Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe regel je de Paasdagen zonder schoonmoeder?

Mijn schoonmoeder organiseert rondom vrije dagen altijd ludieke verrassingen, maar steeds zo, dat ze bij ons over de vloer is of dat ze mee moet. Ik hou van mijn vrouw en mijn vrouw heel erg van haar moeder. Hoe hou ik dat mens buiten de deur terwijl ik daarover geen problemen krijg met mijn vrouw.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Plan een verrassing voor je vrouw. Vertel haar alleen dat ze de paasdagen vrij moet houden.
Als ze over haar moeder begint, kunj e gewoon zeggen dat jij al wat gepland hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Fake een ziekte. Dan blijft ze wel uit de buurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je standpunt duidelijk maken aan je vrouw lijkt me de enigste oplossing....praten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stuur haar naar een verwenweekendje in een of ander kuuroord.

Allebei rust en je knapt er allebei van op!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
das nou echt een goeie vraag!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Neem haar mee op vakantie naar een plek waar je schoonmoeder echt niet heen wil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ga op vakantie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef haar gewoon standaard op ''feest''/''speciale''dagen een uitje, zodat ze verplicht is jou aanbod aan te nemen, omdat jij daaropvolgens kan zeggen dat je het lullig vind als ze het weigert. dat probleem met je vrouw word lastig, daar moet je dan nog wat op vinden.. heb je alvast een zetje de goede richting uit gegeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wees een vent en laat weten dat schoonmoeders van nature niet door de man getolereerd worden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je afvragen waar dat hele Pasen vandaan komt en of dat belangrijk voor je is. Zo niet, dan heb je gewoon een vrije dag, hoef je verder nix speciaals mee te doen. Zo ja, dan moet je nog even nadenken over de houding die je aanneemt tegenover je schoonmoeder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het lijkt mij sowieso goed om dit eens op een subtiele manier aan je vrouw te vertellen. Dat je je schoonmoeder niet altijd wil zien betekent niet dat je haar niet aardig zou vinden.

Daarnaast lijkt het me nog beter met je schoonmoeder te gaan praten. Ik ken haar vanzelfsprekend (hoop ik ) niet persoonlijk. Maar mensen weten eerlijkheid vaak te waarderen en kunnen dan ook respect op brengen voor wat jij graag wil.

Verder is het misschien goed om haar dan op een ander moment uit te nodigen voor iets leuks. Mensen zoeken vaak gezelschap omdat zij hier behoefte aan hebben. Blijkbaar doet jouw schoonmoeder graag leuke/ludieke dingen met jouw en je vrouw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Anticiperen :plan een reuze fietstocht door de Ardennen en zorg al voor een fiets zonder versnellingen voor haar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Was ooit een liedje over..,

"Gooi je schoonmoeder uit het raam, met de koelkast er achter aan..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zeg dat je een Trau-ma hebt.

Lees: Trouw-ma
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Joepje;

Mijn schoonmoeder leeft al jaren niet meer en ik ben de spreekwoordelijke uitzondering op de regel, want ik kon altijd prima met haar overweg. Er zijn mensen met hetzelfde probleem als jij die de zaken radicaal aanpakken, zie het linkje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb geen schoonmoeder; geregeld dus..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door net als ik ineens in het buitenland te gaan wonen... he he he
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding