Bij sommige medicijnen is één van de bijwerkingen dat het sexuele problemen geeft zoals het blokkeren van een orgasme..Hoe ga je daar dan mee om?

Stel je slikt dat medicijnen maanden of jaren? Het lijkt me dat je toch zin in vrijen en dus een orgasme, krijgt en dus heel erg gefrusteerd gaat raken...met mogelijke gevolgen van dien..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als je zin hebt om te vrijen hoeft dat niet altijd tot een orgasme te leiden. Het probleem wordt alleen maar groter volgens mij als je gefrustreerd gaat raken van het vrijen op zich, maar dan is er denk ik meer aan de hand. Voor mij rest er maar 1 advies en dat is met de mensen gaan praten die hier hun werk in hebben. Dus Huisarts, Gynacoloog,Sexuoloog etc. Zoals al gezegd krijgt men steeds meer inzicht in de bijwerkingen van bepaalde medicatie. En soms moet je dan weer andere medicatie gaan slikken om de bijwerkingen weer tegen te gaan die deze medicijnen weer geven. Dus laat daar goed naar kijken en ga in hemelsnaam hier niet zelf mee expirimenteren! Je wordt toch al doodgegooid met alle reclame over Libidoverhogende middelen. En nog meer van dat soort verhalen. Als je hoort/leest wat deze middelen allemaal kunnen, hoeven we geen van allen meer naar de dokter, dan blijven alle vrouwen slank en jong en hebben de mannen moeite om de vrouwen van zich af te slaan.
Pieter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Natuurlijk wordt je daar gefrustreerd van..zeker in het begin. Er zijn mensen bij wie die frustratie zo lang duurt dat ze uiteindelijk stoppen met die medicijnen en een vervanger gaan zoeken zonder die vervelende bijwerking.
Helaas is daar niet altijd een vervanger voor te vinden.
Andere mensen willen niet stoppen met die medicijnen of kunnen dus geen vervanging vinden. Bij hun vergaat de zin in sex langzamerhand..dat kan heel lang duren maar op een gegeven moment zetten zij zich er zo goed als mogelijk overheen en verdwijnt de zin ook steeds meer. Tuurlijk komt die zin nog wel eens boven drijven (het blijven mensen) en daarbij dus ook de frustratie..

Ik denk dat je er weinig aan kan doen, maar dat je zoveel mogelijk kan proberen genegenheid op andere manieren te voelen. Knuffelen, zoenen, strelen, elkaar verwennen maar dan zonder orgasme maar wel het gelukkige gevoel voor zover dat mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi verwoord +1
Niks mis met een orgasme op z'n tijd. En ik begrijp ook wel dat het frustrerend is als je dat niet meer (of minder) kunt. Maar je kunt ook vrijen zonder (wederzijds) orgasme.
De tantrische yoga heeft daar een hele kunst van gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaat dat niet meer om het uitstellen van een orgasme?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is ook een variant. "Wij" deden tantrische yoga oefeningen met de kleren aan. Er zijn ook Taoïstische oefeningen met dezelfde strekking.
Dat probleem is er niet alleen bij medicijngebruik,maar ook bij sommige ziektes,denk maar aan diabetes.Als je inderdaad niet buiten dat specifieke medicijn kunt is er maar 1 ding wat je kunt doen! Dat is hoe lullig het ook is :accepteren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Medicijnen zijn volop in ontwikkeling en de bijwerkingen hoeven niet voor iedereen te gelden. Vraag eens aan je arts of apotheker of er inmiddels alternatieven zijn indien jij wel last hebt van die bijwerkingen en dat medicijn al jaren slikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een goede suggestie +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik slik het niet hoor..pff moet er niet aan denken..geen sex..
:-)
Maar een goede vriendin wel en ik weet hoe ze er mee zit en wat het haar relatie doet..
Van prostaatpillen krijg je geen stijve meer, en dat is toch wel een belemmering.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt niet anders dan accepteren en terugkijken naar het 'goede' verleden. Maar het blijft moeilijk.