Schoonouders, zijn ze belangrijk voor je of niet?

Stel je komt je levenspartner tegen en die blijkt verschrikkende schoonouders te hebben. Niets dat ze jou lastig vallen maar ze zijn verschrikkelijk. Zal je naar iemand op zoek gaan met beter schoonouders?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-)) Dus hij vindt mijn ouders verschrikkelijk?
Lijkt me beter dat HIJ dan op zoek gaat naar andere schoonouders.
Let op wat je schrijft want deze stelling is een "beetje" vreemd.
De meeste mensen zullen jouw intentie wel snappen, maar het klopt niet.

Het beste antwoord

Je kunt beter op zoek gaan naar een partner zonder schoonouders. Maakt het een stuk makkelijker dan zo'n driehoeksverhouding. Daarnaast het zijn zijn schoonouders, daar heb je toch niets mee van doen. Hopelijk zijn zijn ouders dan leuker.

Ervan uitgaande dat je vraag niet zo is bedoeld. Het zou mij er niet van weerhouden. Ik hoef mijn tafel en bed niet te delen met zijn ouders wel? Leuk is anders, maar het zou me niet afschrikken.

Toegevoegd na 3 uur:
Nee Kirstenwind, ik bedoel niet een partner zonder ouders, maar zonder schoonouders. De vraag is; Stel je komt je levenspartner tegen en die blijkt verschrikkende (?) schoonouders te hebben. In deze vraag kom je je levenspartner tegen, dus is hij (nog) niet je partner. Als hij je partner niet is en hij heeft wel schoonouders, dan heeft hij al een vriendin (of vrouw, of man, of vriend). In dat geval kun je toch beter verder kijken? Of je moet houden van relaties met een gebonden man.

In het geval dat het je vriend al is, zoals naatje het opvatte, dan zijn zijn schoonouders je eigen ouders. Wat maakt het dan nog uit, je hebt al je hele leven de tijd gehad om aan die vreselijke mensen te wennen.

Toegevoegd na 3 uur:
Een man met schoonouders heeft een relatie.
Een man zonder schoonouders is vrijgezel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een partner zonder ouders bedoel je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie antwoord van naatje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahah...hij gaat lekker........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, heerlijk doch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee Kirstenwind, ik bedoel niet een partner zonder ouders, maar zonder schoonouders. De vraag is; Stel je komt je levenspartner tegen en die blijkt verschrikkende (?) schoonouders te hebben. In deze vraag kom je je levenspartner tegen, dus is hij (nog) niet je partner. Als hij je partner niet is en hij heeft wel schoonouders, dan heeft hij al een vriendin (of vrouw, of man, of vriend). In dat geval kun je toch beter verder kijken? Of je moet houden van relaties met een gebonden man. In het geval dat het je vriend al is, zoals naatje het opvatte, dan zijn zijn schoonouders je eigen ouders. Wat maakt het dan nog uit, je hebt al je hele leven de tijd gehad om aan die vreselijke mensen te wennen. Een man met schoonouders heeft een relatie.
Een man zonder schoonouders is vrijgezel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Duchantain , dat is pás slim gedacht, naatje en ik zijn zo keurig, we gingen niet uit van vreemgangers ;) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
praat voor jezelf ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok, ik ben keurig

Andere antwoorden (14)

Nee hoor - dan gewoon daar niet meer op de koffie komen.

Toegevoegd na 54 seconden:
Je partnerkeuze is veel belangrijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga voor mijn partner,maar als het tussen de schoonouders en mij ook goed klikt is dat mooi meegenomen,kun je alleen maar voordeel van hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus die verschrikkelijke schoonouders zijn JOUW ouders?
tsja, euhmmm......

Toegevoegd na 35 seconden:
even voor de goede orde: je schrijft dit:''Stel je komt je levenspartner tegen en die blijkt verschrikkende schoonouders te hebben''..........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, ik heb prima schoonouders maar ben best benieuwd hoe mensen handelen die dat niet hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je schrijft dit:’‘Stel je komt je levenspartner tegen en die blijkt verschrikkende schoonouders te hebben’‘.......... DAN BEDOEL JE TOCH JE EIGEN OUDERS?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je heb gelijk naatje, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, goed gelezen ; +1
Ik zou zeggen, vind een stel leuke mensen en kijk dan of ze een zoon/dochter hebben. Klaar!

Toegevoegd na 2 uur:
Ik wil graag schoonouder worden, ben heel aardig :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha LOL..eerst de schoonouders uitkiezen dan kijken of hun dochter/zoon ook bevalt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist naatje, dat heb je dat probleem niet :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat wil je,een schoonzoon of schoondochter?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van allebei 1 stuks
Mijn eerste set schoonouders in mijn eerste jongejaren relatie waren arrogante omhooggevallen uber burgers.
Ben er in het begin nog wel geweest. maar ben toen gestopt. En toch gaat het aan je relatie een beetje vreten, want je hebt er toch steeds met je partner problemen over. Zij wil gaan jij gaat niet mee, ze komen langs etc etc,

Mijn uiteindelijke echtgenote heeft 2 schatten van mensen. Heerlijk om mee om te gaan. Super voor mijn kinderen. Super voor mij. Komen zelfs bij mijn ouders op visite. Ik heb het echt getroffen. Mijn schoonvader is een vriend.
Voor mij is het belangrijk. Nu wel vroeger niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of de invloed van je schoonouders op je relatie dusdanig is dat je partner daardoor tegenvalt. Zo ja dan een ander zoeken. Zo nee dan gewoon niet meer mee omgaan (er van uitgaande dat je partner dat kan accepteren.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij duurt het toch wel even voordat je je (eventuele) schoonouders ontmoet?
Tenminste... in mijn tijd was het niet zo dat ik ieder potentieel vriendje direct meenam naar huis om aan mijn ouders voor te stellen. Als het zover was, was de relatie toch al aardig gevorderd.
Dus, om je vraag te beantwoorden, je kiest je partner niet uit om zijn/haar ouders, maar om de persoon die hij/zij zelf is. De schoonouders krijg je er gratis bij, en het zegt tevens iets over jou hoe je daarmee omgaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vraagstelling klopt niet (zie antwoord van Naatje) ,maar de strekking is verder wel duidelijk.

Ik zou niet direct op zoek gaan naar iemand met leukere ouders, maar ik zou me wel afvragen in hoeverre mijn partner in de toekomst op haar moeder zou kunnen gaan lijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze zijn niet met je eigen ouders te vergelijken omdat je eigen ouders altijd achter je blijven staan en ze hebben je opgevoed. persoonlijk heb ik geen goede band met m`n schoonouders, wat ze in mij investeren krijgen ze terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik die vent leuk vind en hij laat zich niet inpalmen door zijn eigen ouders dan mogen ze blijven hoor.
Met dien verstande dat IK me van hen distantieer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het met mijn eerste vriendje uitgemaakt omdat die een verschrikkelijke moeder had die er behagen in schiep om mij bij elke gelegenheid in de zeik te zetten of te vernederen. Na anderhalf jaar kon ik daar niet meer tegen.

Toch denk ik dat dit ook te maken heeft met of je partner daarin genoeg achter je staat en het voor je opneemt. Als die steeds vindt dat het 'nog wel meevalt' terwijl jij er echt onder lijdt, dan hoef je niet per definitie op zoek te gaan naar andere schoonouders zoals jij stelt maar dan gaat de liefde op den duur vanzelf wel over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga voor mijn vriend, niet voor zijn ouders.
Maar het is mooi meegenomen als het wel gezellig zou zijn.
Zo niet; jammer dan maar ik blijf bij mijn vriend!

Ik heb zelfs nog contact met de moeder van mijn ex-vriend.
(Ze zal wel blij zijn dat ik niet meer met d'r zoon heb ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet ze allebei in evengewicht houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij valt dat niet mee. Zeker als er kinderen komen kan het wel moeilijk zijn. Jouw verschrikkelijke schoonouders zijn dan toch ook de grootouders van je kind. Als je partner dan ook nog niet altijd aan jouw kant staat, kom je soms wel in rotsituaties.
Of ik een andere partner zou kiezen om die reden? Misschien wel ja.