vertrouwen is goed maar controleren is beter?

in een relatie. bestaat blind vertrouwen nog wel in deze tijd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Met scheidingen 1 op de 3 zou ik zeggen ja. Maar dat is natuurlijk in de praktijk niet zo. Vertrouwen moet er zijn. Is dat er niet dan kun je beter de relatie stoppen. Elkaar controleren is zo fout. Je hebt dan helemaal geen eigen privé meer. Nee als je van elkaar houdt dan moet je elkaar ook voor 100% kunnen vertrouwen. Is dat niet zo dan ben je niet voor elkaar bestemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Blind vertrouwen in ieder geval beter dan controleren! Controleren betekend dat je iemand niet vertrouwd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat niet weet wat niet deert, als je erachter komt kun je alsnog maatregelen treffen. Als je elke dag moet gaan controleren geniet je er ook niet van, ik zou er overigens geen tijd voor hebben om te controleren.

Al is een leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe zou je het zelf vinden om gecontroleerd te worden terwijl daar misschien geen reden toe is. Ik zou daar in ieder geval niet blij mee zijn. Ik ga er nog altijd van uit dat mijn partner eerlijk is. Daarnaast denk ik dat de verleiding net zo groot is als 30 jaar geleden, lust is namelijk iets van alle tijden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertrouwen is ten alle tijden het beste in een relatie. Als je moet gaan controleren, is de veiligheid weg. Mijn man zegt (na 30 jaar) nog altijd, controleren doe ik op mijn werk en daar sta ik helemaal achter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoef mijn man niet te controleren. Dat heeft niet zozeer te maken met blind vertrouwen (hoewel ik weet dat ik hem blind kán vertrouwen) maar meer met communicatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik proef hier een beetje de angst om te verliezen uit...

Ga je controleren dan ga je verliezen.
Sterker nog, dan héb je al verloren.
Terwijl het misschien nergens voor nodig was.

En dan nog: Wat wil je controleren? Of hij vreemd gaat?
Je kunt je beter afvragen of hij daar redenen toe heeft, of hij bijv. de relatie met jou zo weinig waard vindt dat hij die in de waagschaal gaat stellen.

Misschien heeft hij wel behoefte aan wat extra spanning in de relatie. Praat daar eens over en bekijk wat de mogelijkheden zijn om het allemaal wat spannender te maken.