Waar knappen mannen bij vrouwen op af?

Ik hoor wel eens de uitspraak "Als er maar een gat in zit.....".

Is dit echt zo ?Maakt het verder niet uit hoe een vrouw eruit ziet en doet of toch niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Gelukkig verschilen mannen (en vrouwen) heel erg in wat zij leuk en aantrekkelijk vinden in een vrouw. Daarnaast is leeftijd heel erg belangrijk. Een puber die letterlijk stijf staat van de testosteron zal vooral gericht zijn op primaire geslachtskenmerken als ik het iets netter omschrijf dan jouw toelichting. In de partnerkeuze zal het uiterlijk van de vrouw heel erg belangrijk zijn.

Nu ik ietsje ;o) ouder ben kijk er er letterlijk heel anders tegen aan. Specifieke karaktereigenschappen zoals zelfstandigheid, humor, aandacht geven vind ik nu veel aantrekkelijker dan uiterlijk vertoon. Daar knap ik nu weer op af.

Ik zat laatst bij een cabaretvoorstelling naast een vrouwelijke collega en die lachte heel erg apart. Een beetje schokkend. Dat vond ik op dat moment een verrassende afknapper. Verrassend omdat ik niet had verwacht mij aan zoiets te zullen storen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Wat mij betreft is het zeker niet zo, maar geen enkele man kan namens alle mannen spreken.

Persoonlijk vind ik uitstraling belangrijker dan uiterlijk. Ik knap af op continue geratel en geschater over koetjes en kalfjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nah het maakt wel wat uit.. Ten eerste zie ik een groot verschil tussen wat mannen kiezen om seks mee te hebben, en watvoor vrouw ze willen om gelukkig mee te worden en kindjes mee te krijgen.
Sommige mannen zijn maar weinig kieskeurig in de eerste categorie, vandaar de uitdrukking..
En sja, met watvoor vrouw ze hun leven willen delen, dat verschilt nogal per man neem ik aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen gevoel voor humor. Knap ik echt op af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dikke laag make-up, als je haar al van verre ruikt (chemische luchtjes) en een broekrok.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Een broekrok: Vre-se-lijk!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
psies, ieuwwwwwww een broekrok
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Any hole is a goal' gaat voor mij echt niet op.

Echte afknappers vind ik een onverzorgd uiterlijk, maar overmatig make up gebruik vind ik ook niet aantrekkelijk.

Qua innerlijk moet ik met degene kunnen lachen en huilen. Serieuze gesprekken kunnen voeren, maar ook kunnen dollen. Het belangrijkste is dat je elkaar goed begrijpt, en elkaar aanvoeld. Dat woorden eigenlijk niet nodig zijn om te zien hoe een ander zich voelt.

Maar de nummer 1 afknapper is toch wel roken en bier drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook alleen bier drinken, of gaat het om de combinatie? ;-)
Karakter en humor vind ik heel belangrijk, de rest maakt me niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hygiene?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok, maar dat spreekt voor zich, lijkt mij
Mannen knappen met name af op het controleergedrag van vrouwen, denk ik. Waar was je, waar ga je naar toe, mag ik mee, hoe laat kom je, vind je haar leuk, kom we gaan, ik heb met die en die afgesproken dat we komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm, dat vindt mijn vriend nu juist zo leuk aan mij... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
EENS!!!
Ik zie veel vrouwen rondlopen waar ik helemaal niets mee heb, maar die door andere mannen juist weer wel aantrekkelijk worden gevonden. Gelukkig blijkt er dus kennelijk niets te bestaan waar ALLE mannen op afknappen of door aangetrokken voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen die niet kunnen zijn... Daar knap ik op af... Een vrouw is in mijn ogen de representatie van moeder aarde, en moeder aarde die is... Die is gewoon...

Vrouwen die iets anders proberen te zijn dan wat ze zijn, Daar knap ik op af...

Een vrouw die zich van haar innerlijke schoonheid bewust is, is mooi... Al het andere is lelijk en stoot af...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 van mij ook
bij mij maakt haar persoonlijkheid ook heel erg uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik knap niet af op het uiterlijk, maar soms op het innerlijk. Er zijn ook mannen met een vrouwelijke inslag en ook vrouwen met een mannelijke. Dit is het e.a. om de verscheidenheid van de schoonheid te tonen. De schoonheid is niet het uiterlijk, en opmaken mag iedereen wil je mooi zijn en zijn of haar mooie kanten laten zien. Waar het echt om gaat is of je de dingen met je hart kunt doen. Als je met je hart het gevoel hebt de emotie te raken en de schoonheid van het karakter of persoonlijkheid te beroeren. Dan is dat voor mij als de hemel. Ik kijk naar de handen de ogen de lichaamstaal van een vrouw die weet waar ze staat. Ik hoor niet alleen wat ze zeggen maar ik wil beleven als ik echt luister. Ik wou je de andere kant laten zien. Liefde met het gat doe ik niet aan mee. Ik ben ernstig ziek en beleef die sexualiteit niet meer maar de schoonheid van de liefde ligt dan voor mij in het hart. Groeten Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik knap er op af als ze terugslaan...

;-) grapje natuurlijk!!!

"Als er maar een gat in zit....." herken ik in de verste verte niet. Ik ben namelijk superkieskeurig. De dingen waarop ik "afknap" zijn talrijk. Eigenlijk vind ik afknappen niet het juiste woord. Onder afknappen versta ik dat je eerst interesse heb en die daarna verliest. Ikzelf heb bij lange na niet bij elke meid interesse. Om direct antwoord te geven op je vraag: Het maakt dus HEEL VEEL uit wat een vrouw doet en wat ze niet doet, hoe ze is, hoeveel uitstraling ze heeft en hoe ze er uitziet).

Ik denk dat hoe mannen met betrekking tot dit onderwerp tegen vrouwen aankijken niet altijd zoveel verschilt van hoe vrouwen tegen mannen aankijken. Niet zoveel als dat vrouwen denken. En zowel bij mannen als bij vrouwen verschilt dit per individu natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen die met opmerkingen komen dat mannen onverschillig zouden zijn als er maar een gat in zit. De meeste mannen zijn een stuk gevoeliger dan vrouwen ddenken. De uitspraak "als er maar een gat in zit" is mannenhumor. Vrouwen die daar niet mee om kunnen gaan vind ik een echte afknapper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is zo vreselijk afhankelijk van leeftijdsfase en persoonlijke ontwikkeling dat je er van kunt maken wat je wil. Voor mij persoonlijk: als een vrouw al 2 of 3 kinderen heeft van 4 of 6 vader-verwekkers. Dat is het vrouwelijk eeuwige dilemma: met wie verkies je het je voort te planten en hoe stabiel ben jij?! Verder is het variabel tussen: onverzorgd uiterlijk, egocentrisme, eigenwaan en onvolwassenheid. "Als er maar een gat in zit" is een macho-uitspraak van onvoorstelbaar dom man-volk dat zichzelf niet wil kennen, geen verantwoordelijkheid kan dragen en dat gaat voor "de kleine hersenen" in het midden van de mannelijke biologische verschijningsvorm. Vermijden dus. Overboord kieperen. Of "safe" een wilde nacht mee delen en na gebruik bij het afval zetten.
Wat van belang blijft onafhankelijk van leeftijd en -fase volgens mij: er als vrouw verzorgd uitzien (niet plamuren!) en de suggestie van 'veilige haven' voor man en kinders als jijzelf daar aan toe bent. En tot aan die tijd: "girls just wanna have fun (too)!". Resteert natuurlijk de evidente vraag: "waar knappen vrouwen op af?". Ik denk dat je ongeveer soortgelijk naar leeftijdsfase vóór het 36e vrouwelijke levensjaar uitkomt.