Durven mensen hun leven nog met elkaar te delen?

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik bedoel dan niet alleen als echtpaar, maar ook onderling...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik denk juist van wel.. Mensen hebben elkaar nodig om te leven en om gelukkig te zijn. Tuurlijk zit geluk in jezef, maar het is leuker om het met iemand te delen. Durven zal ik het niet noemen, ik zal eerder zeggen.. " willen mensen nog wel met elkaar een leven delen ? " Tegenwoordig zijn mensen vooral opzich zelf vandaar dat er zoveel tegenstelling en narigheid onder elkaar ontstaat.

Dan ben je beter op jezelf..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Blijkbaar wel, want er wordt meer getrouwd en samengewoond dan ooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar er wordt ook genoeg gescheiden. Een op de drie huwelijken loopt mis, dus dat is nogal wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar die mensen hebben het allemaal aangedurfd om ooit te gaan trouwen. En na een scheiding gaan er velen voor de tweede maal het 'bootje' in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op die manier durf ik het ook wel. Gewoon van de ene naar de andere. Zoals sommige van onze BN-ers dat doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, lekker aan de tweede leg zal ik maar zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima dat mensen dat doen, maar ik heb er altijd een beetje medelijden mee. Je trouwt niet zomaar, tenminste dat vind ik. Overigens ben ik in het geheel geen voorstander van trouwens, alleen maar een poppenkast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Biertje, precies
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 op de 3?? damn.........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cijfertjes:
http://www.heinpragt.com/scheiding/echtscheidingcijfers.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik woon 42 jaar samen en moet er niet aan denken om te trouwen of tezeggen, zoals ze vaak op de televisie doen 'Dit is mijn man'.Vooral het woordje 'is'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben een 'schilderij' van Ans Wortel. De naam is "Vrouwen, die te eenzaam zijn om hun leven met een man te delem"
Dat denk ik wel. Ik moet er zelf eerlijk gezegd nog niet aan denken wat ik ben nog jong.
Maar ik zie mensen trouwen. En ik zie mensen die het héééél lang volhouden.

En ook mensen die nu trouwen die al jaren bij elkaar zijn en nog steeds dol gelukkig zijn.

Dat maakt het 'durven' voor mij straks ook makkelijker. Het is toch vertrouwen in elkaar en de liefde zelf natuurlijk. Weten dat je voor elkaar wil kiezen de rest van je leven.

Ik zeg: Ja! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je krijgt nooit garantie`s in het leven, daarom nemen we toch het risico. stel nou dat het wel lukt om samen gelukkig te ziijn? dat willen we toch niet missen of wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een aanname wat je doet maar waar is die op gebasseerd? Is het zo dat mensen dat echt niet meer durven/willen dan? Ik zou graag de reden willen weten van deze vraag.

Ik heb zelf niet de indruk dat mensen niet hun leven niet meer met elkaar willen delen, in mijn omgeving zie ik voldoende stelletjes en dergelijke. Hoe de verhoudingen binnen hun relaties zijn weet ik niet, het is vaak de buitenkant wat je ziet. Dat mensen bij elkaar zijn wil dus nog niet zeggen dat zij hun leven delen, binnen een relatie kun jij je alsnog heel alleen voelen. 1 op de 3 gaat tenslotte uit elkaar dus dat wil ook wel wat zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk en iedereen die goede en èchte vrienden om zich heen heeft. Deelt alles wat hem/haar op dat moment bezig houdt, dus deel je met elkaar het leven. En dat je als echtpaar je leven deelt lijkt mij logisch, anders kun je beter gaan latten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooit de film ''in to the wild'' gezien? Als je geluk niet kan delen dan heb je er ook niks aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat een mooie film ! Dat wou ik ff delen ;-)
Wanneer mensen eerst eens alleen gelukkig leren te zijn dan is er geen lef meer nodig om samen een leven te delen.Dan doe je het met liefde ipv angst.Zolang je het geluk bij een ander gaat zoeken kom je op de lange duur bedrogen uit .

Toegevoegd na 4 minuten:
Dat geld trouwens ook voor vriendschappen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet wat "mensen" durven, maar ik durf het wel.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dit n.a.v. van jouw toevoeging.