Kan j dezelfde gevoelens krijgen voor je nieuwe partner als jou eigen partner overlijd?

Je partner overlijd en vindt dat onwijs erg natuurlijk. De mensen die een nieuwe partner nemen worden die net zo gek op hun nieuwe partner als wat ze op hun oude partner deden? Of gaat het meer om andere dingen zoals troost zoeken enz..

Ik kan me niet voorstellen dat je dezelfde gevoelens hebt voor de nieuwe partner als je die voor je oude partner had.

Weet iemand hier meer over?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ik verloor mijn liefste door een auto-ongeluk en dacht dat het daarna nooit meer zou lukken nog van iemand te houden.
Hoe zou het kunnen dat ik nog van iemand zo zou kunnen houden zoals ik van hem had gehouden!
Het leek me vrijwel onmogelijk.
Maar naarmate de tijd vordert en je je langzaam kunt neerleggen bij het feit dat die persoon echt overleden is, ontstaat er ook weer ruimte om van iemand anders te houden.
En het onvoorstelbare gebeurd, je wordt weer verliefd op een ander. En je kunt op zoveel verschillende manieren van iemand houden. Mijn gevoelens voor mijn nieuwe partner waren evenzo intens. Het kan dus, ik werd opnieuw gelukkig.
Mijn nieuwe partner zei wel: in het begin waren we met z'n drieën in onze relatie. Voor zijn gevoel was ik nog veel met mijn overleden partner bezig. En daar had hij gelijk in. Ik heb bewondering voor zijn geduld en begrip in deze. Uiteindelijk kon ik dat ook meer loslaten en kreeg mijn eerste man voor altijd de plek die hij natuurlijk al had: diep in mijn hart is hij nog altijd bij me. Maar ik je kunt weer opnieuw van iemand gaan houden. Gelukkig maar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pieker prachtig persoonlijk verhaal en wat ben je een geluksvogel door een tweede liefde bij je toe te laten.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjulliewel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ik wens je alle goeds
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi Pieker, verdriet en geluk kan samen +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi om te horen! +1

Andere antwoorden (7)

Ik heb er geen ervaring mee.
maar als je partner komt te overlijden val je in een enorm gat van leegte,en dat zul je moeten leren overwinnen.
je kunt proberen die eenzaamheid op te lossen,door een nieuwe partner te zoeken,en misschien begint er inderdaad wel een nieuwe liefde,maar of die gelijk staat aan de vorige relatie?ik kan er niet over meepraten.
ik zie wel in mijn omgeving,deze gevallen,ook van veel mensen op leeftijd,die na het overlijden van hun partner,toch weer een nieuwe partner opzoeken,en deze mensen krijgen ,weer zin in het leven,en bloeien helemaal weer op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je jouw overleden partner niet kunt 'vervangen' door een nieuwe partner, maar ook dat je met een nieuwe partner wel weer een zinvolle en hechte relatie kunt opbouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan weet ik uit mijn eigen omgeving.
De persoon die overleden is blijft natuurlijk wel altijd heel speciaal, maar er is echt wel genoeg ruimte om ook van een nieuwe liefde heel veel te houden.
Het leven gaat namelijk gewoon door, en als je gevoelens krijgt voor iemand, betekend dat ook, dat je er weer aan toe bent om een relatie met iemand op te bouwen.
De persoon waar ik het over heb, is nu heel gelukkig met zijn tweede vrouw..en zijn eerste vrouw heeft een hele speciale plek in zijn hart!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gevoelens voor de nieuwe partner kunnen we van dezelfde intensiteit worden of zelfs meer, maar het gevoel is toch anders. Al was het alleen, omdat jij bent veranderd door het overlijden. Waarschijnlijk heeft je nieuwe partner begrip voor je verdriet en geeft die daarvoor de ruimte. Vaak is de nieuwe relatie daarom een stuk minder onbezonnen en volwassener.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je met volwassener?
Is de eerste huidige relatie niet volwassen dan? Vind ik wel onzin.
Je wordt verliefd op een persoon om bepaalde eigenschappen die hij/zij heeft waar jij je toe aangetrokken voelt.
Tijdens je leven verander je zelf ook door bepaalde gebeurtenissen, en ga je ook anders tegen mensen aankijken.
Dus je kunt zeker weer net zulke heftige gevoelens krijgen voor een nieuwe partner.
Je kunt toch ook van meerdere vrienden, of kinderen, of allebei je ouders tegelijk houden, zonder de ander tekort te doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onafhankelijk van het feit hoe een relatie is beeindigd denk ik dat je nooit het zelfde voelt voor iemand anders. Iedere relatie is verschillend, de situatie is anders, iedere persoon is anders en zelf verander je ook met de tijd.
Dus nee, je kan niet de zelfde gevoelens krijgen als voor je 'oude' partner. Dit neemt niet weg dat je heel intens verliefd kan worden of kunt gaan houden van iemand anders.

Ik ben echter wel van mening dat als je partner overlijdt er altijd (positieve) gevoelens zullen achter blijven aan die persoon. Je nieuwe partner zal hier wel mee om moeten kunnen gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je voor een nieuwe partner andere gevoelens hebt,net als dat je voor wie dan ook iets anders voelt.Het is niet een kwestie van meer of minder.Maar anders en miscchien toch wel meer of minder..In een een huwelijk van 30 jaar waarin b.v ook kinderen geboren zijn , heb je als partners zoveel meegemaakt,dat kun je niet vergelijken met iemand waar je net 2 jaar mee omgaat .
Soms kun je zelfs gelukkiger zijn met een nieuwe partner omdat je huwelijk niet goed was.Is voor iedereen verschillend lijkt me.