Waarom kan er beter iemand bij je passen dan je huidige partner?

Hoe komt iedereen naja de meeste erbij dat er ergens iemand loopt die beter bij je past dan je huidige partner?
Als je niet tevreden bent dan klopt dat enigzinds wel, maar hoe komen ze erbij als je tevreden bent dat er eenbeter iemand is? Hoe moet ik dit bekijken, want ik snap het totaal niet

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens Lollypop i.i.g. niet, want die stelt telkens weer in verschillende varianten de vraag waarom je altijd weer bij je allereerste liefde terugkomt.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk geef jij of zij of misschien beiden signalen af dat jullie helemaal niet zo tevreden zijn.
Daarnaast kunnen jullie karakters niet geheel overeenkomen en zijn er altijd mensen die denken dat ze het beter weten.
Als jij tevreden bent dan trek je je van dit soort opmerkingen niets aan.

Bemoeizucht is van alle tijden en zal nooit verdwijnen.En soms zijn mensen ook een tikkeltje jaloers.
Alleen jij en jouw partner kunnen voelen hoe jullie relatie is, dus laat je door niemand van de wijs brengen, mits je echt tevreden bent.
Als er iets aan schort praat dan met mensen die je vertrouwt, want van enige afstand is vaak meer te zien dan van heel dichtbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heeft bemoeizucht hiermee te maken trouwens? Maar.. volgens jou is het dus zo dat als je tevreden bent dat het dan niet beter kan dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bemoeizucht van mensen die denken het beter te weten. Die jou wijs willen maken dat je niet zo tevreden bent.
Ik zie dat als bemoeizucht. Kan het beter als je tevreden bent? Misschien wel maar waarom zou je naar beter zoeken als je al tevreden bent?
Lijkt mij dat je dan juist niet tevreden bent.
Ik heb nooit de behoefte gehad te denken over betere zaken als ik tevreden was. en nog steeds niet.
Tevredenheid houdt in dat het goed is zoals het is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik begrijp je wel.
Ik zie het meer zo.. als je tevreden bent en je leeft een normaal leven voor jou doen dan dat het dan idd niet beter kan. Maar leef jij een leven dat niet echt normaal is en je bent daar snel tevreden mee ja, dan kan het vast beter maar tevreden is tevreden. Zie ik het zo een beetje goed?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja..... als je van jezelf weet dat je snel tevreden bent en niet het leven leeft dat je zou willen leven dan heb je denk ik een veel groter probleem. En dan kun je beter iets aan de omstandigheden doen en uitzoeken waarom je zo snel tevreden lijkt te zijn.
Je kunt altijd meer dan je denkt en er zijn altijd wegen die naar een betere toekomst leiden. Dus het kan altijd beter waarschijnlijk ook met jouw eigen partner. Door meer te communiceren, door elkaar meer aan te voelen.
Maar als je tevreden bent ben je tevreden en dat is meer dan voldoende.
Als je een niet normaal leven leidt voor jouw doen en je waant je daarin tevreden dan weet je zelf al dat je jezelf voor de gek houdt.
En dat heeft weer niets met echte tevredenheid te maken
maar er is tevreden en tevreden idd.

Andere antwoorden (7)

Er moet altijd wel iemand zijn die nog beter bij je past en waarbij de wisselwerking nog sprankelender is. Daar geloof ik in, want er zijn immers zoveel mensen......
Als je vaststelt dat je huidige partner het beste is ewat er bestaat en dat het je grote liefde is, houd je je in zeker opzicht voor de gek. Maarrrrrr, durf maar eens te investeren in het zoeken naar een grotere schat!
De enige optie is dat Alice in wonderland (of de prins op het paard) ineens je pad kruist en je vlammend te pakken neemt.... wat zou dat mooi zijn in deze nieuwe stralende ogen te mogen kijken!

Toegevoegd na 3 uur:
natuurlijk houd ik veel van mijn huidige partner, maar dat is nicht im Frage....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de gek?
Houd jij jezelf niet voor de gek ?
Hoe weet jij zeker dat er nog een beter iemand rond loopt met wie de wisselwerking en sprankeling nog beter is? Als er dat is kan je dat ook krijgen met je huidige partner immers ben je daar toch verliefd op geworden.. Als het altijd beter kan.. dan kan je nooit tevreden zijn toch? Iedereen wilt toch vaak het beste van alles maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja , zes miljard mensen zijn wel erg veel idd.
Maar daar vallen er al een hele hoop vanaf, en ook al eraan gedacht aan cultuurverschillen.. communicatie. Communicatie is al voor 50% bepalend of je een goede relatie hebt ja of nee.. Daar komen nog zoveel andere dingen bij kijken.. Dus ik denk niet in beter maar anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd, primair anders....misschien beter.
Als je tevreden bent met je huidige partner, waarom zou je dan zeggen dat er nog iemand beter is?! Wat is dat nu voor zever. Dat getuigt van nul respect voor je partner!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn vele dekseltjes die op een potje passen, maar als het potje veeleisend is en denkt dat er altijd betere dekseltjes zijn, heb je kans dat het ooit nog eens zonder komt te zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mensen willen vaak alles nog beter en mooier en perfecter dan ze al hebben. zo ook in relaties. en vaak mis je dan toch iets wat je nodig hebt. als je tevreden bent, en je gelukkig bent met elkaar dan voel je die behoefte denk ik niet. want dan kun je de dingen die je mist met je partner bespreken en als het goed is kun je daar dan samen uitkomen. ik denk dat mensen vaak te snel opgeven.

ik ben aan mijn derde partner bezig en kan me niet voorstellen dat het nog beter kan :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat je diegene nog niet eerder bent tegengekomen, het kan altijd beter maar je moet ook een keer tevreden zijn met wat je hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof niet in dé ware. Ik denk dat ik met een ander dan mijn partner net zo gelukkig had kunnen worden.

Maar nu, zeven jaar later, geloof ik niet dat er iemand is die béter bij mij past dan mijn man. Er is namelijk niemand anders met wie ik al zeven jaar een relatie opbouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi gezegt
Het leven hangt van toevalligheden aan elkaar. Dus niemand zal ooit weten als hij/zij ergens in het leven een andere keus had gemaakt, of hij/zij dan een andere partner tegen het lijf was gelopen in bijv. een andere plaats.
Als je je dit je leven lang afvraagt zul je ook nooit echt gelukkig worden.
Ik heb het al eens eerder gezegd hier op GV: Tel wat je hebt, NIET wat je mist.