Kan een verhouding tussen een jongere man en een oudere vrouw wel op liefde gebaseerd zijn?

Twee mensen die naar elkaar toetrekken vanaf 't eerste moment... speelt leeftijdsverschil daar een rol in of het iets word of niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13K

Antwoorden (11)

Nee natuurlijk niet joh..verliefdheid houd je toch niet tegen? Ik ken 2 stelletjes, waaronder mijn eigen zoon!, die verliefd zijn op een veel jongere/oudere partner en ik kan er alleen maar van genieten als ik dat zie..als je het samen eens bent en weet wat je aan elkaar hebt dan maakt het toch niet uit? Waar zou het anders op gebaseerd moeten zijn? En wat de buitenwereld denkt is niet belangrijk.. genieten van elkaar is niet leeftijdsgebonden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een van de grootste vraagstukken betreft het menselijk leven is wel het verliefd worden.
Wetenschappelijk is er wel wat te verklaren, maar het waarom en vooral op wie we verliefd worden is een groot raadsel.
Soms lijkt leeftijd totaal geen belemmering te wezen, of hele grote mannen worden verliefd op een klein meisje, twee koppen kleiner.
Of iemand wordt verliefd op een verschrikkelijk lelijke vrouw of man, dat je denkt hoe kan het!!
Wat is dan eigenlijk verliefd worden?
Waarom wordt ons practisch denken buitenspel gezet?
Waarom? Liefde is blind is het spreekwoord.
Maar waar zijn we dan blind voor?
Is verliefd worden dan een proces buiten ons om?
Waarom hebben we er geen invloed op?
En waarom heeft een groot leeftijdverschil er soms totaal geen invloed op?
Dat het bestaat is wel zeker, het is echt en puur.
Later ,soms veel later komen er wel praktische problemen als het grote leeftijdsverschil hun parten gaat spelen.
Maar zeggen ze ,we leven nu later zien we wel.
Dan zeg ik, pluk de dag en geniet er van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dat moment denk ik dat het heel goed mogelijk is.
Liefde of voorkeuren is niet hard te maken. Natuurlijk kennen we allemaal verhalen van mensen waarbij het niet eerlijk bedoeld is. Daar zijn zelfs een heleboel liedjes over geschreven. je ziet het vaak gebeuren bij oudere vaak machtige mannen. (Sarko bijv.) Het toont voor mij wel aan dat het schoonheidsideaal zoals die op dit moment wordt nagestreefd slechts een klein deel is van wat we werkelijk in een ander kunnen zoeken. Een echte relatie is namelijk veel meer op karakter gebaseerd. Kun je met het karakter van de ander omgaan en andersom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in het begin niet, dan ben je nog verliefd ..later gaat het (geloof me) ,zeker een rol spelen, het duurt ff voordat mensen inzien dat ze toch in een andere fase van ''het leven '' zitten, en andere interesses hebben. kom maar op minduimers.........ik ben dr klaar voor ;-)............
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echte liefde overwint doch alles. Dus zo ook leeftijd. Trouwens je heb geen garantie op echte liefde doordat je in dezelfde leeftijdscategorie zit, dat is wel vaker bewezen.
Liefde voelen voor iemand hangt van zoveel dingen af en is niet weerlegbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ouders schelen 17 jaar met elkaar. En zijn nog steeds verliefd op elkaar.

Natuurlijk kan groot leeftijdsverschil problemen veroorzaken. Maar dat wil niet zeggen dat de relatie niet op liefde gebaseerd kan zijn, en ook niet dat de relatie niet duurzaam kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer het meer dan 15jaar verschil is heb ik altijd het idee dat er in de jeugd iets vergeten is wat ingevuld moest worden.Dan bedoel ik iets wat de ouders niet hebben kunnen doen.Ik heb het idee dat je dan een vader of een moeder gevoel hebt en wil zorgen of zorg geven aan elkaar.En aangezien liefde liefde is en niet kijkt naar welk pakje het inzit kun je er alleen maar aan werken om het uit te werken.Misschien ligt in deze relatie wel iets wat je nog moet leren dus waarom zou je het dan tegenhouden als het niemand schade geeft.
Ik zou zeggen werk het uit en laat het gaan en laat het leven beslissen of het spaak loopt of niet.En als het spaak loopt nou en ... weer een les geleerd.leef en probeer te genieten en leer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan zeker,
Ik heb net een relatie achter de rug van een man die 10 jaar ouder is dan mij.
En ja het is dan wel fout gegaan, maar dat had niks met de leeftijd te maken.
Ik vind niet dat leeftijd iets te maken heeft met leeftijd. Want wie verklaart dan dat er zoveel relatiebreuken zijn bij mensen die wel iemand van dezelfde leeftijd hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde is niet aan leeftijd gebonden. Als iemand erg jong is bijvoorbeeld 13 jaar en de ander is 20 dan heb ik zeker mijn bedenkingen. Maar alles boven de 18 met een ouder iemand moet kunnen. Dat je wel moet oppassen voor onzekerheid van de oudere dat moet je incasseren. Er zijn nu eenmaal mensen die op ouderen vallen. En daar is niets mis mee. Mensen moeten elkaar niet zo in hokjes plaatsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, weet ik uit ervaring. Leeftijd zegt niet alles en daarbij ben je zo jong als je je voelt. Liefde is niet leeftijdsgebonden, het gaat erom wat je in elkaar vindt en of er respect en vertrouwen is. Dat gaat buiten leeftijd om. Een relatie tussen mensen van dezelfde leeftijd is net zo min een garantie dat er liefde is, als tussen twee mensen met een leeftijdsverschil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In eerste instantie was het verliefdheid, daarna kan je wel degelijk van een oudere man of vrouw houden.
Ik heb zelf zo,n liefde en heb het al twaalf jaar goed samen en hou veel van mijn ruim 20 jaar oudere partner.
Wel vereist het samen door veel vooroordelen heen worstelen inclusief die vanonszelf.