Hoeveel betaal je een babysitter?

We hebben een jonge dame van 17 die op onze zoon van 2 jaar komt op passen. Geen enig idee hoeveel je dan betaald. Doe je dit per uur of voor een avond??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Hier zijn bepaalde richtlijnen voor:
Één uurtarief € 3,00 per uur
Minimumtarief (indien minder dan 2 uur) € 6,00
Overnachting (22 uur tot 8 uur + ontbijt) € 15,00
Een begonnen uur telt als een volledig uur.

Je hoeft je uiteraard niet aan deze richtlijnen te houden, maar zo heb je een beetje een idee wat gangbaar is. De rest kun je met je oppas bespreken.

Toegevoegd na 13 minuten:
Dit geldt voor een oppas voor als je bijvoorbeeld uitgaat.
Als je oppas, als kinderopvang overdag bedoelt, zijn de richtlijnen anders:
RICHTBEDRAGEN INFORMELE OPPAS OVERDAG (=exclusief kosten eventueel huishoudelijk werk)
1 kind
€ 3,-- tot € 4,50 per uur
2 kinderen
€ 4,50 tot € 6,-- per uur
3 kinderen
€ 6,-- tot € 7,50 per uur
De richtbedragen vaste oppas zijn blijkens de richtlijnen NIBUD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tussen de 3 en 4,50 per uur. Het Nibus heeft een pagina met informatie hierover. Zie hieronder

Toegevoegd na 35 seconden:
Nibus = Nibud