Kan je qua uiterlijk onwijs op een familie lid lijken en qua innerlijk totaal anders zijn?

Je lijkt onwijs op je oudere nicht. Je lijkt sprekend op haar van vroeger. Alleen qua innerlijk zijn jullie totaal anders. Kan dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (6)

Natuurlijk is dat mogelijk, je kunt wel bepaalde genen doorgeven,maar dat wil niet zeggen dat je ze allemaal doorgeeft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou niet best zijn als jullie innerlijk ook hetzelfde zouden zijn.Probeer je eigen unieke persoon te zijn en spiegel je niet aan je nicht.Ontwikkel een eigen stijl en persoonlijkheid .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor - kijk maar naar tweelingen: ze kunnen elk een heel ander karakter hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan... Zie een mens als chauffeur en auto... (kijk maar in het archief, ik sprak er al vele keren over)
De chauffeur en de auto hebben niets met elkaar te maken... Dus als de auto´s op elkaar lijken hoeft dat niet te gelden voor de pasfoto´s van de chauffeurs... En twee visueel (en niet visueel) identieke chauffeurs kunnen in verschillende auto´s rijden, dat kan heel goed...

Dus kan prima...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is heel goed mogelijk. Mijn vader en zijn broer zijn niet in het zelfde gezin opgegroeid en zijn qua interesse en intelligentie compleet verschillend. De omgeving heeft ervoor gezorgd dat de een de mogelijkheid had om te leren, en de ander moest al heel vroeg gaan werken. Dat zorgt voor verschillen. Ook de sociale status van de gezinnen verschilden enorm, en daarmee zie je gelijk weer het verschil in omgang met anderen. De broer van mijn vader heeft contacten uit alleen de arbeiders klasse (dat is helemaal niet erg hoor) en de ander meer de middenstand en hoger. Dus de omgeving bepaalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Sterker nog: Het komt niet vaak voor dat je EN qua uiterlijk EN qua karakter op een familielid lijkt.
Het is allemaal een kwestie van genen, je hebt van diverse familieleden wat trekjes, zowel innelijk als uiterlijk.
En je bent natuurlijk ook altijd voor een groot deel van jezelf.