Waarom kunnen voornamelijk mannen makkelijker one night stands hebben?

hoe kan iemand nou zoiets intiems delen met iemand waar hij niet echt verliefd op is of van houd?

en vreemdgaan tijdens een relatie...

(ja.. het kan ook een zij zijn inderdaad) ;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Ik denk dat het allemaal heel relatief is . De jongste generatie lijkt weinig problemen te hebben met one night stands . Dat is tenminste wat je uit de media mag lijkt te kunnen opmaken. Jongens , meisjes maakt niet uit, sex is in .

Of dat nou de basis is van een goede relatie ervaringen is nog maar de vraag , maar dat weet ik niet . Maar de vrijheid die lijkt te zijn ontstaan maakt in ieder geval duidelijk dat de nieuwe generatie meer geemancipeerd is dan ooit op sexueel gebied.

De keerzijde is de vraag of die nieuwe vrijheid bij vrouwen iet vooral door de maatschappij is uitgelokt door de vele sexueel getinte reclames en de "coole " uitstraling van sexueel beschikbare vrouwen in de populaire media ( films , videoclips televisie ) .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat sex = lekker

Andere antwoorden (6)

Als vrouwen zo veel moeite hebben met een one night stand, wie zijn dan toch al die vrouwen waar al die mannen een one night stand mee hebben?

En eigenlijk vind ik seks op zich niet per definitie intiem.
Een diepgaand gesprek waarin je je helemaal bloot geeft, kan veel intiemer zijn dan oppervlakkige sex.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik best met veel mensen seks zou kunnen hebben, maar met veel minder mensen een goed gesprek.

In de praktijk komt van allebei niet zoveel terecht ;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
En nu maar hopen dat deze aanstootgevende mening niet wordt weggemodereerd.

Toegevoegd na 16 minuten:
En misschien praten mannen er meer over (scheppen er over op), dus lijkt het zo dat ze meer one night stands hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel one night stands gehad die bestonden uit een gesprek van 16 uur lang. Zonder sex.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was met iemand die wat te vertellen had. En ik ben een goede luisteraar.
zondag
14 jaar geleden
+1 van mij Sherpa. Deel volledig je mening én over de sex én over een goed gesprek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, dan kan ik tevreden gaan slapen. Ook zonder one night stand ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 sherpa.. goed gezegd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind mijn antwoord best nuttig. Seks is minder intiem dan wij geneigd zijn te veronderstellen.
Emotionele intimiteit gaat veel verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Sherpa. Helemaal wat ik ook wilde zeggen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ sherpa ik heb alleen je eerste zin gelezen en toen drukte ik al op +1...de rest las ik later pas...ook daar kan ik mij helemaal in vinden. goed antwoord........
Volgens mij klopt het niet helemaal. Als een man het één nacht met een vrouw doet, doet die vrouw het ook één nacht met die man. Ze hebben dus allebei een one night stand. Er zijn dus niet meer mannen die een one night stand hebben dan vrouwen. Er zijn waarschijnlijk wel meer mannen die een one night stand willen. En waarom dat is wordt interessant uitgelegd in dit audiofragment: http://www.luisterrijk.nl/data/luisterwijs/masterflirt%20vrouw/assets/sample.mp3
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen zitten genetisch zo in elkaar dat ze hun genen willen stoppen in elke aantrekkelijke vrouw die ze zien. En als zo'n vrouw zich tot hun aangetrokken voelt, dan zeggen ze geen nee. Echt verliefd zijn of houden van is voor mannen geen voorwaarde om sex te kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het ook zo dat mannen er eerder mee te koop lopen dat ze een one night stand hebben gehad. Als man ben je de stoere bink, de vrouwenverslinder zeg maar. Als vrouw word je uitgemaakt voor sloerie, afgelikte boterham.
Tenminste, dit was in mijn tijd zo. Ik ben inmiddels 38, de tijden veranderen, dus ik weet niet of dit nu nog geld.
Maar dat zou ook een reden kunnen zijn.
Puur vanuit de voortplanting gezien, is het natuurlijk ook nog zo dat mannen in principe duizenden nakomelingen kunnen verwekken, dus minder kritisch hoeven te zijn. Een vrouw kan in haar leven beduidend minder nakomelingen voortbrengen en is daardoor dus kritischer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe weet je dat? Ik geloof er niet zo in. Als je Amerikaanse vrouwen ziet - op t.v. en live - dan zijn die nog gulziger dan mannen. Ik denk dat sommige vrouwen opgevoed zijn met Margriet en Libelle, d.w.z. sex is in eerste instantie slecht en vies, pas als je van iemand houdt dan mag je het lekker vinden. En zoals gezegd, bij ieder one night stand man staat een one night stand vrouw. Mijn mening: sex is consumptief(lekker en ontspannend), in ieder geval intiemer dan een diep gesprek over interne zaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb in Boston gewoond met een jonge kollega, die wel op Amerikaanse meisjes viel. Maar bijna ieder meisje dat langskwam - en dat waren er een hoop - ging plat met hem. Ik was blij toen ik mijn eigen flat betrok. Misschien was het een bepaald soort, want collega en vriendinnen gebruikten wiet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cavi,
1. doe ik ook niet
2. zie boven
3. Nee zeg, hou op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cavi: de vraag scheert alle mannen en vrouwen over een kam. Over die wereld die voor mij opengaat: dat gebeurt ook als ik bij de dokter een autotijdschrift of een kooktijschrift opsla. Maar ik blijer als ik ze weer terugleg, dan toe ik ze opensloeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
''ik behandel mijn man wel zoals ik ook behandeld wil worden. niet met vreemgaan in ieder geval.''.. dat kun je helemaal niet weten van je eigen man.....hoe graag je dat ook zou willen dat KUN je niet weten.
Ik denk inderdaad dat het voor mannen makkelijker is...
Ik denk dat het emotioneel gezien makkelijker is om het geslachtsdeel bij iemand binnen te brengen dan om iemand binnen je lijf toe te laten. Die handeling is intiemer.