Hoe overleef je ernstig liefdesverdriet? (en je zit nog in afwachting van de twijfelperiode van de ander)

Mijn hele ziel doet pijn, afleiding genoeg met werk vrienden en familie, maar ik blijf in mijn hart diepongelukkig en kom tot niets.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Er zijn verschillende manieren. Afleiding is er een van. De makkelijkste vooral. Je zit toch in afwachting van die andere.

Maar je kan je zelf ook naar binnen richten. Om de oorzaak van je pijn te kunnen zien. En daarmee direct om te kunnen gaan. Acceptatie is de eerste stap en dit is wat moeilijker want je pijn IS je liefde.

In ieder geval als jij het voelt dan voel je het. Probeer hiervan niet weg te rennen. Dit lukt toch niet. Geloof en hoop, dit kan wel helpen. Uiteindelijk kom je toch tot onvoorwaardelijke liefde...

STERKTE!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik ken het gevoel.. heb er nu anderhalf jaar last van en het wordt langzaam beter
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef het de tijd, dit gebeurt iedereen wel minstens eens in het leven. Breng inderdaad veel tijd door met vrienden en geniet gewoon van de dingen die je trouw zijn. Het voelt nu inderdaad vervelend, absoluut, maar tijd heelt alle wonden, en dit is voor de verandering eens een kloppend cliché.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Doorgaan met LEVEN! Life is a game! Dont loose it!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon doorgaan. Klinkt moeilijk, is moeilijk.

Heb zelf ook moeilijke tijd achter de rug (op 35 jarige leeftijd arbeidsongeschikt geraakt en nu in rolstoel).

Huilen mag, boos zijn mag. Je komt er alleen door door het te DOEN. Vraag om hulp aan familie, vrienden en buren.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad gewoon doorgaan hoe moeilijk het ook is. Probeer je leven zoveel mogelijk te leven zoals je gewend bent.

Geef toe aan je emotie en gevoel.

Heb je de behoefte om flink te huilen. Huil
Wil je even goed schreeuwen. Schreeuw!

Opkroppen is in geen geval de oplossing.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tijd is je ergste vijand op dit moment. Met deze tijd zou je iets constructiefs 'moeten' doen. Een 'les leren' uit hetgeen hiervoor afgaand gebeurd is, jezelf beter leren kennen, positieve afleiding zoeken om niet teveel te piekeren..

Hiermee kun je hopelijk het punt van instorting en gevoel van opgeven voorkomen.. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maak van je hart geen moordkuil, neem iemand in vertrouwen en doe veel beroep op ECHTE vrienden. Langzaam als kruipend gif gaat de tijd gewoon door, tijden later ga je je echt een beetje voelen...

Probeer van je leven iets moois te maken, voordat het te laat is!

Heel veel sterkte met de komende tijd!