Kan de actuele ware waar je het gevoel hebt dat hem dat echt is de ware voor altijd blijven?

Ja.. hij/zij kan natuurlijk dood gaan of andere dingen.. maar dat laten we buiten wegen.
Hoe kan het dat het, hetzelfde blijft en hoe kan het niet?(als dit het geval is)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik ben ervan overtuigd dat dat kan. Er zijn genoeg voorbeelden van stellen die tot de dood samen gelukkig zijn.

Maar dat wil niet zeggen dat het 'hetzelfde' blijft. Mijn man en ik zijn bijvoorbeeld andere mensen dan we zeven jaar geleden waren. Dus is ook onze relatie veranderd. Maar we zijn nog steeds een ware voor elkaar. En ik verwacht (en we zijn allebei bereid daaraan te werken) dat dat zo blijft.

Het kan overigens ook dat iemand niet altijd de ware voor je blijft. Voor mij betekent dat niet dat het nooit je ware was. Hoe succesvol een relatie is of hoe echt een liefde is kun je volgens mij niet afmeten aan de duur van de relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, mooi gezegd +1

Andere antwoorden (4)

Dat blijft niet hetzelfde. Hij blijft niet hetzelfde, en jij blijft niet hetzelfde. Je leven verandert nu eenmaal voortdurend en jij, maar ook je ware verandert mee.

Wanneer hij echter echt de ware is, verander je min of meer in dezelfde richting, of stuur je je zelf en elkaar bij in de zelfde richting. Zo verandert je relatie voortdurend, maar verdiept en vernieuwt hij ook constant. Dat is juist de grote meerwaarde van een goede relatie ; dat je in elke levensfase elkaar bijstaat en begeleid en samen groeit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik denk wel dat dat zou kunnen als je beiden je in hetzelfde tempo blijft ontwikkelen genoeg aan elkaar hebt
de evt problemen die je tegenkomt samen kunt overwinnen etc etc

de nieten zitten dus automatisch in dit antwoord verwerkt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mathilde,dit antwoord is me uit het hart gegrepen! Over 39 punten mag ik ook mee doen met duimpje hoog,duimpje laag. Als deze vraag dan nog open staat gaat die van mij voor jou omhoog!
ja dat kan, maar daar moet je wel elke dag aan blijven werken, samen! want niks gaat vanzelf. als je jezelf kan blijven, ookal onderga je veranderen in de loop der jaren, ben je al een heel eind op de goede weg. samen blijven groeien in je relatie, dezelfde kant op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat blijft zeker zo.