Wie heeft er leuke tips?

Om te trouwen. Geen huis-tuin-keuken bruiloft maar iets leuks. Dan heb ik het niet over plaatsen want daar komen we wel uit. Eerder orginele dinge om overdag te doen/geven/muziek/gedichten/bloemen enz. enz. enz.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste tip die ik je kan geven, is om niet te trouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo, wat kan jij mensen lekker opbeuren zeg! Slechte ervaringen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, en velen met mij.
Je kunt ook gelukkig worden zonder contract.
Maar zoals gezegd, het is maar een tip.

Het beste antwoord

Laatst was ik bij een huwelijk, en daar stond een grote schaal met kiezels. Elke gast werd gevraagd een kiezel mee te nemen aan het begin van de ceremonie. Op een bepaald moment werden alle gasten gevraagd een voor een naar het bruidspaar te komen, en de wensen voor het bruidspaar persoonlijk te komen toefluisteren. De steen ging in een schaal als fysiek symbool voor de wens, welke het bruispaar mee naar huis neemt. De gasten moesten vervolgens in een 'beschermende cirkel' om het bruidspaar blijven staan tot het einde vd ceremonie (Het ja-woord).

Toegevoegd na 6 minuten:
Het leuke hieraan is niet alleen dat iedereen een moment heeft iets te wensen voor het bruidspaar, maar ook dat idereen een deel wordt van de ceremonie, ipv afwachtende gast.

Toegevoegd na 22 minuten:
Een ander iets wat ik op een huwelijk meegemaakt heb: Van die luchtballontjes oplaten door de gasten, maar met een twist: Elk kaartje is een cadeautje aan het bruidspaar. En de kaartjes die terug worden gebracht zijn de cadeautjes die gegeven worden (BV een weekend op bezoek bij die vrienden in kopenhagen, of een diner voor 4. Gewoon grappige dingen om samen met je beste vrienden te doen. Dit was voor vreinden in Zwitserland, welke we een geheel verzorgt weekend in het noorden hebben aangeboden. Met andere woorden: Ze komen bij ons op bezoek, en wij gaan ze mee nemen naar Amsterdam, zeilen naar de wadden etc als het kaartje gevonden wordt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het bruidspaar en hun ouders allemaal 1 chinese ballon op laten stijgen. S'avonds tijdens het feest (in het donker is dat het mooist. Maar het kan natuurlijk ook overdag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag een Kermisexploitant om het reuzenrad in je tuin op te bouwen en geef daar je ja woord in...

Lijkt me erg orgineel. En je kunt er de rest van de dag ook nog gebruik van maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo minnetjes? Ik vond hem zo leuk dat ik een plusje ga uitdelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe mee, maar moet je dan niet een hele grote tuin hebben ? :( +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Kijk wat hun hobbies zijn en speel daar op in.
Mijn schoonzus heeft als hobby koken, mijn broer als hobby lekker eten.
We hebben alle gasten verzocht een recept mee te nemen. Enige regel was dat het op A4 moest, verder mocht iedereen zo creatief zijn als hij/zij wilde. Daarnaast verzochten we de gasten om ook allemaal 1 ingrediënt uit het recept mee te nemen. Die ingrediënten verzamelden we in een grote mand de recepten in de map.
Aan het einde van de avond werd de mand aan het bruidspaar aangeboden. Was echt een succes.

Zo zijn er genoeg andere hobbies waar ook iets dergelijks mee uit te halen valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kenissen van mij zijn getrouwd in het wit en alle gasten moesten dat ook zijn.het lijkt mij een leuk idee.Of een ander thema
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als 's avonds het feest is neem je bijvoorbeeld de wc deur van je huis mee,en laat daar iedereen iets opzetten.
dan heb je nog jaren plezier van de reacties die je steeds terug ziet.
in een boek kijk je maar heel af en toe,of nooit meer.
dus succes met jullie huwelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag aan de gasten een gedichtje/verhaaltje te schrijven van iets leuks dat ze hebben meegemaakt met het bruidspaar of één van het bruidspaar.
Laat die gast een klein cadeautje geven aan het bruidspaar waarna het bruidspaar mag overdenken waar het verhaal over zou kunnen gaan.
Vervolgens mag het verhaal/gedicht of eventueel liedje dan verteld worden door de gast aan alle andere gasten. Als het een gezellig stel is kan dat nog lachen worden op de bruiloft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zag net dit filmpje en herinnerde me je vraag..
Ik hoop dat het gaat lukken om deze bron toe te voegen.
Anders, erug jammer. :)

Toegevoegd na 54 seconden:
Yesssssss, gelukt.
Als dit geen leuk idee is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik heb er 1..''doe het niet''........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ook al zo'n hopeloze romanticus zie ik.