waarom kunnen schoonmoeders met hun schoondochters niet opschieten?

sommige vrouwen mogen haar schoonmoeders niet waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

ik kan niet wachten mijn schoondochters te ontmoeten. en dat duurt nog jaaaaaaaren. en misschein krijg ik wel schoonzoons je weet nooit ;-)
meestal is het zo dat de schoondochter vind dat manlief mammie moet loslaten. (knip die navelstreng eens door) omdat bij mannen de mening van moeder altijd nog telt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Gelukkig heb ik daar geen last van.
In het begin liep het wat stroef, maar nu kunnen we wel een uur aan de telefoon zitten ...
Ik ken mijn schoondochter nu bijna 14 jaar !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal wel een stille strijd zijn om de gunsten van man-lief, zoon-lief. Dan ligt het net eraan of ze alletwee die strijd willen aangaan. Ik had een strijdlustige schoonmoeder, maar ik ging daar niet op in, het resultaat was verbluffend, na een aantal jaren hield ze van me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch beschermen van de zoon denk ik..
en er zijn ook gelukkig genoeg waarbij het wel goed gaat.
Het was dan niet mijn schoonmoeder.. officeel.
Maar de moeder van mijn (ondertussen ex) vrienden konden en kunnen het geweldig vinden met elkaar.
Destijds en nu nadat het uit is, nog steeds.

Nou is ze ook een geweldig mens .. maar toch!
Er is nog hoop dames! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sommige moeders van zonen vinden het moeilijk hun "kindje" af te staan aan een andere vrouw, en vinden niets wat hun schoondochter doet goed genoeg voor hun zoon. ze hebben ook de neiging om zich overal mee te bemoeien en kritiek te leveren. soms levert dat onenigheid op tussen man en vrouw omdat de zoon tussen twee vuren komt te staan. die wil zijn moeder niet afvallen en ook zijn vrouw niet.

er zijn echter ook gewoon schoonmoeders die gewoon goed met hun schoondochter kunnen opschieten hoor. ik ben aan mn derde schoonmoeder bezig. ze is mijn beste vriendin.
mijn eerste schoonmoeder heeft er flink aan bijgedragen dat mijn huwelijk misliep door haar intriges en gestook. ik heb mijn trouwring afgedaan, hem aan mn man gegeven en gezegd dat hij die maar bij zn moeder om dr vinger moest schuiven.

het is een soort concurentiestrijd denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien omdat schoondochters hun "lieveling " nooit zo goed kan behandelen/verzorgen als zij zelf gedaan hebben.

Een soort van jaloezie omdat die nieuwe vrouw nu de belangrijkste in het leven van de zoon is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze van dezelfde man houden met verschillende belangen?
Als ik kijk naar mijn eigen situatie. Ik kan best wel met mijn schoon moeder overweg, maar ik voel geen behoefte haar wekelijks te zien. Dit heeft ook gewoon te maken met verschil in karakter. Je trouwt een man, en zijn familie krijg je er gratis bij. Je vrienden zoek je zelf uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
....omdat ze nogal bemoeierig, en betweters zijn. ;-)
(er zijn uitzonderingen)

tegen sd: ik maak betere tomatensoep dan jij!
tegen sd: je moet de was buiten laten drogen.

tegen zoon: je moet eens wat meer gaan eten.
tegen zoon: je moet op tijd naar bed gaan.

je moet je grote liefde niet uitzoeken... kijk of de ideale schoonmoeder toevallig een leuke zoon heeft! :)

Toegevoegd na 24 seconden:
met de nadruk op MOET
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste zeg je soms; tja, soms is een begrip wat we vaak zien.... Soms ben ik ziek, soms heb ik geen zin in eten, etc... Dit betekent ook dat sommige meiden/vrouwen niet met hun schoonmoeder kunnen opschieten, dat kan gebeuren, maar volgens mij ligt dit niet persé aan het feit dat het de schoonmoeder is, het had net zo goed je buurvrouw kunnen zijn. Natuurlijk kan het voorkomen dat het niet klikt, is heel vervelend, heb het zelf ook meegemaakt. Gelukkig heb ik nu een schoonmoeder waar ik ontzettend goed mee kan, ga zelfs met haar shoppen, zo zie je maar. Maar volgens mij bedoel je het andersom; ik denk dat dit vaak te maken heeft met jaloezie, zo was dat namelijk bij mijn ex-schoonmoeder, had op zich geen problemen met haar maar ik kon in haar ogen niks goed doen voor haar zoonlief en daardoor kreeg ik ook een hekel aan haar....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat sommige moeders hun papkindje maar moeilijk kunnen loslaten..en ziet de eventuele a s vrouw,dan als een concurrente