Welke voordelen heeft een huwelijk als je samenwoont?

en als je kinderen hebt?

Toegevoegd na 31 minuten:
je weet wel de financiele voor en nadelen bij de belastingdienst etc. erkennig kind enz. (niet waarom je het wel of niet zou doen).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

financiele voordelen kun je halen mbt de belastingaangifte
je hebt dan een fiscale partner en dan kun je de aftrekposten verdelen
het ligt er wel aan of je samenwoont een een geregistreerd partnerschap hebt want dan zijn de financiele voordelen gelijk aan het huwelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien heb je wat aan deze vraag:

http://www.goeievraag.nl/vraag/voordelen-huwelijk-wegen-nadelen.15855
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niet de financiele voordelen en de regeling rondom de kinderen bedoeld dan zijn er ook niet zoveel voordelen.
Die voordelen zijn er tegenwoordig ook met een samenlevingscontract trouwens ook.

+
romantische gedachte dat je voor elkaar kiest en dit officieel wil maken
Een leuk feestje!

-
het kost een hoop geld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het voelt toch heerlijk als je man je trots als zijn vrouw voorsteld aan iemand?
Het praten over je man ipv over je vriend vind ik ook prettiger.
Het voordeel van je niet meer in allerlei bochten te moeten draaien als je samen iets (financieels e.d.) moet regelen.
En het trouwen kan heel snel zonder veel geld uit te geven.
Geen verschillende achternamen meer op je naambordje bij de voordeur.