Hoe moet je omgaan met verliefheid voor 2 verschillende jongens?

Je bent gelukkig.... je hebt een vriend... en het gaat goed... maar dan opeens verteld de jongen waar je je hele school periode verliefd op was dat ie gevoelens voor je heeft, meteen raak je weer verliefd en staat je hele leven op zijn kop. wat doe je?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Het is een lastig dilemma, maar wel eentje die alleen jij zelf kan beantwoorden. Ik kan je wel vertellen wat ik weet uit eigen ervaring.
Als eerste is het het beste om rustig alles te laten bezinken. Gewoon ff de tijd voor je zelf nemen om rust in je kop te krijgen. Voor zover dat lukt natuurlijk in deze situatie.
Als je wat rust heb gevonden kan je gaan beginnen met alles voor jezelf op een rijtje te zetten. Wat je leuk vind aan beide jongens, maar vooral ook wat je irriteerd aan allebei. Vragen die ook goed helpen zijn: Wat is precies datgene waar ik verliefd op ben geworden. Zijn het bepaalde eigenschappen van die jongen. Of is het toch een jeugdliefde die voor veel mensen altijd speciaal blijft. Mis ik bepaalde eigenschappen bij mijn huidige vriend. Kan ik volledig mezelf in mijn relatie. enz.
Als je antwoord kan geven op al deze vragen weet je warschijnlijk zelf ook wel wat je het beste kunt doen.
Let wel er zijn maar 2 mogelijkheden. Of de een of de ander. Je kan niet achteraf zeggen dat je je vergist heb.
En bovenal, wat je absoluut niet mag vergeten. Denk ten alle tijde aan jezelf. Maak geen beslissingen voordat je er 100% achter staat. En maak de beslissing waar je zelf beter van word.
Volg je hart, dan volgt de rest vanzelf.
Veel sterkte in deze situatie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Volg je gevoel..

Ja, maar dat gevoel is juist wat je aan het twijfelen maakt. Twijfel is niet erg, twijfel gewoon een tijdje. Uiteindelijk brengt je gevoel je er wel.
Klinkt vreemd maar is echt zo!

Houd je huidige vriend dus nog even aan, vertel de ander dat het op dit moment allemaal een beetje verwarrend voor je is. Hij zegt gevoelens voor je te hebben, dus zou het moeten kunnen begrijpen.

Ga bij jezelf te raden of een partner switch wel zo verstandig is. Wat voor type is die ander, heel anders dan je huidige vriendje?
Waarom vind je de een leuker dan de ander, of ze juist beide zo leuk? Waar heb je echt een hekel aan?

Uiteindelijk, neem je wat je neemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou genieten van de verliefdheid, ongeacht het aantal. Zie het niet als probleem, maar als iets natuurlijks. Ik zou niet gelijk iets doen, dus, want dat hoeft helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies het advies dat ik wilde geven. Je hoeft niet met iedere verliefdheid ook echt iets te doen. Zodra je dat beseft, kun je simpelweg genieten van het gevoel van verliefdheid. Dit is wat ik doe als ik verliefd wordt en weet dat een relatie niet in de ander zijn/haar leven past.
Ik zeg altijd: je weet wat je hebt maar je weet niet wat je er voor terug krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet met de jongen gaan op wie jij verliefd bent! Maar het zijn geen dingen die je ffe uitprobeert en dan weer terug kan brengen omdat het niet bevalt! Dus als je nu gelukkig bent en het gaat goed waarom ga je er dan onrust in stoken is dat echt nodig? je bent nu toch gelukkig wat wil je nog meer? Hij heeft zijn kans gehad.. (de jongen van je hele school periode) Je bent zelf ook geen voorwerp dat de zoveelste keus word omdat die andere meiden niks was.. Laat je niet behandelen als een voorwerp! Je bent goud waard!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het probleem is dat ze op allebei verliefd is. En ze heeft niets gezegd over behandeld worden als voorwerp. Weet jij veel of ze de hele schoolperiode in stilte verliefd was?
Het lijkt mij dat die jongen ergens heeft opgevangen dat jij hem leuk vindt, en nu iets probeert terwijl hij je eerder nooit heeft opgemerkt. Die gevoelens zullen wel voornamelijk tussen z'n benen zitten ;)

Als ie echt gevoelens voor je heeft moet ie dat maar laten blijken, en niet alleen zeggen.
Ik zou het afhouden voorlopig, en kijken wat ie gaat doen.