Ik ben een 36 en nog steeds single. Mijn omgeving vind dat ik aan een relaie moet, maar ik durf niet en weet niet of ik het wel wil. Wat nu?

Ik ben bang om niet perfect genoeg te zijn en ben nogal verlegen in omgang met vrouwen (kijk er een beetje tegenop)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (11)

Luister niet naar je omgeving
Als je er aan toe ben is het vroeg genoeg
Maar het is nu eenmaal zo als je niet aan het proviel huisje boompje beestje doet ben je anders in de ogen van een ander.
Leef zo als je zelf wil praten doen ze tog wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ten eerste...wat je omgeving vind: LEKKER BELANGRIJK!!
als jij niet wilt en jij het leven zo single prettig vind dan moet je dat vooral zo laten.
maar..als je zelf eigenlijk ook wel vind dat je een vrouw wilt krijgen dan moet je er toch wel aan gaan werken.

Je zegt 2 dingen:
1) je bent bang om niet perfect te zijn, geloof me, niemand is perfect. Ik niet, jij niet, niemand! Maar als een vrouw jou leuk vind kijkt ze over die minder perfecte dingetjes heen en/of accepteert zij onvolkomenheden. Dus geloof in jezelf en accepteer jezelf zoals je bent. Blijf jezelf!
2) je bent verlegen in de omgang: daar is zoooveel aan te doen! volg een assertiviteitscursus, praat met je huisarts, ga een toneelcursus doen enz.. zorg dat je onder de mensen komt! ga eens een avondje stappen, hangen in de kroeg whatever en DWING jezelf om op iemand af te stappen. Hoe moeilijk je dit ook vind, ga niet eerder naar huis tot je minstens met 1 vrouw gepraat hebt. Bouw dit op, op een gegeven moment word het makkelijker en gaat het vanzelf.

als laatste tip: zet een contactadvertentie, klinkt sneu maar dat is het niet. Plaats er een leuke foto van jezelf bij, korte tekst erbij en wacht tot je reacties krijgt (die er ongetwijfeld wel komen). Zo bouw je via mail contacten op waaruit wellicht een date kan vloeien.

maar onthoud: begin alleen een relatie met iemand als je er zelf achter staat! laat je niet door je omgeving dwingen.

succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel mooi omschreven Cindy+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, Cindy is best wel perfect
ten eerste moet je helemaal niks, je weet zelf wel of je er wel of niet aan toe bent. boeie dus wat andere vinden en denken.

ten tweede als je iemand gaat zoeken lukt het meestal niet, maar stel je eerst open en ga socialiseren. Ga er uit, kijk rond op je werk, ga op stap omdat je het leuk vind om te doen en niet om iemand te zoeken. je zult toch niet de eerste de beste vrouw leuk gaan vinden? echte liefde overkomt je, en vind je waarschijnlijk niet op internet of bij een relatiebureau, maar vaak op een moment waar je het niet verwacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet aan beginnen tenzij je er rustiger van word . Veel relaties stranden omdat na aangegaan te zijn , er in het voortraject nog veel persoonlijke vragen te wachten stonden en .. om dan die dingen opzij te zetten vind ik voor mezelf een overbodige vraag .. neemt niet weg dat je eens de ware zult ontmoeten , is het niet hier dan zeker elders . En .. maak een feest van je verlegenheid , want verlegen zijn is in ander wezen een gang naar een beter te vormen persoonlijke identiteit . Niet dat je hier op zou moeten antwoorden maar .. Jij hebt toch ook nog zo veel bubbels en vragen over of niet ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kn me voorstellen dat het op een leeftijd dat iedereen in je omgeving gebonden is, erg moeilijk is als je helemnaal gewend bent alleen te zijn en daarbij je eigen leventje te leiden. Ik heb een zus in dezelfde situatie, het enige wat ik haar adviseer is: doe iets(als je echt wilt), maakt niet uit wat, als je maar een zijweg van je leven inslaat, want op de rechte weg die je nu loopt kom je wrsch niets tegen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lees nergens dat je het op dit moment slecht hebt, dus dan zie ik ook niet in waarom je iets in je leven zou veranderen en al helemaal niet op commando van de buurt. Blijf je zelf, maar probeer dat bange van je af te zetten. Is nergens voor nodig. Je bent zoals je bent en er zal altijd wel iemand zijn die daar van kan houden. Als die kans zich voor doet, heb je altijd nog alle tijd om een beslissing te nemen (of hier om raad te vragen....:)))) )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vriendin was pas 50 toen ze haar vriend ontmoeten en ze woonden na 4 maanden samen.En ze zijn voor elkaar geschapen.Eigenlijk had zij het zoeken opgegeven en zie daar, hij kwam ,zag en overwon.Dus leef jij nou maar lekker zoals je wil leven en laat het leven ook maar zijn gang gaan dan komt het wanneer het er de tijd voor is.Let jij maar op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt vast zoetsappig.. maar er is vast iemand die er net zo over denkt als jou.. ;)
Alleen als je , je ervoor opstelt zal je iemand vinden en als het goed is ook gelijk je levenspartner.. mits je daar op zoek naar bent.

Dat jou omgeving vindt dat jij aan een relatie moet beginnen vind ik onzin. Als jij dat niet wilt of je daar niet goed bij voelt moet je dat ook niet doen. Jij bent belangrijk en ieder mens leeft voor zich zelf, jij moet gelukkig zijn in wie je bent en wat je doet en niet een ander.

Durven vind ik nogal een raar woord in deze vraag het hangt namelijk samen met of je het wilt en dat is nou precies de vraag die ik aan jou stel.

Wil jij een relatie en sta je daarvoor open?

Ja..? Dan vindt je die gene vast vanzelf.. als je er maar niet teveel bewust mee bezig bent. Sta er open voor en je komt die gene van zelf wel tegen..

Veel succes & Geluk!! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien moet je eens goed nadenken over de vraag 'wat wil ik diep van binnen?' en daarbij geen rekening houden met je verlegenheid en al helemaal niet met degenen die vinden dat jij een relatie moet (het gaat immers om wat jij wil en niet om wat anderen vinden) probeer zo vrij mogelijk te denken, denk aan je dromen, je idealen en je normen en waarden.
Probeer vooral niet om perfect te worden. Dit lukt je namelijk nooit en zal je uiteindelijk steeds onzekerder maken. Probeer gewoon om goed voor jezelf te blijven. Het belangrijkste is om gelukkig te worden op jou manier en tevreden met jezelf te blijven, als je echt de ware tegenkomt zal jij je heus wel nemen zoals je bent want dat is immers ware liefde.

Toegevoegd na 3 minuten:
ik bedoel natuurlijk: 'Zal zij je heus wel nemn zoals je bent'

Toegevoegd na 5 minuten:
Nu nog 1 keer helemaal overnieuw:Het belangrijkste is om gelukkig te worden op jou manier en tevreden met jezelf te blijven, als je echt de ware tegen komt zal zij je heus wel nemen zoals je bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom steeds 'zij', misschien zoekt hij wel een 'hij', maar heeft hij zich dan nog niet geraliseerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij zegt dat hij verlegen is in de omgang met vrouwen dus ga ik er vanuit dat hij op vrouwen valt. Omdat ik Derk verder niet ken kan ik daar verder niets over zeggen.
MOet?? Je moet niks! Als jij geen relatie wilt dan niet!

Bang zijn is niet nodig! Misschien zal niet de eerste date gelijk de ware zijn maar er is echt wel iemand die perfect bij jou past en jou perfect vind! Verlegen zijn is helemaal niet erg dat vinden sommige vrouwen juist leuk!

Dat tegenop zien.. moet je maar gewoon zien als gezonde spanning;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Luister niet naar jou omgeving. Zet geen advertenties of. Ga zelfs niet actief zoeken. Ga wel wat doen, ioets waar veel andere mensen komen en waar je aan de praat kunt raken. Vergeet niet wat ze vroeger adviseerde: "trouw niet voor je 40 bent...". Bedenk ook, dat geen huwelijk beter is dan een slecht huwelijk en tegen een kat of een hond kun je ook aanpraten. Bovendien krijg je met het uitlaten van de hond legio contacten. Uiteindelijk is het de vraag of een huwelijk uberhaupt iets voor je is en dat het geen gevoel is dat je 'normaal' moet zijn