als je voor de eerst keer seks hebt en je voelt je onzeker wat moet je dan doen? het zegen of zorgen dat je partner er niets van merkt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (16)

onzeker zijn is niets om je voor te schamen, dus dat kan je gewoon zeggen.
goede kans trouwens dat je partner net zo onzeker is als jij.
14 jaar geleden
Het is inderdaad niets om je voor te schamen, je kunt het gerust zeggen. De ander zal daar echt begrip voor hebben en rekening met je houden. Dat kan een groot deel van je onzekerheid wegnemen en dan geniet je meer van je eerste keer dan wanneer je je druk maakt of je het wel goed doet en het niet opvalt dat het je eerste keer is.
Have fun ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft, als ze mazzel hebben, een eerste keer gehad. Dus niks om je voor te schamen als het je eerste keer wordt. Gewoon lief zijn en het wel zeggen. Dat is juist beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeggen, anders ben je te druk met te doen alsof en de ander merkt het toch. Juist door jezelf te zijn, ben je meer ontspannen en kun je er van genieten (hoop ik natuurlijk :))

Voor iedereen is er een eerste keer geweest en die is/was voor de ander net zo spannend als voor jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het zeker zeggen. Je kunt dan veel meer ontspannen, en bijv. langer blijven knuffelen en zoenen tot je echt allebei "staat te trillen in je tuig"......
Als ik lange tijd niet gevreeën heb, zeg ik het óók altijd - hebben we dat maar weer gehad, en kunnen we beginnen aan het gezellige deel van de avond.....
De eerste keer gaat trouwens vaak een beetje snel, omdat je zo opgewonden bent. Een kwartiertje later, bij de 2e keer, is het dan véél lekkerder!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het heel goed dat je er zo over nadenkt. Ik denk dat iedereen zich onzeker voelt. Aan de ene kant weet je niet precies wat er aat gebeuren en hoe het voelt, je weet niet precies "hoe" je het moet doen en daarnaast ken je waarschijnlijk je partner niet zo dat je weet wat hij/zij fijn vind. Daarnaast heb je misschien heel hooggespannen verwachtingen van de eerste keer en als die niet uitkomen wordt je nóg onzekerder.

Het enige dat echt helpt is met elkaar praten. Daarmee neem je niet alleen de drempel weg, maar je geeft ook aan dat je met elkaar lief hebt en niet een of andere prestatie moet leveren. Door te praten geef je meteen een opening om elkaar te vertellen als iets niet lekker voelt of juist wel.

Het kan goed zijn dat de eerste keer niet eens goed lukt als je te gespannen bent. Maar als je begint met elkaar te verkennen (strelen, kussen e.d.) dan doorbreek je dat en lukt het de eerste keer niet, dan een volgende.

Ontdek elkaar en geniet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet het juist zeggen dan weet hij dat en dan voelt hij zich vereerd dat hij die gene mag zijn die zoiets belangerijks in zijn handen heeft zeg maar het word dan nog byzonderder dan als je het niet zegt het is voor hem echt een pluspunt een jongen vind het maar niks als zijn meisje al is bevredigd door een ander :)

Toegevoegd op 17-06-2009 18:35:08
of je bent een jongen en dan geld het andersom uiteraard
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon lekker zeggen : dikke kans dat je partner net zo onzeker is, en als je dáár al niet over kunt praten, is de relatie ook geen lang leven beschoren.
Ik ga er gemakshalve even vanuit dat je het mannetje bent ; niks is zo lief als een beetje onzekere jongen. Dat raakt de meeste vrouwen meer dan een stoere vent die net doet alsof en er ondertussen niks van bakt. Of er wel iets van bakt, maar andersom is leuker. Het is een spel dat je samen speelt, en je moet jezelf en elkaar samen ontdekken, ook als het voor één van de twee niet de eerste keer is. Het is in elk geval de eerste keer met elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd eerlijk zijn dat je je eerste les... Wat daarna gebeurt is irrelevant, als je maar open en eerlijk bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn kinderen altijd geleerd eerlijk en openhartig te zijn, zeker in gevoelskwesties.
Ik zou jou ook aanraden om eerlijk en openhartig te zijn, de eerste keer moet je altijd met plezier aan terug kunnen denken, wat de uitkomst ook zal zijn. Er zijn in een relatie altijd veel minder remmingen als je eerlijk en openhartig tegen elkaar bent, en dat ook kunt uiten. Géén schroom dus.
fijne tijd gewenst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg het maar gerust... als je partner er geen rekening mee wil houden, wordt het toch ook "sex van nix". Je moet er ook geen drama van maken. Het is net televisie, vandaag is het leuker dan gisteren, of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Elvis120;

Als je in staat bent om het te verbergen zal die onzekerheid wel meevallen. Zo niet, open en eerlijk zijn, anders kun je nooit ontspannen en genieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan in dit geval beter eerlijk zijn en zeggen dat het je eerste keer is/wordt. Als je niets zegt, zal je veel te veel bezig zijn met het feit dat het je eerste keer is in plaats van ervan te genieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er niets van zeggen want zodra het gevoel de overhand neemt en dat is snel. Dan is de onzekerheid voorbij en zit je volledig in een web van vertrouwen. Daar moet je echt op vertrouwen. Niet onnodig beren op de weg zetten. Komt goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet toegeven aan de onzekerheid. Zorg ervoor dat je je allebei op je gemak voelt, en laat ook blijken dat het voor jou en je partner een speciaal en intiem moment is. Geklungel en gerotzooi hoort erbij. Wordt vanzelf beter.

Het moment dat de partner er niets van merkt duurt hopelijk nog heel lang. "Hoe vond jij het?" - "Heb je al gezien dat er een strook behang loszit?" is ook niet alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon zeggen dat je zenuwachtig bent, de ander is dat hoogstwaarschijnlijk ook.