Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke eigenschap heb je van je ouders ge-erfd waar je niet blij mee bent?

Je kunt er niet omheen, waar je je vroeger zo aan ergerde bij je vader of moeder, blijk jij nu precies zo te doen.
Heb jij dat nu ook?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Al ergerde ik me er minder aan dan mijn moeder dat deed : mijn vader kan niets weggooien, en heeft de neiging alles van de ene stapel op de andere te leggen.
En ik vind dat dus ook knap moeilijk, vooral als ik dingen regelmatig nodig heb, vind ik het eigenlijk te veel action om het steeds weg te bergen.
Paniek, natuurlijk, als er iemand op de koffie wil komen, of nóg erger : opeens op de stoep staat....
Als alles ivm. bezoek opgeruimd is, gaat het maximaal 2 weken "goed", daarna groeien de stapels weer...
Ook kleren wegdoen, in de hoop dat ik er na het volgende dieet weer in pas, vind ik bijna onmogelijk om te doen.
Eén keer ging dat wel - toen ik 18 kg was afgevallen. Toen heb ik alle "dikke" kleren weggedaan, omdat ik die nóóit meer nodig wilde hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik drink elke avond een glas (of meer) wijn! Geef altijd mn ouders de schuld, zo ben ik opgevoed!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het alles tot in detail willen vertellen..bang iets belangrijks of interessants te vergeten..echt mijn vader's trekje.. en vermoeiend dat zoiets voor mijn omgeving, (en mezelf !) kan zijn...
:-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een post oorlogs trauma waar ik qua benaming nog niet helemaal mee eens bent, klinkt zo ernstig en tegelijk als niets. Maar waar het kort op neerkomt geldt voor mij of ik heers of ik vlucht. Er bestaat voor mij geen tussenweg en dat is wel waar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt wel een eigenschap erven die je niet leuk vindt.. Maar als je je daar bewust van bent dat het een vervelende eigenschap is (wat dan ook) kun je er ook voor kiezen om er nu iets aan te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het maar doorgaan als je ziek bent, mijn moeder had vaak migraine en lag dan letterlijk aan tafel kreunend en zuchtend, om erbij te zijn, ooo wat vonden wij dat "gezellig". Nu ik zelf moeder merk ik ook dat ik soms maar (kribbig) doorga, dan denk ik aan die maaltijden en kruip mijn bed in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hee dat herken ik. Had het me niet zo gerealiseerd.. Heel verstandig van je. Ik zou dat ook moeten doen...
ik ben helaas nogal driftig ( net als mijn vader was)
maar ik doe erg mijn best om niet met deuren te smijten en bloemkolen te gooien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding