Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gaan liefde en angst zo vaak saamen?

waarom kunnen we niet altijd genieten van de liefde omdat angst soms in de weg staat? waarvandaan komt deze angst? en hoe kun je wel genieten?

als ik bijvoorbeeld denk aan mijn eigen vriendje dan heb ik soms echt angst om hem te verliezen of dat hij iemand anders leuker vind dan mij. maar ik weet ook dat hij van me houd. hoe ga je hiermee om?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
858

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Love hurts,ja zo is het maar net.Als je gelukkig bent vraag je jezelf af,kan dit wel?Een mens is zo kwetsbaar en liefde is zo breekbaar.Toch moet je vertrouwen hebben in je liefde.Het is heel belangrijk, om zulke dingen ook bespreekbaar te maken.Praat erover,zodat hij je ongerustheid weg kan nemen.En dan moet je je angst ook loslaten en gewoon ervan genieten.Ware liefde bestaat!Ik ben al 35 jaar heel gelukkig met mijn man.Mijn liefde voor onze kinderen boezemt me wel vaak angst in.Een van onze kinderen woont in de VS.Als wij s'nachts liggen te slapen is het daar dag.Ik zit weleens te piekeren en dan denk ik,terwijl wij rustig liggen te slapen, kan hem van alles overkomen en het is zo ver weg.En ook over de andere kinderen die gelukkig niet zo ver weg wonen maak je je zorgen.Dat is de keerzijde van liefhebben.Maar zou je het daarom willen missen?Nee toch?En je vriendje gaat niemand leuker vinden dan jij,als hij echt van je houdt,zal niets,niemand daar tussen kunnen komen.Ware liefde weerstaat alles.Heb vertrouwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Onzekerheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde maakt kwetsbaar, en kwetsbaarheid is een angstige eigenschap! We worden er onzeker van, waardoor we ons anders gaan gedragen dan anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding