Wanneer weten we dat we een goede levenspartner hebben gevonden?

Vaak hoor je mensen roepen.. "je weet wanneer je haar/hem hebt gevonden" Je weet het gewoon.. en is iets wat je niet kan uitleggen.
" Het gevoel hebben van.. hier moet ik achteraan!"
Toekomst zien..(maarja daar ben ik het wel mee=eens maar is dat dan toekomst zien samen met een goed gevoel erbij?)

Noem maar op..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (7)

Als die goed is in bed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij kwam, zag en overwon..
Zo benoem ik de ontmoeting met mijn grote liefde altijd...
Ja, ik wist het.. inclusief goed gevoel..
Wist direct dat ongeacht wat er gebeuren zou, ik deze man nooit meer kwijt wilde en dat hij dat was waar ik al jaren naar zocht...
En ondanks alle ellende die later op ons afkwam kan ik er nog altijd niet omheen.. hij is mijn man voor nu en altijd..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn geen zekerheden in het leven! Er is geen lampje dat gaat branden als je de juiste bent tegengekomen. Sterker, er is misschien geen juiste. Sommige mensen hebben meer geluk dan andere mensen in het vinden van een goede partner. Veel mensen moeten eerst een paar keer flink hun neus stoten voor ze iemand tegenkomen met wie ze een hele tijd hun leven willen delen. Er is gelukkig niet maar één iemand op de wereld die bij je past.

Voor mij is het van belang dat hij mij laat zijn wie ik ben en dat hij zich ook goed voelt bij mij. Ik voel me ook fysiek tot hem aangetrokken en voel me thuis bij hem. Als het niet goed gaat, moeten we dat aan de kaak kunnen stellen en er samen aan werken. En verder is het erin geloven en je er allebei voor inzetten. En tenslotte... Ook onder ogen willen zien als het niet werkt. Liefde is geen cadeau, het is er, of het is er niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gevoel dat je "thuis" komt bij een persoon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 zou ook mijn antwoord zijn. ik heb innerlijke rust gevonden bij mn partner, ben ook "thuis gekomen"
Het zal misschien kloppen bij sommige mensen - maar bij sommigen ook niet : ik ben tenminste nu, na 'hem' een paar keer gevonden te hebben voor mijn gevoel, een beetje argwanend geworden waar het mijn gevoel/intuïtie betreft. Na een tijdje bleek ik er met m'n 'goede gevoel over een toekomst samen' erg naast te hebben gezeten. Ik denk, dat het voor mensen zoals ik beter is te wachten met denken aan een gezamenlijke toekomst, tot ik het wél uit kan leggen, maw. tot ook mijn verstand het eens is met de keuze van mijn gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vriend en ik werden aan elkaar voorgestelt, keken elkaar in de ogen en direct was er bij ons allebei het gevoel van thuiskomen. We hebben er 2 jaar tegen gevochten omdat we allebei een relatie hadden, deze hebben we allebei beeindigd en zijn samen verder gegaan. Vanaf de eerste dag dat we elkaar zagen is alles heel vertrouwd en eigen, en allebei weten we dat we elkaar gezocht en gevonden hebben, je voelt het gewoon. Mijn vorige relatie heeft 20 jaar geduurd, en ik heb nog geen sec spijt gehad van de beslissing om te vertrekken. Het was de beste keuze uit mijn leven, en zo ervaart hij het ook, ik heb de hemel op aarde gekregen. Het klinkt misschien heel romantisch en of ik op een roze wolk zit, maar het is realiteit, en ik ben een vrij nuchter persoon, maar ik weet en voel dat dit echt klopt, zo hoort het te zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet het meemaken denk ik om het echt te geloven: maar de eerste keer dat ik mijn partner voorbij zag komen op een dating-site dacht ik bij het zien van zijn foto: daar is hij dan...
Toen we elkaar voor het eerst echt ontmoetten, voelde het voor ons allebei hetzelfde: eindelijk elkaar gevonden, eindelijk is het goed....