Zie jij overeenkomsten van je partner in één van je ouders?

Karatereigenschappen, uiterlijk noem maar op..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ze hebben beide karatelessen gevolgd :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goh, we hebben een minduimer bij deze vraag......
Nu heb ik zelf een minnetje uitgedeeld voor de totaal foute aanname van Ed (die ook nog eens geen antwoord op de vraag is), maar de andere twee antwoorden (van mij en bg24) zijn mijns inziens gewoon persoonlijke meningen ; hoe kun je dáar nu op minnen ??
Antoni
14 jaar geleden
Leuke vraag! Misschien vind je deze vraag en de antwoorden ook leuk om te lezen: http://www.goeievraag.nl/vraag/klopt-stelling-man-partner-kiest.6270

Het beste antwoord

Allereerst: ieder mens is uniek en er zullen vast in elk mens (meerdere) overeenkomsten te vinden zijn als je begint met vergelijken.

Mijn vader is een geweldige man met een lief, zorgzaam, zacht en wijs karakter. Ieder mens heeft wel iets liefs, zacht, wijs en zorgzaams in zich, maar ik kan geen vergelijkingen gaan trekken. Ieder uniek mens doet de dingen op zijn eigen manier, alleen het woord zorgzaam is al op 100 verschillende manieren in te vullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

toevallig zei ik van de week tegen mijn man, dat hij heel veel op mijn vader lijkt met bepaalde dingen. vooral het zorgzame en liefdevolle. opeens viel het me heel erg op.
jammergenoeg heeft hij hem nooit gekend, maar ik zie ze zo voor me met een borreltje lekker filosoferen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plusje als compensatie voor die rare onverklaarbare min.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En nog een van mij erbij. Ik heb de moderators al gevraagd wat we toch aanmoeten met die rare minduimer...je komt 'm overal tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een plusje van mij. Iemand is hier de boel flink aan het verzieken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind minnetjes echt geen enkel punt, zolang ik maar weet of in elk geval een vaag idéé heb waar ze op slaan. En soms verwacht ik ze al vantevoren, zoals bij die vraag over leylijnen. Maar dit gaat alleen maar over eigen ervaringen, dus slaan minnen helemaal nergens op. Als we nu algemene aannames deden (goed of fout) was het een ander verhaal, maar dit is zuiver simpele feitjes. Daar kan ik me oprecht over verbazen. Zandbakmentaliteit, bah.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik baal er ook van. Ik zie ze overal opduiken.
Misschien idee om verplicht uitleg erbij te schrijven? Anders mag je geen - schrijven? En de foto erbij van de persoon die de - heeft uitgedeeld?
Tenslotte, als je in reacties uitlegd waarom je een - gaf, komt je naam er ook bij te staan toch? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank jullie wel voor de plusjes! vind het niet erg als iemand een - geeft, ik verwacht ze soms al net als marleen, maar in dit geval snap ik ook niet helemaal wat er "fout" is aan t antwoord. goed idee, om een reden erbij te moeten zetten.!
Ja, ik ben geloof ik wel het klassieke voorbeeld van een meisje dat uiteindelijk met 'haar vader' getrouwd is, qua karakter, qua beroep, qua hobbies, qua levensinstelling, in grote lijnen. En in veel van die dingen lijk ik natuurlijk ook op mijn vader, maar in veel ook juist niet. Grappig wel om dat te constateren. Is overigens alleen aan te bevelen als je het in grote lijnen goed met je vader kon vinden ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kan mijn eigen ervaring nou fout zijn ? Ik geef hier toch geen algemeen oordeel ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar was ie dus weer. Ik heb 'm gecompenseerd meid. +1
mooi verhaal trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krijg jij van mij een plusje ter compensatie en je eerlijke antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 van mij ook.
Waarschijnlijk zoeken vrouwen wel een herkenning in de man, iets vertrouwds, iets vergelijkbaars als hun vader.
Bij de man zie je zoiets ook wel eens, die zoeken een moederfiguur in de vrouw.
Toch lijkt het me dat er dan toch iets niet goed zit, als je een vader of moederfiguur zoekt dan denk ik dat je nog steeds niet volwassen genoeg bent, dat je , je jeugd nog niet los kan laten, of heb je misschien problemen gehad in je jeugd en vond je dat een veilige tijd en wil je dat weer terug, of zo lang mogelijk vast houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mens is opzich uniek, compleet en volmaakt geen mens moet zijn identieteit in een ander zoeken niet in de ouders kinderen en partner etc.

Je hebt elkaar nodig om aan te vullen en te verrijken dus in de zin van overeenkomsten zal ik liever zeggen je bent even uniek als ik!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het moet wel een groot compliment voor je ouders zijn als je onbewust kiest voor een partner die lijkt op je vader resp. moeder.
Omgekeerd gebeurd het ook: Hoeveel vrouwen kiezen niet onbewust voor een man die hen net zo mishandelt als ze hun vader hun moeder hebben zien doen?
Al met al een interessant onderwerp.

Ikzelf vind mijn partner niet op mijn ouders lijken, maar gekgenoeg zie ik wel overeenkomsten met mijn opa.
Jammergenoeg hebben ze elkaar niet gekend, ze hadden het vast goed met elkaar kunnen vinden.
We kwamen er in de loop van ons huwelijk wel achter dat we uit exact dezelfde type familie komen. Ondanks een groot verschil in leeftijd, geboorteland, gezinsomvang, tekortkomingen en nog zo wat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij was het inderdaad ook de zorgzaamheid van mijn partner. Dat zag ik terug bij mijn vader ;) Erg leuk om bij stil te staan.
Maar andersom zag ik ook dat ik leek op zijn moeder.

Leuke vraag! +1 dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee totaal niet, mijn ouders zijn rustig net als ik en mijn partner is extreem druk.

mijn vader en partner zijn nogal technisch aangelegd, en hun liefde voor auto`s. dat is eigenlijk wel het enigste.

mijn partner is alles wat wij niet zijn en andersom, maar het klikt toch nog erg goed ondanks de verschillen.

Toegevoegd na 2 minuten:
ik moet altijd denken aan dit liedje:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee mijn vriendin lijkt niet op een van mijn ouders. Tenmiste geen duidelijke overeenkomstige eigenschappen. Als ik er lang genoeg over ga nadenken kom er vast wel een paar tegen.
Mijn ex daarentegen leek heel erg op mijn moeder. Precies dezelfde dominantie en eigenwijsheid.
Nu ik er toch over denk, mijn vriendin is ook erg eigenwijs. Maar toch op een andere manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn partner heeft dezelfde trekken in het gezicht als mijn vader.
Ook in bepaalde dingen zegt mijn moeder, het is net je vader.
Mijn partner heeft helaas mijn vader nooit leren kennen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hele goede vraag met boeiende antwoorden.
Mijn huidige partner heeft geen enkele overeenkomst met mijn ouders.
Maar mijn expartner leek heel erg veel op mijn vader, vooral vwb zijn karakter en het is dan ook niet voor niets mis gegaan!
Mijn huidige partner zegt altijd dat ik hem heel veel aan zijn moeder doe denken!!