Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Voor een aantal gevallen zal het gevoel slijten...

Maar echte liefde gaat nooit over. Je zult hem/haar nooit vergeten. En je zult altijd, mits je niet met ruzie uit elkaar bent gegaan, weer opnieuw kunnen beginnen met die ene persoon...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ja hoor, alles is relatief en tijdelijk. Vergeten doe je het nooit, maar het gevoel slijt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben de mijne net verloren :`(
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit zeeeeer recente ervaring kan ik zeggen JA! Om heel veel redenen kan het overgaan of veranderen. Betekent niet dat je het vergeet ofzo maar het kan wel overgaan! Maar voor iedereen is er ergens iemand waar het wel goed mee gaat en waar de echte liefde altijd zal blijven!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat échte liefde overgaat. Het moet dan wel échte liefde zijn en hoe weet je dat het de échte liefde is die dus niet overgaat?
Volgens mij alleen door ervaring, want maakt liefde niet blind? Iedereen die de liefde tegenkomt op zijn of haar levenspad zal op gegeven moment zeggen: "Ja hoor dit is de echte liefde" , verblindt als men is. Je gaat toch je eigen vaststelling niet in twijfel trekken? Totdat het tegendeel bewezen wordt (zie andere reacties hierboven)
Dan ziet men het licht en houdt de blindheid op.
In mijn eigen ervaring kan ik zeggen dat liefde in elk geval wel heel langdurig kan zijn, want in mijn geval duurt de échte liefde al meer dan veertig jaar, en hoewel ik geen enkele twijfel heb, zou het toch zo maar op kunnen houden te bestaan, die door mij gekoesterde échte liefde, al is het maar door de dood bijvoorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
tsja, het is misshien heel cynisch maar er zit een grote bron van waarheid in: Je laatste vriend(in) is de beste ........... en de volgende is nog beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het helpt daarentegen als je die ander nooit helemaal snapt, dat die niet voor 100% voorspelbaar reageert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echte liefde, dat is een heel vreemd verschijnsel...

Echte liefde heeft wel een begin, maar geen einde...

Dat is het enige dat ik kan ontdekken dat wel een begin heeft en geen einde...

En besef HEEL GOED, dat als het wel een einde heeft, dat het DERHALVE geen echte liefde geweest is maar gewoon liefde... Liefde heeft namelijk een begin en ook een einde, zoals elk ander fenomeen in het bestaan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt wel..als er maar genoeg gebeurd rondom jullie heen..
bij. financiële ellende.. mijn moeder zei altijd: in de portemonnaie geen centje, brengt de liefde tot een endje...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan, als ik de reacties van anderen zie.

Het gevoel van echte liefde ken ik nog niet zo lang. Ik moet er niet aan denken dat het kan overgaan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan volgens mij wel. En dat hoeft niet eens altijd erg te zijn. In het begin meestal wel pijnlijk, maar je kunt ook een mooie herinnering overhouden aan echte liefde in plaats van alleen een gevoel van verlies.

Alles is tijdelijk, we willen mooie dingen vaak vasthouden, maar dat is onmogelijk en het willen vasthouden kan zelfs onze beleving van dat mooie doen verbleken nog vóór het voorbij is. Dat gebeurt ook met liefde: mensen veranderen, net zoals alles in het leven. Misschien is de ander niet meer degene voor wie je echte liefde voelde. Of misschien ben je zélf niet meer degene die echte liefde voor de ander voelde. Maar de ervaring, dat je echte liefde hebt meegemaakt, dat neemt niemand je af. En het mooie is dat je in de toekomst óók weer echte liefde kunt ervaren.

Ik beoordeel een liefde niet op tijdsduur, maar op de liefde zelf, hoe het was/is zolang het duurt/duurde. Dat er soms een einde aan komt, maakt de liefde die ik heb mogen ervaren niet minder bijzonder. Zo ook met liefdesrelaties (niet alle echte liefde leidt tot een relatie, daarom dit onderscheid): veel mensen beschouwen een relatie als 'mislukt' als er een einde aan komt. Ik niet. Een goede, liefdevolle relatie is gewoon een goede, liefdevolle relatie, ongeacht tijdsduur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
echte Liefde gaat niet over... nooit... echte Liefde komt op en verdwijnt nooit... dat maakt Liefde zo bijzonder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hou je nog steeds werkelijk van die ander? geniet dan van die liefde ... juist door die liefde kun je de ander laten... laat haar of hem doen wat zij of hij moet doen en toon daarmee je liefde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@moon
weet dat liefde het verbindende element is... alles wat verbindt is liefde... alles wat afstand maakt, afstoot, afkeert is niet-liefde...
concentreer je op liefde... blijf ín je liefde als je aan die ander denkt...
natuurlijk kan echte liefde overgaan,alles is tijdelijk en relatief,ook liefde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding