Kan je een verliefdheid keren ?

Je wordt verliefd op die ander op het moment dat je in een persoonlijke crisis zit, je op je werk alles moet geven , of dat je examens in aantocht zijn en je het jezelf niet kan veroorloven om afgeleid te worden.
Is het dan mogelijk om die verliefdheid te keren en bijvoorbeeld "uit te stellen " of te laten verdringen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Verliefd worden is goddelijk en een ramp tegelijk.
Het verdringt alle dagelijkse verplichtingen en logica.
Het brengt mensen bij elkaar en ontwricht huwelijken.
Verliefd worden is niet te keren, niet uit te stellen, niet te beteugelen.
Verliefd worden overstijgt alle realiteit, alle regels, alle normen en waarden.
Verliefdheid is even alles wat er is.
Een beetje verliefd, daar kan je nog wel wat mee, dat laat je sudderen, dat kan je koesteren, dat kan je uitstellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo mooi verwoord ...

Andere antwoorden (4)

Zoals Blaise Pascal al zei: "The Heart has its reasons which reason knows nothing off".

Het antwoord luidt nee.
Emotie laat zich niet dwingen door de ratio.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas niet, ik ben zelf snel verliefd, waardoor ik snel afgeleid raak en daardoor minder functioneer. Desondanks denk ik dat je het wel onder controle kan houden, zodat je verliefdheid minder van invloed is op je werkzaamheden. Maar totale controle is erg lastig en het is dan ook moeilijk om je verliefd te keren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk juist wel dat het mogelijk om je gevoel uit te stellen, want verliefdheid is een gevoel. Ik denk zelfs dat mensen hun gevoelens zeer goed kunnen aansturen. Als iedereen alles maar zou doen wat hij zou voelen dan zou het toch een puinhoop worden? Mensen doen het eigenlijk de hele dag door. Als je bijvoorbeeld aan het werk bent en je bent moe(gevoel) dan ga je toch ook niet liggen slapen? Op dat soort moment komt de ratio in beeld, je weet dat je niet kunt gaan slapen op je werk omdat het gevolgen kan hebben (ratio) De ratio maakt je bewust van je gevoelens. Je bent verliefd, op zich is dat een leuk gevoel, de vraag is wat doe je met het gevoel? Je kunt dan kiezen, geef ik gehoor aan het gevoel of laat ik het voor wat het is (negeren?) Uiteindelijk valt en staat het met keuzes. Betekent wel dat jij je bewust moet zijn van je gevoelens, om hier bewust van te zijn heb je toch een stuk zelfreflectie nodig en dat is een proces wat heel je leven duurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
blijkbaar niet, anders waren er heel wat minder scheidingen.