen idee waarom eigenlijk.
het zal toch met het algemene idee te maken hebben.

Het beste antwoord

Ik denk dat dit te maken heeft met het ouderwetse beeld van de man en de vrouw.
Het idee dat de man sterker zou moeten zijn, en de vrouw moet beschermen en leiden. De man zou krachtiger moeten zijn, groot en gespierd, en zou als het ware 'boven' de vrouw geplaatst worden.

Nu is vooral dat laatste natuurlijk onzin, maar veel vrouwen blijven het fjin vinden om het idee te hebben dat hun man hen beschermt, sterker is dan zij.
Als de man kleiner is, lijkt het juist andersom te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat vrouwen onbewust onderdanig zijn aan de man. De rol van de vrouw in het huwelijk is daarvan een voorbeeld. Althans, zoals de kerk hem al jaar en dag verkondigd.

Zij willen worden geleid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben inderdaad erg gelukkig met mijn warme, grote, sterke boom van een man. Waarom?

Zelf denk ik dat het niet alleen "ouderwets" is, maar ook een biologisch/evolutionair aspect heeft. De rolpatronen zijn niet uit het niets komen vallen. Je zoekt als vrouw toch die man uit waarvan je eicellen gaan roepen: ja, dat is een goed exemplaar. En natuurlijk selecteren vrouwen niet alleen op lengte - ook op intelligentie, mogelijkheden om warmte te geven, op kracht, op die mooie ogen en die lachrimpeltjes en ga zo maar door - maar het is een factor die meeweegt...

Daarom denk ik dat de lange man en de korte(re) vrouw nog heel lang het beeld zal bepalen. Maar het betekent niet dat er als korte man geen vrouw voor je rondloopt. Dan wegen je andere goede eigenschappen gewoon zwaarder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie een heel andere reden. Onbewust vallen we vaak op mensen met een uiterlijk dat wijst op goede gezondheid en goede genen. Gezonde mannen zonder genetische afwijkingen zijn gemiddeld langer dan dito vrouwen, dus voelen we ons eerder aangetrokken tot mannen die langer zijn dan wijzelf.

Het is net zo'n principe waardoor we eerder vallen op iemand met een symmetrisch gezicht. Met onderdanigheid heeft dat niets te maken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens gaat het mannen zijn gemiddeld langer dan vrouwen natuurlijk niet meer op in een meer gemengde samenleving. Aziatische mannen zijn bijvoorbeeld vaak minder lang dan Nederlandse vrouwen (maar langer dan Aziatische vrouwen). De voorkeur voor kenmerken die duiden op goede genen is door evolutie ingebakken in een tijd dat er alleen potentiële partners binnen dezelfde bevolkingsgroep waren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf een kop groter dan mijn vriend. En hou erg veel van hem. Zijn karakter compenseert ruimschoots zijn lengte.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat je je als vrouw toch wat minder beschermd voelt met zo'n klein ventje aan je zij. Nu heb ik altijd het gevoel dat ik hém moet beschermen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het zelf gewoon fijner als de man langer is,ik vind het al gek om naast een man te lopen die kleiner is...komt niet mannelijk en beschermend over
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn man is net zo groot als ik ben dus 1,68,dat is niet echt groot maar hij is meer mans dan menig lange man en dat is wat telt.De uitstraling is veel belangrijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet de vraag andersom stellen lijkt mij. Waarom willen mannen een vrouw die kleiner is dan zijzelf?
Mannen wil zich graag de grote belangrijke beschermer voelen!!