Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de relatie en je gevoel anders als je een nieuwe partner krijgt wanneer je ex partner is overleden?

En.. wat is het verschil in liefde?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor ieder mens zijn er verschillende partners mogelijk in je leven.
Als je eerste overlijdt, zal dat zeker invloed hebben op de nieuwe partner.
Het is namelijk een zeer belangrijk deel van je leven geweest en een grote ervaring.
Maar deze nieuwe partner zal eerst zijn eigen waar moeten maken en een beetje moeten opboksen tegen de overleden partner.
Maar uitendelijk is een nieuwe , net zo mooie en misschien nog betere relatie mogelijk.
Maar je gevoel kan zeker heel anders zijn , het is uiteindelijk een ander mens, met een ander karakter en andere gewoontes.
Maar de hele wereld ligt weer voor je open.
Het verleden ligt achter je, de toekomst voor je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De relatie als zowel je gevoel is altijd weer anders bij een nieuwe partner. De logische verklaring hiervoor is dat we niet hetzelfde zijn als mens. Ook de relatie zal dus niet identiek aan de vorige zijn.

Wat het verschil in de liefde betreft: Met de een voel je een diepere verbintenis dan met de ander. Het is maar net wat je met elkaar deelt en hoe je dit ervaart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat er nog ergens een partner voor mij rond loopt die zo goed bij me past als mijn man.We delen al 35 jaar lief en leed en hij kent mijn voorgeschiedenis en weet waarom ik soms verdriet heb over dingen die in mijn jeugd zijn gebeurt.We hebben samen onze kinderen groot gebracht,soms met pijn en moeite maar we steunen elkaar door dik en dun.Ik moet er niet aan denken dat hij er niet meer zou zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding