Als je aan een kind zou vragen wat hij later wil worden en hij geeft als antwoord cowboy of piloot hoe zou je dan zo'n kind beoordelen .

Toegevoegd na 12 minuten:
Dus het heeft geen gevolgen voor het kind voor later waar je bang voor hoeft te zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (18)

Waarom zou je "zo'n kind", zoals jij het omschrijft, überhaupt beoordelen? Nergens voor nodig, toch? Laat het kind gewoon kind zijn!

Overigens is cowboy of piloot een heel normale kinderwens. Niets bijzonders.

Ik wilde hijskraanmachinist worden. Daarna ijscoman.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en je bent geworden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Functienaam zegt niets. Inhoud wel. Ik werk nu aan een informatiesysteem dat het Europese goederenvervoer per spoor gaat integreren. Eén systeem voor heel Europa. Hiervoor heb ik gewerkt in de ruimtevaart, de grote telecommunicatie, nogmaals de ruimtevaart, en een kort uitstapje naar de financiële wereld ("credit rating" van grote klanten).
Gewoon beoordelen als kind waar niks mis mee is.
Het zou vreemd zijn als ze zouden zeggen 'minister-president' o.id.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het al zou beoordelen ?? dan kan je dat als normaal beoordelen vind ik. Het is immers een kind.
De leraar van mijn kind van 8 vroeg wat hij later wilde worden en mijn zoon antwoorden ; drummer.
Hij werd hierop direct afgerekend door zijn leraar.
Ik heb een gesprek met zijn leraar gehad en gevraagd
waar hij het recht vandaan had om de droom van mijn zoon onderuit te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het al nodig om een kind te beoordelen zou ik hem avontuurlijk en fantasierijk noemen..
Niks mis mee toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel positief !! Elk kind heeft het gevoel, iets héél byzonders te zijn en te kunnen, en dat alles wat je graag wilt, ook inderdaad kán. Ik weet nog, dat ik graag een paard wilde in de 5/10m achtertuin, en dat ik het maar moeilijk kon begrijpen, dat het volgens mijn ouders niet kon. De realiteit is hard, en duurt errug lang - voor een kind mag dat vér weg blijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eeeh...als een jong kind ?
Kinderen baseren hun dromen en toekomstwensen namelijk op de wereld die ze kennen, en dankzij boeken en tekenfilms zijn de meest concrete beroepen die ze kunnen nu eenmaal vrij opvallend, stoer en concreet : cowboy, piloot, brandweerman, soldaat, treinmachinist, directeur van een speelgoedfabriek, profvoetballer, autocoureur.....

Met echte beroepen heeft dat natuurlijk niks te maken. Geen enkel jongetje van vier, vijf, zes kan zich iets voorstellen bij boekhouder, filiaalmanager, account executive, vertegenwoordiger, dermatoloog, deurwaarder of productiemedewerker, om maar een paar zijstraten te noemen. Dus zal die dat op die leeftijd ook absoluut niet willen worden. Ze kiezen ook geen beroep ; ze kiezen een persoonlijkheid. En opvallend genoeg zijn de overeenkomsten tussen de 'beroepen' die ze noemen nogal groot : dapper, vrijheid, slechteriken bestijden, beroemd worden, de held zijn......allemaal heel normale kinderdromen. Zoals kleine meisjes allemaal prinses willen worden, of winkelmeisje, of heel misschien zuster of zelfs dokter.

Je trefwoorden zijn in dit verband werkelijk veel te ver gezocht. Crimineel ; opvoedingsproblemen ; gevaarlijk ; je verwijt zo'n klein knapie nogal wat.

De praktijk leert overigens dat je veel meer op je hoede moet zijn voor jongetjes die heel jong al dominee willen worden of zoiets engs......;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord +1
Als een kind van een jaar of 14 zou zeggen dat hij cowboy wil worden zou ik me wel zorgen maken. Tenzij hij echt een farm wil gaan runnen in de VS.

Voor de rest: laat een kind lekker zijn fantasie hebben en leven op de "simpele" manier waarop hij/zij in het leven staat. Het leven wordt straks al moeilijk genoeg.

Mijn zoontje van 9 dacht 2 jaar geleden nog dat er ergens op de aarde nog steeds dinosaurussen leefden en afgelopen weekend was hij zo verbaasd over een optreden van Hans Klok dat hij nu echt denkt dat die man kan toveren. Heerlijk toch, dat ongecompliceerde? Ik zou willen dat meer mensen zo in het leven stonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een kind dat normaal functioneert, zijn ogen en oren openhoudt en regelmatig TV kijkt en/of met vriendjes omgaat. Ik wilde vroeger 'frites-boer' (excuses voor de naam) worden. Kan ik me nu niet meer indenken, dus de keuze voor cowboy zal wel verdwijnen, denk ik.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik keek net even naar de voor mij opvallende trefwoorden die je toevoegt aan je vraag (crimineel, gevaarlijk, opvoedingsproblemen).
Om je even gerust te stellen. Kinderen (met name jongens) identificeren zich graag met stoere mensen.
Een cowboy of een piloot zijn stoer.
Echt volledig normaal gedrag hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Positief, is weer eens iets anders dan rijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon een heel normaal kind dus wat dat betreft
en waarom zou hij of zij dat niet kunnen worden?
Jongeren van tegenwoordig gaan backpacken in Australie en werken op een ranche
en piloot kan je altijd worden ( als je door al die tests heen komt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, het heeft geen gevolgen waar je bang voor moet zijn. Ik zou me eerder zorgen maken, als een kind van 8-9 bijv. zou zeggen : "ik wil financieel adviseur worden bij de EU" of iets in die trend, tenzij dat nou net het beroep van zijn pa of oom is, dan begrijp ik het wel ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die van mij is 8 en wil rapper worden... ow help een toekomstige crimineel. oh nee, hij wil ook politieagent worden.. wat een opluchting. ;)
nee hoor, ik denk echt niet dat je een kind kan beoordelen op zijn beroeps wensen van "later als ik groot ben". tenzij hij zegt dat hij seriemoordenaar wil worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als een kind met een gezonde belangstelling voor het leven en alles wat ermee te maken heeft,dat kind wil en een goedbetaalde baan Piloot en de vrijheid om op de prairie rond te zwerven en te leven in de natuur Cowboy
laat dat nu net ook een droom van mij zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een heel normaal fantasierijk kind.
Wat verwacht je dan van een kind van 5-9 jaar. Dat het zegt: Ik wil later accountant worden, of caissiere?
Mijn kinderen kenden dat soort woorden toen nog amper.
Het hoort bij een kind om te fantaseren; in het vriendenboekjes van mijn dochter worden bijna alle meisjes kapper, moeder of prinses. Bij mijn weten is er niets mis met die meiden.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor gevolgen zou het moeten hebben? Het is toch een kind? De mijn e wilde altijd Leeuw worden, en deed niets anders dan oefenen in het brullen en wilde wel 100 x de Lion king zien, ging leren sluipen etc. Ik denk als hij 16 is dat hij het niet meer doet. Mijn dochter wil maar 1 ding: moeder worden, maar geen kinderen. (volwassen worden dus). KIan me er niet druk om maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze fantasieen hadden wij toch ook vroeger,daar is niks mis mee.
juist goed dat ze hun gedachten laten gaan over zulke dingen,en ze komen er na een tijd toch wel achter dat het niet de werkelijkheid is,maar een leuke fantasie wereld was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind zo'n kind normaal, met de fantasieen van een ´echt kind´. Toen ik een kind was wilde ik ook koningin worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn broertje wilde vroeger turtle worden. Je weet wel, van die tekenfilm teenage mutant ninja turtles. Is hem niet gelukt, maar het is toch goed gekomen met hem.

Mijn dochter verzint de meest indrukwekkende beroepen. (een hele tijd was het paleontoloog)
Laatst liep ik met haar in de supermarkt en zag ze ineens het licht: ze wilde kassamevrouw worden!
Nu vraagt echter bij elk nieuw beroep eerst aan mij of je er rijk van kan worden.

Alle kinderen dromen. Het is toch heerlijk dat ze hierin nog niet worden geremd door hun eigen mogelijkheden e.d.
Lekker laten dromen.
En weet jij veel, misschien wordt hij of zij wel echt piloot.
Trouwens, cowboys bestaan ook nog steeds in het echt!