Van de ene reletie in de andere relatie springen...hoe slecht is dit?

Een hele goede vriend van mij zei een week of 3 geleden nog dat ik de ware was en hij niemand anders wil dan mij. Nu woont hij bijna samen met zijn nieuwe vriendin en willen ze gaan trouwen. Was zijn gevoel voor mij niet echt? Of is dit een vlucht? En moet ik hem hierop wijzen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Nog even ter info:
Het gevoel van hem naar mij werd niet beantwoord door mij.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

Tja dat die vriend een beetje vreemd bezig is, valt niet te ontkennen. Hoe kun je als je nog geen drie weken samenwoont nu al trouwplannen hebben?
Of zijn gevoel voor jou echt was, valt moeilijk te zeggen. Er zijn mensen die heel makkelijk verliefd worden en ook heel vaak. Ook zijn er mensen die eigenlijk maar één keer verliefd worden en als ze dan om de één of andere reden niet met hun grote liefde trouwen, houden ze daar ook hun hele leven last van. Het kan dus zijn dat zijn gevoel voor jou wel echt was en dat hij tot de categorie mensen behoort die heel snel verliefd worden. Als dat zo is, kan hij nog vele malen verliefd worden en dat wil je binnen een huwelijk niet meemaken!
Ik begrijp dat je zijn gedrag beneden alle peil vindt, maar of jij de juiste persoon bent om hem daarop te wijzen, is een ander verhaal. Als jij hem nu op zijn gedrag gaat wijzen, lijkt het of je spijtoptant bent en hem zijn geluk misgunt.
Dus gun hem zijn nieuwe liefde en wees blij dat je niet op zijn gevoelens bent ingegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

tja dat is moeilijk.
vergeet niet fat mannen veel zeggen wat een vrouw wil horen.
maar om 3 weken later al over trouwen te praten met een nieuwe vrienden getuigd niet van eerlijkheid tegenover jou in het verleden.
leven en laten leven. laat gaan bemoei je er maar niet meer mee, straks ben jij nog de irritante ex.

Toegevoegd na 19 seconden:
fat=dat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt het zelf al: dan zal het wel niet serieus geweest zijn, het kan niet anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als deze jongen te maken heeft met die uit je andere vraag, vrees ik dat het een verschrikkelijke gladde mooiprater is waar je nu hopelijk mooi vanaf bent.

Op zich is het niet zo een probleem om van de ene relatie in de andere te ' rollen' , vooral niet als het oppervlakkige bed- of staprelaties zijn geweest. Een echt serieuze relatie verwerken heeft zijn tijd nodig, maar als die relatie is beëindigd doordat één van de twee alvast een nieuwe relatie begon, heeft de ´achterblijver´ er in de regel de meeste moeite mee.

Als ik je verhaal echter goed lees, werd deze liefde van jouw kant niet beantwoord en heeft hij inmiddels een nieuw doelwit gevonden om zich op te richten. Dat lijkt me voor hem een stuk gezonder dan nog jarenlang blijven treuren om een onbereikbare liefde. Of het ook helemaal fair is naar de nieuwe partner toe, hangt af van de nasleep en de rol van de voorgaande relatie.

Zelf een nieuwe relatie beginnen met de ´eerste de beste´als je feitelijk nog treurt om een verloren liefde is meestal niet zo´n goed idee. In dat geval kun je beter eerst even verwerken voor je aan iets nieuws begint. Je nieuwe partner heeft tenslotte recht op iemand die zich helemaal op hem/haar kan richtten en niet meer treurt en steed getroost moet worden met het verlies van een oude liefde. Dat gat kan bijna niemand vullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1,ik had het zelf niet beter kunnen zeggen! Duidelijke taal.
Je stelt eigenlijk een heleboel vragen.....;-))
Aansluitend aan het geweldig-goede antwoord van Marleen, wil ik nog even ingaan op je vraag:is dit een vlucht? Ja, dat zou best eens kunnen. Als hij als hele goede vriend, zoals je schrijft, lange tijd het gevoel heeft gehad dat jij de ware was, en jij hebt dit niet beantwoordt, dan kan iemand anders die hem wél ziet zitten voor een enorm kontrast-gevoel zorgen, ahw. een warm bad na een lange, kille tijd.
En moet je hem daarop wijzen? Nee, hoezo? Jij wou hem toch niet als lover? Je zit niet in de zandbak, hoor, waar een andere kleuter niet mag spelen met het speeltje dat jij niet wil.
Wat zijn gevoelens zijn, echt of anders, weet hij alleen, en ieder ander kan daar alleen maar naar gissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou kunnen dat die jongen jou al een hele tijd leuk vind, maar hij steeds meer ging beseffen dat het niks gaat worden (van jou kant) en dat hij verder moet met zijn leven, weer open staan voor nieuwe relatie's
hij heeft voor de laatste keer gezegt wat hij voelde (de keus aan jou) en is verder gegaan.

nu kan het twee kanten op:
hij is echt dolverliefd op dat meisje en dan zeg je wel een rare (voorbarige ) dingen :)

of, hij is nog steeds stapel op jou. en kijkt naar jou reactie.
hoopt dat je beseft dat je hem anders echt kwjt bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit me aan bij het antwoord van Marleen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh, ik denk niemand kan het weten behalve hem zelf
en als hij zelf het ook niet weet....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat om eerlijkheid en vertrouwen. En ik begrijp uit jouw antwoord dat dit nu weg is na deze actie, begrijpelijk.

Ik kan mijn gedachten erover laten gaan en zeggen dat hij misschien niet echt wist/weet wat hij werkelijk wil en/of voelt. Misschien zijn gevoelens 'ineens' veranderd, misschien was hij al niet eerlijk toen hij dit tegen jou zei, misschien is het een vreemd soort test om jouw reactie te peilen, misschien weet hij niet wat liefde is, is het een vlucht. Het kan van alles zijn... Maar alleen hij kan jou een antwoord geven, als hij het tenminste zelf weet.

Doe wat jij denkt dat het beste is, ga een rustig en open gesprek aan en kijk wat er van zijn kant terugkomt. Als je gemoedsrust wil zul je moeten praten en hopen dat er antwoorden komen waar je iets mee kunt. Vervolgens zul je voor jezelf moeten bepalen of er nog vriendschap kan zijn. Vertrouwen en eerlijkheid is en blijft het lastigste wat er is, dat blijkt telkens weer.

Sterkte en wijsheid gewenst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen kunnen heel cru zijn als het om gevoelens gaat.
Als ik jouw vraag en argumentatie lees, voel(de) jij eigenlijk toch wel wat voor hem, maar ben je niet klaar voor zijn overdonderende ''liefdes-rituelen'', die hij nu dan maar snel naar een ander toe ''uitprobeert''. En dan maar gelijk over trouwen beginnen. Hij loopt wel erg hard van stapel. Hardlopers zijn doodlopers.
Ik zou zeggen, gauw vergeten die man en hem zeker niet waarschuwen, dat helpt niet. Misschien wel zijn nieuwe
vriendin, maar die is waarschijnlijk niet voor rede vatbaar, want die zit op dit moment in de liefdesfuik gevangen.
De liefde voor jou was sowieso oppervlakkig en waarschijnlijk uitsluitend fysiek gericht.
Ik kan me niet voorstellen dat het een succes wordt met die nieuwe vriendin, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen. Ik hoop dat je niet jaloers bent, want dat hoef je echt niet te zijn, dat zal blijken.